Met spoed Huis gezocht voor Cocker Spaniel!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:23

Spaniels zijn geweldig, vooral Engelse Cocker Spaniels Haha! .

Is het een Engelse of een Amerikaanse?
Uit de tekst leid ik af dat ze een teefje is?
Nog gewoon intact of gecastreerd?
Wat voor kleur, hoe oud?
Stamboom?

Het is dat wij al 2 honden hebben (waaronder een Spaniel Haha! ) en dat 3 eigenlijk eentje teveel is, daarbij meenemend dat het ook nog een teefje is (hebben we liever niet, we houden het liever bij reuen), anders had ik zo graag de auto gepakt om de hond op te komen halen...

Bedenk dat een Spaniel een effileerhond is, dus zo min mogelijk met de schaar erbij en al helemaal geen scheerapperaat oid, vooral kammen, kammen en nog eens kammen (en dan die oren, dat is meestal het meeste werk, of hij moet verder ook veel beharing hebben) en dan dus laten plukken (of je moet het zelf kunnen).
Verder hebben ze vrij veel beweging nodig, je moet je tijd er dus wel insteken om zo'n hond beweging geven.
Ze zijn vrij makkelijk, kunnen goed en snel leren, maar zijn ook vrij eigenwijs Knipoog .
Hoogte zit rond de 38 a 39 cm voor een teef en 39 a 41 voor een reu.
Gewicht tussen de 12 en 16 kilo (dan ga ik er vanuit dat het een Engelse is, Amerikaanse is ietsjes anders).
Al zie ik wel eens kleine Cockertjes voorbij komen.

Maar wat ik nu niet begreep, zit de hond al bij jou thuis (voor tijdelijk) of nog bij de buren?
En wat als hij/zij in september nog niet weg is?
Gaat ze dan naar het asiel of naar zo'n stichting?

Een foto zou heel handig zijn (hoe de hond er op dat moment dan ook aan toe is), dat trekt toch meer aan.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 21:50

Heb je al een foto ondertussen?
Zou wel een stuk helpen.

Want een fotootje zegt vaak al een stuk meer, hoe uitgebreid de beschrijving ook is.
Ookal is dit voor de hond een noodsituatie, de meesten willen toch wel graag weten hoe een eventuele toekomstige hond eruit ziet.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:52

Ik vroeg of het ondertussen al gelukt was, maar niet dus, helaas.

Shiloh, honden (reuen en teven) worden bijna allemaal gecastreerd.
Nl dat er wat wordt wegggehaald, onderbreking is sterrilisatie.
Maargoed, dat is een discussie over wat anders, vrij off-topic dus.
Daar word de hond niet mee geholpen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 20:39

Zoals ik al in pb zei, ben heel blij dat je voor het hondje een plek hebt gevonden.
Hopen dat het goed gaat met de buurman (dat je hem ten eerste kan bereiken en zonder problemen dan uiteindelijk zijn hond afstaat en dat het allemaal een beetje vlot verloopt) en uiteindelijk bij haar nieuwe baasje!

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 00:28

gijsenkim schreef:
super dat ze een plekkie heeft.............

maar ik had haar ook graag willen hebben ................... snif


En als er voor September geen plek voor haar was geweest, hadden wij haar ook wel willen opvangen Haha! .
Niet omdat we er eentje bij wouden (we hebben er al 2, en dat was eigenlijk al niet de bedoeling, maar kwam door nare omstandigheden, maar zo kan het bij de 3e ook verlopen he Knipoog , maar anders was het iig tijdelijk, zodat men wat langer kon zoeken naar een geschikt plekkie), maar gewoon omdat een hond het niet verdiend om zo te worden behandeld (en te eindigen) en uit tekst van Sanex wel bleek dat het het beste was als de hond daar zo snel mogelijk weg ging.

Maar gelukkig is het hondje daar nu weg en heeft een fijn nieuw huisje gevonden.
Superrr!

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 01:38

Richtje schreef:
Maar misschien is het maar goed, dat er nu wel een geschikt adres gevonden is Schijnheilig


Haha, zo denken ze hier ook Haha! .
In mijn 1e reactie was het eigenlijk nog niet eens serieus bedoeld, maar toen ik las wat er dan zou gebeuren als ze dan niet weg was en zo, gingen mijn stekels overeind staan, en toen ben ik er serieus over gaan nadenken en heb het overlegd thuis.
En als het nodig was geweest, had ik haar ook daadwerkelijk opgehaald.

Maar ben blij dat het niet nodig was (vooral mijn moeder Haha! ), dat ze een huisje heeft gevonden.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bridleless, Cerosa, GrapeshotBot, JackieT, Lalidan, LiannePuthzy, StonedRomy, Wistaire en 178 bezoekers