Gestopt met roken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Gestopt met roken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 14:58

Jajajajaaja, het is echt waar!
Ik ben gestopt met roken.

Nog niet zo heel erg lang hoor, dikke anderhalve week nu.

Voel ik me beter? Nee, ik heb het stikbenauwd en krijg nauwelijks lucht.
Voel ik me energieker? Soms Haha!. Het komt een beetje met vlagen, als de oude verslaving weer belangrijk probeert te doen, dan kan dat echt een moe gevoel geven, moedeloos eigenlijk; dat zijn de gevaarlijkste momenten omdat je dan makkelijk kunt denken "what the hack".

Ik heb ooit 1 keer eerder geprobeerd om te stoppen, maar dat lukte niet en dit is dus eigenlijk de enige serieuze keer die ik nodig ga hebben. IK heb vorige week nog geproefd van een peuk en ik ging er echt van kokhalzen, my god wat was dat goor.
Ik had het zelf nooit van tevoren geloofd want ik was een tevreden roker, vond het niet vies, en lachte iedereen uit die over stoppen begon "schei uit zeg, laat mij lekker mijn gang gaan".

Toch is er 'iets' geweest dat mij over de streep trok en dat 'iets' had niks te maken met verwijten, bijdehand gedoe, sterk antirook gedrag of foto's van vieze longen of wat dan ook. Schrikbeelden van enge ziektes hebben op mij weinig effect, dat doet me nu nog weinig. Het was juist een positieve benadering die werkte Lachen.

Ik doe verder niks met pleisters, ik wil namelijk geen verslavende stof meer in mijn lijf. Om dezelfde reden slik ik geen zyban ook. Het enige wat ik neem om mezelf te helpen zijn biergisttabletjes, die doen iets met je zenuwenuiteinden wat erg helpt.

Verder is de schade van 12 dagen niet roken:

750 gr gemengde snoep
200 gr gemengde snoep, low fat voor de collega's
1 pakje zoethoutdrop
1 doosje celebrations
2 zakken mini-snickers
2 zakken salmiaklolly's
6 tweetylolly's
1 kilo gemengde zoete drop (ben ik nog mee bezig)
3 pakken Space koeken
2 pakken landoogst speculaaskoekjes
1 zak hoestmelange
3 zakken broccoliroosjes
1 zak bloemkoolroosjes (vind broccoli toch lekkerder)
en heel veel water!!!!!!!!!!!

Dus die 48 euro die ik uitgespaard heb, ben ik wel kwijt aan allerlei snoeigoed. Het hele erge snaaien is nu wel voorbij, ik snoep nu weer zoals ik voorheen ook deed, maar vorige week aiaiaiaia.

Ik voel me er verder wel prima bij dat ik gestopt ben en geen slaaf meer hoef te zijn van mijn sigaret en ik denk dat anderen ook kunnen stoppen, voor de juiste reden!!!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-08-04 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:01

Wauw!
Wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Als je zo gemotiveerd bent dan moet je dit ook makkelijk vol kunnen houden en dan krijg je vanzelf meer lucht, smaak en reuk. (Die teer aanslag van afgelopen jaren ben je natuurlijk ook niet in anderhalve week kwijt Knipoog )

Wel een aardig lijstje peuk-vervangers, het scheelt dat jij het goed kan hebben *LOL*

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:02

Lekker he? Ik voelde me er ook heel goed bij. Ik kreeg heel snel meer energie (lichamelijk maar ook psychisch had ik veel meer zin om allerlei dingen te ondernemen). Ik ging me van niet-roken onafhankelijk en gezond voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:03

Sjuimpje schreef:
Wauw!
Wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Als je zo gemotiveerd bent dan moet je dit ook makkelijk vol kunnen houden en dan krijg je vanzelf meer lucht, smaak en reuk. (Die teer aanslag van afgelopen jaren ben je natuurlijk ook niet in anderhalve week kwijt Knipoog )

Wel een aardig lijstje peuk-vervangers, het scheelt dat jij het goed kan hebben *LOL*

Dank je.

Al dat water zet onwijs aan hoor, ik merk het wel aan mijn kleding, volgens mij houd ik vocht vast Haha!.

ik ben eindelijk wat zwaarder geworden

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:04

Pffff.... 4 jaar geleden ben ik gestopt met roken en aan het snoepen gegaan, in een half jaar 16kg aangekomen. Besloten om maar weer te gaan roken. In januari ben ik gestopt en heb dat 3 maanden volgehouden. Denk gewoon dat niet voor mij is weggelegd, heb te weinig doorzettingsvermogen...

Maar zet 'm op!!! OK dan!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:07

knap hoor!!! ik ben er nu bijna 10 maand vanaf en het bevalt me goed.

TIP: ga wortels eten, je bent bezig met je handen, je bent aan het eten, maar je komt er niets van aan Knipoog

als je zin hebt in een sigaret moet je gewoon ff iets anders gaan doen zodat je er niet meer aan denkt
succes verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:08

Quellian, het helpt heel erg als je weet waarom je rookt, dus de reden waarom je iedere keer weer zo'n peuk opsteekt. Zodra je jezelf niet echt meer serieus kunt nemen bij het antwoord, dan heb je al een goede reden gevonden om het niet meer te doen.

Ik snoepte niet om iets in mijn mond te hebben, ik snoep omdat ik anders alsmaar om me heen zit te grabbelen. Ik was altijd al een sterke snoeper Haha!. Ik heb vroeger een soort van suikerverslaving gehad en heb ook heel erg nagel gebeten; die twee heb ik ook ooit al eens overwonnen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:08

En zelfs nog wat aangekomen ook! Dat zijn 2 vliegen in 1 klap dus...
Dan wordt het zometeen helemaal een dure bedoening Nagelbijten / Gniffelen Moet je ook nog een nieuwe garderobe aanschaffen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:10

Ik liep ook al een tijd met het plan om thuis een de boel in een nieuw verfje te zetten, maar daar ben ik dus ook echt mee begonnen. In de gang ben ik al druk aan het schuren en plamuren enzo...

Ja, ik ben wel wat zwaarder geworden Lachen. 2 keer per dag warm eten helpt echt wel goed OK dan! .

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:10

Lovely schreef:
Quellian, het helpt heel erg als je weet waarom je rookt, dus de reden waarom je iedere keer weer zo'n peuk opsteekt. Zodra je jezelf niet echt meer serieus kunt nemen bij het antwoord, dan heb je al een goede reden gevonden om het niet meer te doen.

Ik snoepte niet om iets in mijn mond te hebben, ik snoep omdat ik anders alsmaar om me heen zit te grabbelen. Ik was altijd al een sterke snoeper Haha!. Ik heb vroeger een soort van suikerverslaving gehad en heb ook heel erg nagel gebeten; die twee heb ik ook ooit al eens overwonnen.


Klopt ja, ik was voor iemand anders gestopt en dat was toch niet de goede motivatie Knipoog

Ik snoep helemaal niet, maar toen verslond ik letterlijk de lolly's... Haha!

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:12

Knap hoor OK dan!
en die paar kilo erbij kan bij jou geen kwaad (misschien de reden dat ik maar niet kan stoppen Haha! ).
Succes en eet smakelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:13

Voor iemand anders stoppen werkt nooit, je enige motief is dan het ontduiken van verwijten en dat is gewoon niet de juiste reden.
Ik heb ook nog steeds een even grote hekel aan mensen die over roken zeiken en elke gelegenheid aangrijpen om er bijdehand over te doen. Ik heb altijd gedacht: " als iets wat bij mij hoort JOU zo dwars zit, dan is hier geen sprake van vriendschap".

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:15

Gefeliciteerd! OK dan!

Ik probeer je echt niet te ontmoedigen, maar wees erop berekend dat het na 2-3 weken erg moeilijk wordt. Iig, dat is de tijd waarop het bij mij altijd mis gaat..
Heb dan altijd het idee dat het vreselijk is meegevallen, weet ik niet meer waarom ik al die tijd wél heb gerookt, en om mezelf te bewijzen dat ik sterk ben steek ik er een op. De volgende dag nog een, en binnen een week rook ik weer Scheve mond
Hou daar rekening mee en steek die ene NIET op Lachen (ff tip van een notoire stopper)

Veel succes iig Lachen

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:15

Goed zeg!!
Ik ken veel mensen die er niet aan durven te beginnen, dus kan me voorstellen dat het moeilijk is. Ik heb zelf nooit gerookt dus weet niet hoe het is om te stoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:23

Batje, goeie tip van je om die peuk niet op te steken Lachen. Ik heb niks te bewijzen aan mezelf, als ik wil bewijzen dat ik niet meer wil roken, dan doe ik dat door niet te roken en niet door wel te roken Haha!. Snappie Knipoog.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:27

En kijk uit met een gezellig glaasje... eigen ervaring... ben toen weer gaan roken.. rook nu nog steeds.. Heel goed van je...en hou het vol!!!!!!!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:31

Lovely schreef:
Voor iemand anders stoppen werkt nooit, je enige motief is dan het ontduiken van verwijten en dat is gewoon niet de juiste reden.
Ik heb ook nog steeds een even grote hekel aan mensen die over roken zeiken en elke gelegenheid aangrijpen om er bijdehand over te doen. Ik heb altijd gedacht: " als iets wat bij mij hoort JOU zo dwars zit, dan is hier geen sprake van vriendschap".


Mijn neefje heeft astma en is vaak bij mijn moeder. Dus m'n moeder, zus, zwager en ik zijn met z'n allen gestopt met roken. Ik ben op mezelf gaan wonen en weer begonnen. De rest rookt nog steeds niet.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:37

goed van je zeg! zelf rook ik niet gelukkig Haha!

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:38

OMG, als ik dat zou eten Bloos! Bloos! Bloos!
Maar wel hartstikke goed hoor! Ik ben er zelf nu 3 weken en 2 dagen af en het is me heel erg meegevallen. Drink nu wel minimaal 4 liter water op een dag Haha!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:45

Ik ben nu ongeveer 10 maanden gestopt en moet zeggen dat het me mee is gevallen. Nog steeds (en dat zal waarschijnlijk nooit overgaan) heb ik best wel eens trek in een sigaret. Zeker als ik trek in eten heb, want ik rookte vaak om mijn hongergevoel te onderdrukken.

Ik ben niet meer gaan snoepen en ben blij dat ik dat niet heb gedaan, want ben net iets te zwaar voor mijn lengte, dus niet nog extra kilootjes erbij gekregen...

Het scheelt als je samen met anderen stopt, dan hou je het langer vol...tenzij er weer iemand gaat roken...dan ben je weer sneller overstag.

Wat ook scheelt is dat ik weet dat mijn vriend heel erg blij is dat ik ben gestopt, niet dat ik niet rook voor hem, maar dat hij trots op mij is geeft wel net dat extra beetje support.

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:47

Wat goed OK dan!
Ik kan alleen maar zeggen: hou vol. Heb nooit gerookt, zal het ook wel niet gaan doen (heb al genoeg aan m'n andere verslavingen), maar dat het is knap om patronen te doorbreken.

Meer lucht krijgen gaat vast wel gebeuren, van horen zeggen duurt dat even Lachen

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:59

*Steekt weer even een peuk op* Haha!

Hartstikke goed hoor! Ikzelf heb weinig behoefte aan het stoppen met roken. Ja, het is slecht voor je en vooral voor je portomonnee, maar dat zijn zoveel dingen.

Ik kan ook niet zo goed tegen mensen die rokers asociaal vinden of op voorhand al een mening over mij hebben, omdat ik toevallig rook. Ik ben ik en de één is verslaafd aan roken, de ander loopt de hele dag kauwgom te kauwen. Ik heb ook weleens mensen ontmoet die pas "bevriend" wilden zijn als ik stopte met roken. Nou...dan houdt het daar meteen op!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:05

Wat goed van je Lov! Met zo'n instelling kom je er wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:18

Goed hoor, en nu volhouden!
Ben zelf voor de kids gestopt, mijn collega is zwanger en rookt door, dat snap ik dus echt niet. Wat ik zeggen wil is dat roken voor een ander niet werkt, maar voor je kind wel hoor! (althans voor mij)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:22

Wat ontzettend knap van je! Echt heel goed!