Spookhuizen in Nederland?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 14:56

De oude bewoonster van ons huis (we wonen in een flat) is hier van de flat gesprongen. Daar kwamen we pas achter toen we het huis al hadden geaccepteerd.

Mijn man voelt zich hier na vier jaar nog steeds niet op zijn gemak. Ikzelf voel niet zoveel maar vrienden die hier in huis komen voelen wel het een en ander.

Een tijdje geleden heb ik het huis gereinigd. Voor mij voelde het toen wel beter (bleek dat ik toch een verschil voelde). Mijn man heeft zich een hele tijd afgesloten voor het spirituele en had toen ook extra veel last van de negatieve gevoelens hier.

Sinds hij er meer voor open staat lijkt hij er minder last van te hebben. Ook hebben we in het huis wel een paar aparte dingen meegemaakt... Zo hebben we heel lang ontzettend veel problemen gehad met onze televisie-aansluiting. Nu is dat geregeld en doet onze telefoon héél raar (een ander gezin neemt onze telefoon op als wij niet snel genoeg zijn, dit is sinds zaterdag ineens), en onze internetverbinding doet ook heel gek, terwijl andere mensen die aansluiten op ons netwerk er geen last van hebben en ik als ik aansluit op een ander netwerk ook niet. Onze stereotoren verspringt soms spontaan van functie en de wekkerradio (waar niks mis mee is) gaat af en toe gewoon niet af terwijl de stroom er niet is afgeweest.

Eigenlijk hoop ik gewoon dat we in een raar soort magnetisch veld zitten...

Zelf heb ik overigens vroeger voorspellende dromen gehad en heb ik nu nog wel eens het probleem dat ik voorloop met wat ik weet dat er staat te gebeuren... Een soort vooruitlopende déja-vu...


Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:41

MoonChloe schreef:
misschien kun je eens een paragnost o.i.d langs laten komen om te checken wat er allemaal in je flat gaande is. Hij/zij kan ook vragen aan geesten om weg te gaan o.i.d


Net nadat ik die post had geplaatst klapte de decoder eruit, alsof er helemaal geen stroom meer op stond. De andere apparaten op hetzelfde stopcontact deden het gewoon nog. Het was toen precies 15.00u, de tijd dat ik altijd vertrek om mijn oudste van school te halen. Ik riep "ik vergeet haar heus niet hoor! :roll: " Toen begonnen de lampjes ineens te knipperen (in een andere volgorde dan dat ding bij een normale reset doet) en riep ik 'jaja, ik ga al!' en klapte mijn laptop dicht. Vrijwel meteen daarna deden alle lampjes het weer :=

Nou ja, ik heb er niet echt last van of zo, het is gewoon een beetje vervelend. Ze was manisch depressief en dat voel je soms nog een beetje in het huis hangen. Ikzelf dan niet zo heel bewust, maar vrienden wel.

Ik zit zelf een beetje in het spirituele wereldje en heb ook een vriend die dingen kan voelen en waarnemen. Hij heeft al eens aangeboden te proberen contact te maken, maar hij is nu even met andere dingen bezig. Zodra hij tijd heeft zal ik hem eens vragen hierheen te komen. :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:46

crossmonster schreef:
Ik vind alles wat oud is interessant !

Komop mensen, denk eens ff mee, waar is er in centraal nederland ergens een leuke spookplek, die je mag bezoeken.

Kasteel de tongelaer in Mill is gewoon geopend voor publiek, en zo zullen er hendig nog wel meer plaatsen zijn die gewoon geopend zijn :)


Het Solse gat waar al eerder over gesproken werd is erg leuk. Ik voel er niet echt geesten, maar er lopen wel leylijnen. Verder kan ik iedereen aanraden eens 's nachts een hunebeddentocht te maken. Wat je daar voelt is echt heel gaaf, wát een energie!! Overdag wordt het best wel verstoord door toeristen, maar als het er rustig is... wauw...

Ik heb ooit eens een hunebeddentocht gedaan, en toen kwamen we ook 's nachts over een kerkhof. Alles was heel rustig en vredig, behalve één graf. Die persoon was waarschijnlijk diezelfde dag nog begraven en daar hing echt een heleboel verdriet.

@ Siets, ik vind het niet eng :n ze heeft ons voor zover ik weet nog nooit kwaad gedaan :n

Ik heb trouwens wel eens een hand om m'n schouders gehad, maar volgens mij was dat iemand zijn gids, want ik was toen bezig met het lezen van een foto (wat ik tegenwoordig trouwens niet meer doe, voordat ik weer 10 PB'tjes heb :') ) en ik kon aan de persoon van wie de foto was beschrijven wat ik zag... Haar opa bleek er vlak voor zijn dood exact zo uit te hebben gezien... Dat vond ik wel een beetje freaky :=

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:03

Ik vind ook niet dat je dat op zo'n sensatiemanier moet gaan opzoeken... Voelen is okee, maar waarom jezelf angst aan jagen voor zoiets? De meeste entiteiten zijn helemaal niet eng :n

Maarja, da's natuurlijk een tikje minder stoer dan zeggen dat je achterna bent gezeten door een soort Chucky


Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:09

Ik heb nog nooit de schim van een meisje gezien bij het Anne Frank huis... kwam er toch zeer regelmatig langs, ook 's avonds...

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:11

Ik ben de laatste die er niet voor open zou staan ;)

Bij het Anne Frank huis voel ik absoluut de spanning van toen nog steeds, maar ik heb er nog nooit een schim gezien en ook geen aanwezigheid gevoeld :n

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:17

Ah okee, aan de achterkant... Tja die kan je als niet-omwonende niet zien :n

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:38

smaos schreef:
Hoe doe je eigenlijk je huis 'reinigen'? Kun je dat zelf doen of met hulp?
Ik heb wel mijn eerste koophuis laten inzegenen door een priester. (Niet dat ik zo gelovig ben) Maar meer voor als er 'iets' in het huis zou zitten.


Je kan bij de Tuinen en dat soort winkels vaak witte salie kopen. Dit doe je in een vuurvast schaaltje en je steekt het aan zodat het gaat roken. De rook wapper je vervolgens met je hand of met een waaier in alle hoekjes van je huis, richting de ramen. Eventueel kan je daar nog iets bijzeggen als 'hiermee verwijder ik alle negatieve energieën en entiteiten' of wat er zelf in je opkomt om te zeggen.

Je huis is dan in principe gereinigd.

Natuurlijk kunnen er ook weer negatieve energieën terugkomen, bijvoorbeeld als er mensen op bezoek komen die je niet echt mogen, of gewoon het verdriet of de pijn van je gasten, dus je kunt dit eens in de zoveel tijd herhalen.

Om je huis verder te beschermen kan je tijgeroog boven de voordeur (en eventuele achterdeur) hangen.

Het klinkt zweverig :o maar ik moet zeggen dat ik me er wel fijn bij voel :j moet m'n tijgeroogjes trouwens weer eens ophangen, die heb ik er ooit afgehaald om ze opnieuw op te laden en nu liggen ze in m'n stenendoosje :o

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:53

Meetje22 schreef:
Zelfreinigen geloof ik eerlijk gezegd niet zo in.
Het is namelijk wel makkelijk als je contact kun maken met entiteiten,wil je ze weg hebben.
Dit gaat het veiligste als je iemand in de arm neemt die weet wat ie doet.
Dus niet mien van de hoek die nog wel een pendeltje in een stoffig laatje heeft liggen.
Ik kan me wel voorstellen dat het een veilig/fijn gevoel geeft Rock.
Maar voor de echte problemen kun je beter iemand in de arm nemen.


Daar ben ik het niet mee eens :n Althans... niet als je 'gewoon' je huis goed wil reinigen. In echte extreme gevallen is het een beetje een ander verhaal maar ook daar kan je nog veel zelf doen.

@ Jilletje, een tijgeroog is inderdaad een steen :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:59

Da's inderdaad tijgeroog :j

Grappig dat je die zelfs daarvoor hebt :D

Tijgeroog is een steen die bekend staat om bescherming :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:04

Wacht anders even tot de volgende volle maan (ben even kwijt wanneer die is, volgende week dacht ik) en leg ze dan nog even in het maanlicht een nachtje.

Dan worden ze opgeladen :) kan je ze daarna boven je deur hangen :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 15:07

Kost iets van een euro of zo... Je kan ze in spirituele winkeltjes of stenenwinkeltjes krijgen. In Rotterdam heb je Mystiek, die zitten bij de Blaak in de buurt (ben er niet zo heel bekend). Daar hebben ze ze ook :)

@ Jilletje, ja ik zit al een jaar of vier in het spirituele wereldje. :) Zelf zet ik om negatieve energieën buiten te houden ook wel eens een pilaar van wit licht bij mijn voordeur, maar dat is iets waar je een en ander voor moet leren, dus vandaar dat ik de tijgerogen aanraadt... iedereen kan overweg met een plakbandje ;)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 07:47

Als er een geest langskomt wordt het kouder. En niet alleen gevoelsmatig, maar vaak ook op de thermostaat. Ik heb me ook wel eens afgevraagd of er ineens iemand op bezoek kwam toen ik een koude stroom voelde en alles dicht zat (in de winter) maar nader onderzoek wees uit dat we gewoon een slechte isolatie en kierende ramen hebben :))

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:02

Ligt het aan mij? Ik zie niks op dat filmpje van Cayenne :o?

Edit: nu zag ik het wel :+

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:17

Nou, volgens mij is het niet gemonteerd, maar is de cameraman om 'het spook' heen gelopen, en daarna omgedraaid waarbij 'het spook' meedraaide...

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:30

Loose schreef:
Ik zie echt niks op dat filmpje? :? := Waar en wanneer zie je wat en wat zie je? :D

Ik zag het ook niet, maar 'het spook' steekt haar hoofd om het hoekje van de muur, en dan is ze ineens verdwenen...

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 09:36

Echt naar de muur kijken, ik zat ook naar dat rokerige te kijken :j

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 20:56

Ik vind het sowieso goed om sceptisch te zijn. Ik twijfel niet aan de waarheid van een ander, maar ik geloof ook niet klakkeloos dat die persoon zijn waarheid ook de werkelijkheid is (als je snapt wat ik bedoel). Ik geloof dingen pas 100% als ik ze zelf heb meegemaakt.

Soms geloof ik ze voor 99% als iemand die heel dichtbij me staat het heeft meegemaakt.

Zo kan ik zeggen dat ik eens ben opgetild door een engel. Dat is mijn ervaring en ik geloof dat dat zo gebeurd is. Maar ik zal er ook niemand om veroordelen als die mij daarin niet gelooft :)

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:02

Als het je gaat om sensatie moet je gaan glaasjedraaien.

Als het je gaat om interessant moet je gewoon eens wat boeken gaan lezen over spiritualiteit en contact met entiteiten...

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:10

_Lydia_ schreef:
Ok maar in boeken is het wel anders dan het in het echt te ervaren. ;)


Ja, maar glaasjedraaien is geen goede manier om het te ervaren, dat is waarom ik het zeg.

Glaasjedraaien is sensatiezoeken, en het doen voor de kick en voor de angst en stoerdoenerij en weet ik veel wat.

Terwijl als je je verdiept in contact maken (en daar moet je bovendien ook nog een beetje aanleg voor hebben) je er veel meer mee kunt en je het op de goede manier gebruikt, jezelf niet openstelt voor eventuele kwade energieën, etc.

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Spookhuizen in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 18:36

Dwalen we niet weer een beetje af van de spookhuizen?

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:45

Okee, ik ben blijkbaar erg slecht in foto's bekijken :')

Ik zie geen kat _O-

Edit: gevonden! :+
Laatst bijgewerkt door Lente op 04-07-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:46

Hij is weerspiegeld in de tv

Edit; Huh, nee dat is geen kat, dat is de reflectie van het flesje Sprite 8)7

Lente
Berichten: 27769
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 23:03

Achter het bed zie ik hem ook echt niet :n


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Amber_anne, Anna_98, AnoukS_, Arlette1991, BarbaraNova, BlueStocking, catharin, Domi_94, Dominique_96, hokke, Jara, Kimmej, Lizzy__87, merrylegs, Nouki_poek, Nustice, Room_Soesje, Sanne_com en 128 bezoekers