Sociaal Nederland???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Sociaal Nederland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-02 09:42

Vandaag was ik rustig aan het buitenrijden, tot ik vanaf een afstandje een man in een rolstoel stil zag staan op een fietspad, dat vlak naast een redelijk drukke weg ligt.
Ik stapte gewoon door....toen ik bij hem kwam, bleek zijn accu leeg te zijn en hij kon maar 50m lopen, dat is dus niet genoeg als je ergens tussen Hoge Hexel en Wierden vastloopt Knipoog
Ik zei dat ik wel even hulp zou vragen bij de manege (ligt daar vlakbij), en hij zou proberen een auto te laten stoppen (vraag me niet hoe lang hij daar al mee bezig was).
Ik vond het al zo raar.....half NL heeft een mobiel (ik ook, maar batt. wass leeg Haha! ) maar er rijden honderden auto's voorbij, voordat er eentje stopt.....
Na +/- een half uur had hij hulp.....is dat nou sociaal??? Als er een oude man met een rolstoel stil staat en hij staat er zelf alleen naast, lijkt het me wel zo aardig even te stoppen en hulp aan te bieden.....of ben ik nou zo gestoord?

Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"


Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 01:09

Tja....de man zei (maar ja....) dat hij dat ding net nieuw had en dat hij er 40 km mee kon rijden (was hem gezegd). Hij was nog maar 25 km onderweg....tja....of je dat moet geloven weet ik niet, maar de situatie was wel zo duidelijk dat hij aangaf dat er iets echt aan de hand was.
Gelukkig heeft hij uiteindelijk wel hulp gekregen van een automobilist.
En ja....het zal inderdaad wel te maken hebben gehad met 'etenstijd' o.i.d. dat alle automobilisten maar voorbij raceten, toch blijft het typish NL.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EmptyWords, III, Laulitz, lina1998, Mandy_89, Oehlala, Rubio, SemrushBot, xxxmh en 174 bezoekers