Ik heb net een ongeluk gehad....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Ik heb net een ongeluk gehad....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 00:10

Pff, de helft weet ik al niet eens meer..ik ben zo vreselijk geschrokken..
Ik was onderweg naar huis toen ik langs een plaatselijk café reed. Ik zag ineens een grote zwarte vlek en hoorde een harde knal..ik wist niet hoe snel ik op mijn rem moest gaan staan..ik stond ook eigenlijk meteen stil.
Mijn grootste angst was dat ik een kind had aangereden...ik stapte uit en keek achter me en ik zag daar zo'n ijzeren fietsenrek staan....ik snapte er niks van maar toen zag ik de hond liggen...mensen ik kon wel janken..arm beest.
Hij lag op de grond te spartelen en ik zag eigenlijk al meteen dat zijn achterhand niks meer deed, er kwam bloed uit zijn bek...ik vind het zo erg... Verdrietig
Mensen van het café kwamen meteen naar buiten, een aantal stonden buiten..het enige wat ik kon stamelen was dat ik hem echt niet had zien aankomen..zij beaamden dat ook...ik kón hem ook niet hebben zien aankomen. De eigenaar begon meteen te roepen dat ik veel te hard had gereden...maar iedereen begon hem te sussen, je komt net van een drempel af...ik snap het wel...hij wil iemand de schuld geven..en terecht..

De dierenambulance werdt meteen gebeld, ik heb mijn vriend gebeld, het is zijn auto....en ik kon wel even iemand gebruiken..al ben ik super opgevangen door de eigenaren van het café..echt waar heel lief..
De eigenaar is bij de hond gaan zitten en ik ben opgevangen door alle omstanders, ben wel nog even bij hem geweest maar hij was heel erg van slag.
Mijn vriend en mijn vader waren er al snel, en er is een stuk wielkastbeschermer van de auto af..zij hebben naar de auto gekeken en we hebben ook de politie gebeld aangezien we toch wel schade hebben, we wilden dat ook niet meteen met hem gaan bespreken.

De politie heeft alle gegevens opgenomen, in de tussentijd was er een meisje, die ik wel kende maar ik wist niet meer waarvan, langsgekomen en die is dierenartsassistent, zij heeft meteen gekeken hoe de hond eraan toe was. De slijmvliezen van de hond waren nog wel mooi roze maar hij reageerde totaal niet op pijnprikkels in de achterpoten.

De hond is vrij snel daarna afgevoerd met de dierenambulance naar de plaatselijke dierenarts en wij hebben nog even daar zitten praten met de mensen die daar zaten...ze hebben me echt op het hart gedrukt dat ik er niks aan kon doen...maar ik voel me zo verdomde klote...arme hond...*zucht* Verdrietig

Lieve mensen bedankt voor het lezen...ik zal morgen de dierenarts bellen om te vragen hoe het met hem gaat en dan laat ik het jullie weten...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 00:14

Erg zeg, maar je moet je niet schuldig gaan voelen, want soms kan je er gewoon echt niks aan doen!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 00:20

Wat erg zeg! Je moet je zeker niet schuldig voelen, al is dat heel moeilijk wat ik me wel kan voorstellen. Ik hoop dat alles met de hond goedkomt en dat je snel van de schrik bekomt!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 00:24

ik ben bang van niet..dat het goedkomt met de hond.
Beest heeft een flinke klap gehad en had zoals gezegd geen gevoel meer in de achterhand. De aanwezige dierenartassistente had er ook niet al te veel vetrouwen in geloof ik...

naam
Berichten: 532
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 00:29

jeetje wat erg.... maar je moet echt niet aan je zelf twijfelen. Aan zulke dingen kan je gewoon niets doen! dit overkomt je gewoon...
Als ik het zo lees, ben ik er ook bang voor dat de hond het overleefd! Maar je weet t maar nooit.

Probeer zelf vanacht nog een oogje dicht te doen, en het even van je af te zetten, klinkt makkelijk natuurlijk.... En dan morgenvroeg even de diereanrts bellen! en horen hoe het gaat. Maar ga vooral je zelf geen schuldgevoel aan praten!!!

Sterkte ermee!!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 01:59

Ik en een vriendin hebben tijdens onze vakantie in Amerika een kraai doodgereden. Er zaten er 4 op de weg, ze vlogen allevier op, alleen was er één zo dom om weer op dezelfde plek te landen. Uitwijken kon niet, er kwam tegenverkeer aan en remmen was te laat. Toen wastie dood...

En een excuus is het niet, maar de eigenaar van de hond had ook iets beter op zijn hond kunnen letten natuurlijk. Mijn ouders hebben een videotheek, maar we hebben mooi een hekje bij de balie, zodat onze honden niet zomaar de winkel uit kunnen lopen.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 08:55

Tuurlijk had hij beter op zijn hond moeten letten, maar dat helpt voor die hond niks, dat beestje had zoveel pijn..
Ik heb helemaal niet veel geslapen net, ik zal strakjes de dierenarts bellen en zometeen even de garage...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:17

Wat erg zeg! Ookal kun je er niets aan doen,ik kan me voorstellen dat je je behoorlijk schuldig voelt nu.
Ik en mijn ex-vriend hadden 2 jaar terug ook een kat aangereden..Dat was 's nachts, het dier liep midden op de weg, werd verblind door de koplampen en bleef staan.Wij zagen hem te laat met als gevolg dat het beestje onder de auto terecht kwam..Toen ik uit de auto sprong zag ik hem levenloos liggen..We zijn toen om 3 uur 's nachts nog een dierenarts op gaan zoeken,gelukkig werd de kat onderweg al weer levendiger en toen we bij de dierenarts waren was er niets meer aan de hand..Nadat hij dat bevestigd had,hebben we de kat weer teruggebracht naar de plek waar we hem hadden aangereden..De volgende dag zijn we de eigenaren nog gaan zoeken,maar niet meer gevonden helaas..
Dit was dan nog goed afgelopen,maar wat voelde ik me schuldig zeg!

Ik ben benieuwd hoe het met de hond gaat verlopen, sterkte hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:32

He jakkes zeg, wat moet jij geschrokken zijn. Tuurlijk kon je d'r niets aan doen, maar zo voelt dat waarschijnlijk niet... Zo'n hond komt van laag bij de grond aangerend, dus als die schuin voor of naast je auto zit, kun je die stomweg niet zien. Dat is ook het enge van kleine spelende kinderen naast de weg of tussen geparkeerde auto's; je ziet ze echt niet.
En die man had z'n hond ook aangelijnd moeten hebben; die mogen helemaal niet los op de openbare weg.

Jeetje, ik hoop dat het beest toch nog beter wordt....

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 09:44

Sonja, hij liep niet los op de openbare weg. De eigenaar zat in het café en de hond zat aan de zijkant van het café vast aan een ijzeren fietsenrek (die ik dus ook nog over de auto heb gehad), maar dat rek stond dus los.
Ik heb inmiddels een vriendin gesproken die werkt bij de dierenarts en de hond had zijn rug gebroken en is ingeslapen...er was echt niks meer aan te doen, beestje was net 1.5 jaar oud...ik vind het zo verschrikkelijk, ook voor die man..hij was net verhuist kende helemaal niemand meer en had alleen zijn hond...en dat heb ik hem afgenomen...

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 09:55

Jeetje dat is echt de schrik van elke automobilist Scheve mond en elke hondeneigenaar Verdrietig

Mijn hond is een paar jaar geleden ook met dodelijke afloop aangereden..
Hij liep tegen de bumper van het bakkersbusje op. Bumper eraf etc..
Ik ben aansprakelijk gesteld voor de schade aan de auto.. (terwijl ik mijn hond had in moeten laten slapen) Gelukkig heeft de verzekering het netjes opgelost en is alles aan de eigenaar van de auto vergoed..
Tuurlijk had ik er een nare nasmaak van.. maar ja het is niet anders..
Heel veel sterkte.. en het is je natuurlijk al vaker gezegt.. Je had er echt niets aan kunnen doen

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:00

Polly schreef:
Sonja, hij liep niet los op de openbare weg. De eigenaar zat in het café en de hond zat aan de zijkant van het café vast aan een ijzeren fietsenrek (die ik dus ook nog over de auto heb gehad), maar dat rek stond dus los.
Ik heb inmiddels een vriendin gesproken die werkt bij de dierenarts en de hond had zijn rug gebroken en is ingeslapen...er was echt niks meer aan te doen, beestje was net 1.5 jaar oud...ik vind het zo verschrikkelijk, ook voor die man..hij was net verhuist kende helemaal niemand meer en had alleen zijn hond...en dat heb ik hem afgenomen...


Jeetje wat rot polly, maar goed jij kan er eigenlijk niets aan doen , en zoals je zegt de eigenaar heeft hem aan dat hek gebonden, wat dus niet vast zat n daardoor liep die hond dus wel los op de rijbaan. En ja honden/katten e.d. zijn nou eenmaal zo snel dat kan je niet altijd ontwijken. Medi geef jezelf nou niet de schuld. ik vindt dat de eigenaar ook beter had moeten opletten. Neemt niet weg dat jij nou met een rot gevoel zit, maar jij kan er echt niets aan doen. Sterkte

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:05

Oh meid wat erg.
Veel sterkte, ik weet verder niet wat ik moet zeggen om je gevoel wat beter te laten denken.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:07

Ook al kun je ern niks aan doen, het blijft gewoon klote...Ik heb ooit een konijn aangereden en tegen de tijd dat ik een doos had gevonden om hem naar de DA te brengen was hij al dood. Ik vond het echt vreselijk en was ook helemaal overstuur, en dat paadje rij ik nog voorzichtiger( terwijl je daar toch al altijd stapvoets rijdt) als het jonge knijnentijd is.
Terwijl ze in de herfst allemaal afgeschoten worden, maar dit terzijde Boos!

Heel veel sterkte iig.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:29

Jemig meis wat een pech...
Voel je AUB niet schuldig hier kon je gewoon echt niks aan doen.... Tis idd heel banketstaaf voor die man maar dat is niet jouw zorg, zijn persoonlijke situatie (wat de verhuizing betreft en niemand kennen enzo). Zowizo zet je je hond niet vast langs de kant van de weg.....

Ik heb pas geleden ook 2x in 1 maand dezelfde hond tegen de auto aangehad, eigenaar liet zn 3 honden uit (niet aangelijnd) en ik reed in een 30km zone op een verkeersdrempel, dus bijna nog langzamer dan stapvoets, hond rende zo voor mn wielen tot 2x toe dus op hetzelfde punt.
Hij mankeerde gelukkig niks maar heb na de 2e keer de eigenaar gemaand om zijn honden aan te lijnen als hij ze niet onder apel heeft en dat ik de 3e keer dat het zou gebeuren aangifte zou doen... hij houd ze nu netjes aan de lijn...... Lachen
Maar ik blijf zelf voorzichtig hoor met loslopende beesten in de buurt van mn auto, ookal kun je er niks aan doen als ze voor je wielen schieten..

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:39

Ga alsjeblieft niet jezelf de schuld geven. Je kan gewoon niet alles zien aankomen. Zoals je weet zijn kinderen en dieren onvoorspelbaar. Die kennen geen verkeersregels en reageren vaak zonder na te denken over gevolgen (bij dieren simpelweg omdat ze dat niet kunnen) Zo ook bij deze hond. Ondanks dat hij vastzat is hij gaan lopen. Waarom en waarheen weet je niet. Maar wel volkomen onverwacht. En dan zie je hem niet altijd, maar dat is absoluut niet jouw schuld!

Maar ik snap natuurlijk wel dat je je nu even verschrikkelijk voelt. Misschien kan je de eigenaar van de hond een kaartje sturen. Dan hoef je geen confrontatie aan te gaan, maar het maakt je schuldgevoel wel minder.

In ieder geval heel veel sterkte.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:06

wat beroerd... Arme hond en arme eigenaar. Maar voor jou valt het ook niet mee. Geef alsjeblieft jezelf niet de schuld, jij kan er niets aan doen dat die hond de straat op kon rennen immers. De eigenaar had er voor moeten zorgen dat dat niet kon gebeuren.
Helaas, gebeurd is gebeurd en je kan het niet meer terugdraaien.
Veel sterkte

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:16

Afschuwelijk! Kan me heel goed voorstellen dat je je poedersuiker voelt! Maar ja... het is jouw schuld niet! Het is niemands schuld! Ook niet van de eigenaar, die heeft dat beest vastgebonden en vertrouwde erop dat er niets kon gebeuren.
Sterkte en verwijt jezelf niets, jij kunt hier niets aan doen, die hond had duidelijk een domme actie Scheve mond

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:48

Getverderrie wat erg voor je zeg. Gelukkig heeft de hond nu geen pijn meer. Sterkte Ach gut

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:03

wat errug voor je .... ik kan alleen maar zegge veel sterkte meis !

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 12:10

pff ik ben net even bij het café geweest en hij is daar gisteravond ook nog geweest, hij bleef roepen dat ik veel te hard reed, ze hebben hem daar even duidelijk gemaakt dat dat beslist niet zo was.
Helaas valt onze schade ook niet mee, we hadden gisteravond zo goed mogelijk gekeken maar vandaag bleek dat het fietsenrek waar hij aan vast zat toch de auto heeft geraakt..*zucht*..de schade wordt wel hoog op deze manier, al is de schade nooit zo hoog als voor hem..beestje van 13 mnd...mijn schade is te herstellen, die van hem niet meer..

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:18

Ik zou er toch een verzekeringskwestie van maken. Jij hoeft niet op te draaien voor de kosten van de schade. Hoe banketstaaf het ook is, zo gaat dat nu eenmaal. Het is natuurlijk vreselijk rot allemaal, maar niet jou schuld.

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:20

Prinnie schreef:
Ik zou er toch een verzekeringskwestie van maken. Jij hoeft niet op te draaien voor de kosten van de schade. Hoe banketstaaflig het ook is, zo gaat dat nu eenmaal. Het is natuurlijk vreselijk rot allemaal, maar niet jou schuld.



Ben ik helemaal mee eens, hoe hard het ook klinkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-04 12:38

Dat was ik ook zeker van plan, om het via de verzekering te regelen, alleen helpt dat niet voor hem...

edit: ik heb net de dierenarts zelf gesproken en het was niet al te best met hem, hij had idd zijn rug gebroken en ze hebben hem dus laten inslapen (wat ik al wist).
Ze vroeg wel hoe het gebeurd was, ze raadde me ook aan om die schade op die man te verhalen, hij heeft zijn hond daar vastgebonden terwijl het duidelijk geen vaststaand fietsenrek was...
Laatst bijgewerkt door Polly op 05-08-04 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 12:43

Jeetje meid.... kan me voorstellen dat je flink geschrokken bent. En hoe rot het ook is allemaal, je kunt er niets aan doen.
Sterkte Ach gut