In de knoop met mijn leven

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
indeknoop
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-04

In de knoop met mijn leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 00:40

Ik heb een schaduw account aangemaakt, omdat het iets is wat ik graag kwijt wil, maar niet onder mijn eigen naam.

Ik zit zo in de knoop met mijn leventje.
Ik ben een jong persoon, maar toch kan ik het zo allemaal niet.
Ik woon in een gewone woonwijk, zoals vele andere. We huren.
Overal waar ik kijk staan huisjes. Allemaal op elkaar gepropt.
Ik voel me opgesloten, tussen de vier muren, buren, straten, steen.
Ik kan dit niet, ik ben een natuur persoon, de rust, de dieren enz.

Tja sta dan op en verhuis...
Dat gaat niet, we verdienen veel te weinig om ook maar iets te kunnen kopen, en huren, dan verplaats ik me van de ene cel naar de andere.

Het is niet zo dat ik gewoon graag buiten woon,want dat heeft iedereen wel denk ik. Het is puur dat ik me opgesloten voel, en er geen weg meer uit zie. Elke dag sta ik op, met het idee, waarom? Ik kan het niet meer zo. Ik kan me niet ontspannen, heb stress, depri enz. Het zit echt diep. Ik word hier knetter gek. Ik kan niet zijn wie ik ben.
Ik kan het eigenlijk niet anders uitleggen, dan dat het me kapot maakt.

Ik zoek elke dag naar een uitweg, een plek ergens die me wat meer ruimte bied en rust in mijn hoofd.
Het werkt gewoon niet, ik heb ook echt geen idee meer waar ik moet zoeken, met dat kleine beetje geld dat wij te besteden hebben aan een wat groener liggend huisje. Het is er niet, het bestaat niet. Hoe los ik dit in hemelsnaam op? Ik weet het niet meer, maar zoals het nu is kan het ook niet veel langer, dat trek ik niet. Huilen

Sorry dat ik het even van me af wilde schrijven, ik weet het ook niet meer....

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 01:13

Ik denk dat ik begrijp wat je bedoeld, als je me wilt mailen of erover wilt praten schrijf me maar via pb.
Probeer ergens rust te vinden, strand of bos en probeer te denken wat je wilt, of schrijf het op.
Sterkte!

indeknoop
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 01:20

Je wil echt niet weten hoe graag ik op het land bezig ben, tussen mijn paarden. Ben zo blij dat ik dat plekje in ieder geval heb.
Toch nog heel even weg kunnen hier vandaan.

Denken aan wat ik wil, kan ik niet, omdat dat alles nog veel moeilijker maakt.

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 05:30

Ik kan helaas niet hierover meepraten maar het depri gevoel is niet goed. Ik denk dat je maar eens met iemand hierover moet praten. Iemand die je kan helpen met dit gevoel en je misschien advies kan geven.

Veel sterkte!!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 07:50

Ik kan me haast niet voorstellen dat je van het wonen in een woonwijk op zich depri wordt. Ik kan me ook niet voorstellen dat je dit zo genant vindt dat je er een schaduwaccount voor aanmaakt. Weet je zeker dat je met dit het enige is dat je zo down maakt. Ben je wel gelukkig met je baan dan? En je relatie?

Ik weet overigens wel een oplossing. Ga antikraak wonen. Vaak buiten de bebouwde kom, heel goedkoop. Je mist wel een stuk zekerheid, want het kan altijd zomaar afgelopen zijn. Laatst stonden er in een topic hier een aantal links. Schrijf je daar gewoon in. Komt er iets leuks langs, pak je kans, want als je echt zo graag buiten wil wonen, dan moet je er ook wat voor over hebben. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:15

Je hebt het steeds over geld, zolang geld je geestelijke cipier is, kom je nooit verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:32

indeknoop schreef:
Je wil echt niet weten hoe graag ik op het land bezig ben, tussen mijn paarden. Ben zo blij dat ik dat plekje in ieder geval heb.
Toch nog heel even weg kunnen hier vandaan.

Denken aan wat ik wil, kan ik niet, omdat dat alles nog veel moeilijker maakt.



Verkoop je paarden. Van het geld dat je overhoud kun je vast iets buiten de stad huren!

Marshaha

Berichten: 2944
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:34

he, misschien even er tussenuit??
Hoeft niet duur te zijn, maar een paar daagjes ofzo, even niks aan je hoofd en in de natuur. Misschien kom je terug als een ander mens.
En anders houdt de vakantie je misschien wel op de been, want zo denken is ook zonde van je tijd natuurlijk!!
Zolang je er niks aan kan veranderen, kan je het maar beter zo aangenaam mogelijk maken, en zo vrolijk mogelijk door het leven gaan.
In elk geval; succes

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:38

Ik ben het met Lovely eens. Zolang je je door geld laat leiden kom je inderdaad niet verder.

Ik ken je gevoel wel. Ikzelf ben in de stad geboren en opgegroeid. Toch snakte ik naar vrijheid en stilte. Eigenlijk realiseer ik me dat nu pas heel erg goed nu ik die vrijheid en rust heb. Ik kan ineens werk achter me laten. Ik kan gaan zitten en naar de krekels luisteren en de stilte waarderen. 's ochtends wakker worden en geen auto's maar een haan en een pauw horen.

Hoe hebben wij dat gedaan? Wij zijn alles behalve rijk. We hebben altijd gezegd dat we de paarden uiteindelijk bij huis willen. Begin dit jaar keken we elkaar aan en zeiden 'gaan we jarenlang roepen dat we dat willen of gaan we er ook werk van maken'. Ok, ik geef toe we hebben beiden een goede baan en dat helpt ook absoluut mee maar in onze zoektocht naar ons plekje zijn we veel mogelijkheden tegengekomen. Omdat we geen tonnen te besteden hadden hielden we rekening met veel verbouwing. Ja, als je vrijheid wil en geld mag je belemmering niet zijn dan moet je soms een ander offer brengen.

Wij werken allebei in Almere. Optie was de Veluwe maar dat is onbetaalbaar voor ons. Andere optie was Friesland maar daar zijn aan onze kant bijna geen uitrijmogelijkheden en als je endurance rijdt is dat wel een beetje een vereiste.

Dus toen zijn we richting goedkopere gebieden gaan kijken. Dat betekende dat we moesten gaan reizen. Veel overleg maar uiteindelijk bleek dat we het er voor over zouden hebben. Dus zijn we in Drenthe / Twente gaan kijken. Huizen gezien van bouwval tot luxe (dat laatste veelal te hoog in prijs Haha! ). Uiteindlijk bleek een prachtig huisje aan ons gegund te zijn. En daar wonen we nu. Een prachtig huisje met een hectare land en serene rust eromheen.

En nu ik er een dikke maand woon besef ik pas dat ik hier in die korte tijd al meer tot rust gekomen ben dan de 15 jaar dat ik in Lelystad woon. Ik slaap weer goed, ik kan alles van me af laten glijden aan het eind van de dag en geniet.

Het was het allemaal waard Lachen

Dus nee, geld moet niet je belemmering zijn. Tuurlijk is het makkelijk als je het hebt, maar er zijn beslist mogelijkheden zonder dat je veel geld hebt. Kijk naar ons.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:39

Er zijn ook boeren die de (kleine) arbeidershuisjes bij hun boerderij verhuren, vaak met een stuk grond. Dat is niet te gek duur, misschien is het wat voor je?

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 09:45

Je gooit je paard op de grond (idee van hierboven) scheelt stalkosten.

Maar ik ken het gevoel wel, al die gekke stadsmensen midden in die drukte.. Zorg iniedergeval dat je de tijd die je met de paarden kunt doorbrengen goed benut, omgang met dieren geeft ook veel rust.
En ga anders als het donker is een rondje wandelen/fietsen. Dan is het rustig, en kun jij ook even tot rust komen en nadenken, doe ik ook wel eens.

Zullen we anders met z'n 2en in het bos gaan wonen Knipoog ? Stukje grond, paar paardjes, hondje, niet al die benauwde gevoelens van de stad.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 10:22

faye schreef:
Verkoop je paarden. Van het geld dat je overhoud kun je vast iets buiten de stad huren!


Het is een optie.
Maar dat zou ik nooit doen je paard verkopen er is altijd vast een andere oplossing.
Dat geld raakt ook weer op!
En zoals ik het lees zijn haar paarden die haar nog een beetje gelukkig gevoel geven.

indeknoop
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 10:53

MargaV) Van wonen in een woonwijk word je ook niet depri hoor.
Van alle spanningen, de stress, het opgesloten voelen, je absoluut niet thuis voelen, daarvan word je depri.

Lovely) Ik heb het niet constant over geld, maar dat is wel het punt dat ons in de weg staat.
Mijn vriend heeft een baan waar hij dol op is, maar dat verdient erg weinig. Ik zelf verdien nog veel minder omdat ik niet 100% gezond ben en dus niet full-time kan werken. Dat maakt de optie, om waar te gaan wonen wel kleiner.

Faye) Mijn paarden verkopen, zal ik nooit doen, ik heb het geluk dat ze me bijna niks kosten om ze te houden.

Marshaha) We gaan ook zeker af en toe lekker naar de natuur.
Ik probeer het ook wel, zo aangenaam mogelijk te maken, heb ook vaak mijn happyface masker op, maar er hoeft soms maar dat te gebeuren, of ik stort weer in elkaar.

Fasel) Dat ik weinig heb, maakt me absoluut niet uit. Net zoals jij zegt, je zult toch dingen van je lijstje moeten schrappen.
Mij maakt het eigenlijk niks uit waar ik heen zou moeten, maar mijn vriend wil zijn baan niet kwijt, en heeft moeite met enorm ver van zijn familie vandaan te wonen. Dat zal ik toch ook moeten respecteren.

Sjimmy) Ook voor die optie staan we open, maar tot nu toe leverd zoeken niets op, mede door bovenstaande reden.

Locanda) Inderdaad zou het zoeken met een ander stel kosten kunnen schelen, maar dan praat je wel over het vertrouwen van iemand, om zoiets te willen ondernemen.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:19

En dat vertrouwen kun je als je in deze staat blijft verkeren helemaal niet vinden. Je kan ook blij zijn met wat je hebt, een paard, of meerdere paarden (kan het er niet echt uit opmaken) en je hebt ook nog een plekje waar het je bijna niks kost. Een lieve vriend.
Hoeveel mensen zijn er wel niet die geen relatie hebben waar ze zich goed in voelen (in de relatie zelf dan) En een paard is ook niet voor iedereen beschikbaar.
Iedereen heeft problemen, maar je kunt de problemen ook erger maken dan ze zijn. Kijk eens naar de dingen die je allemaal wel hebt.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:52

Geluk en een tevreden gevoel zit in jezelf, Je huis, geld je paard en je vriend maken je niet gelukkig dat zijn (hele fijne) aanvullingen op het geluk dat vanuit jezelf komt.

Misschien voel je je opgesloten in jezelf, heb je het gevoel dat je gedachten niet genoeg ruimte krijgen. Feitelijk gezien gaat het niet om waar je woont, en hoeveel geld je hebt. Vrijheid zit in je hoofd.
Het wonen in de stad zorgt ervoor dat wandelingen in de natuur juist zo fijn zijn. Probeer meer de positive dingen te belichten en maak het beste van je leven met de middelen die je hebt. Dat bereiken is iets om trots op te zijn.

Ben je tevreden met jezelf? Is deze relatie wat je werkelijk wil? Is je werk bevredigend en leuk? Heb je leuke mensen (vrienden familie) om je heen?

Als je op al deze vragen ja kan antwordden dan ben je denk ik al een heel eind op weg naar geluk!

Pas op dat de dingen die je niet hebt of niet kan kan krijgen, een schaduw trekken over de mooie dignen die je wel hebt meid.
Het is zomer!! Iedere dag dat de zon schijnt is er 1 om van te genieten.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:59

En muziek kan je ook wel even uit die sombere stemming helpen. Een vrolijk muziekje in een vreemde taal. Dan snap je toch niet waarover het gaat, en ga je daar ook niet over nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:10

Indeknoop, wat was je zelf van plan te gaan doen aan deze situatie???
Want kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast.

indeknoop
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 12:26

Lovely schreef:
Indeknoop, wat was je zelf van plan te gaan doen aan deze situatie???
Want kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast.


Tja...
Weinig, want er is weinig van te maken, en dat weet ik heel goed.
Ik zet advertenties, kijk rond op internet naar huisjes enz, maar blijkbaar doe ik iets verkeerd, want ik vind echt niks. Tenminste niet in de prijsklasse die wij aankunnen, zowel huur als koop.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:25

Dus je vind zoals je nu woond vrezelijk, en daarom voel je depri?

Het is soms ook nemen en geven.
Met een niet zo veel kun je ook gelukkig zijn, maar misschien denk je daar wel teveel negatief over en daarom ook depri gaat voelen.
Misschien moet je de leuke kanten bekijken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:31

Zet eens de plussen en minnen naast/onder elkaar:

* Wat zijn de voordelen van blijven wonen waar je nu woont? (bijv. weinig kosten)?
* Wat zijn daar de nadelen van? (bijv. je opgesloten voelen)
* Wat zijn de voordelen van verhuizen naar 'buiten'? (bijv. je vrijer voelen)
* Wat zijn daar de nadelen van (of: waarom wordt dat lastig)? (bijv. meer kosten)

Op die manier krijg je voor jezelf een goed overzicht van je wensen, je prioriteiten en je mogelijkheden. Je kunt dan dingen tegen elkaar gaan wegstrepen. En op die manier kun je dan een beslissing nemen waar je daadwerkelijk wat aan hebt voor je toekomst. Het is minder rationeel dan het lijkt hoor, want je denkt hierbij ook na over wat je gevoelens zijn bij een bepaalde beslissing.

Een ding is zeker: op deze manier kun je niet doorgaan, je zult iets moeten ondernemen om je weer beter te gaan voelen. Succes en sterkte! Lachen


BTW bedenk trouwens ook eens welke redenen je nog meer hebt om je opgesloten te voelen. Wat kan er beter in je leven, behalve alleen verhuizen 'naar buiten'? Als je verhuist, los je die problemen niet op, die neem je met je mee. Het moet niet zo zijn dat je denkt 'als ik maar eenmaal verhuisd ben, dan ben ik gelukkig'. Zie ook de uitspraak van Loesje in mijn onderschrift. Knipoog

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:00

Heej in de knoop,
Ik ben het eens met riant en alle andere mensen die hier hun verhaal doen. Maar ook kan ik jouw heel goed begrijpen. Ik woon namelijk zelf in een dorpje, in het midden van de natuur. Ik heb het geluk om in een vrijstaand huis te mogen opgroeien. Als ik in de stad ben, bij vriendinnen ben ik o zo blij als ik met mijn fietsje weer over het natuurreservaat pad rijd op weg naar huis. Ik wandel dagelijks kilometers met de honden over het veld langs het water, dat heb ik nodig om me goed te voelen en te ontspannen. Maar ook als ik in de stad verblijf kan ik me goed voelen, al is het maar door een blokje om te lopen, en naar de mooie dingen te kijken die er wel zijn.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:14

Lovely schreef:
Indeknoop, wat was je zelf van plan te gaan doen aan deze situatie???
Want kan niet ligt op het kerkhof en wil niet ligt ernaast.


Helemaal mee eens, dat wilde ik ook zeggen.
En als je het niet in Nederland kunt vinden, wordt eens wakker en kijk om je heen? Ga kijken in Duitsland, in Belgie, desnoods naar Frankrijk. Als je echt weg wilt, dan raap je moed bij elkaar en DOE IETS!
Je komt vreselijk fatalistisch over, handen in je schoot, en maar roepen dat je niet gelukkig bent.

Je kunt aan je geluk werken. Kunnen? Nee, dat MOET je ZELF doen, want niemand doet het voor jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:22

Wat doe je voor werk?
Misschien kun je iets gaan doen wat niet binnen is, maar buiten.
Waar staat je paard, ga daar lekker eens in een vrij uurtje in de wei zitten genieten.
Fiets naar je paard ipv de auto, kijk dan lekker om je heen naar de vogels in de bomen.
Maak lekkere boswandelingen en snuif de geur van de natuur op.
Ga in de tuin/balkon zitten en laat de zon helemaal in je schijnen.
Misschien kun je een stacaravan huren op een bosrijke camping

indeknoop
Berichten: 6
Geregistreerd: 04-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 14:42

Aan het werk ligt het niet RunningKawa, want dat is voor mij een plek om even weg te zijn van huis.
Inderdaad het ernaartoe fietsen, ergens anders mee bezig zijn voor een paar uur per dag.

Ik kom uit de zelfde provincie als jij, en ondanks dat het noorden goedkoper kan zijn, wil mijn vriend dat niet, tenminste niet naar friesland, groningen enz. Hij weet dat ik me niet gelukkig voel hier, en als hij heel eerlijk is, wil hij ook wel verhuizen, maar wel binnen een straal van...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:45

Ik had ook al die caravan op een recreatiepark in gedachten. Probleem is alleen wel dat je daar niet permanent mag wonen...