sollicitatiebrief ..maar hoe met wat punten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

sollicitatiebrief ..maar hoe met wat punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 20:37

ik moet een sollicitatiebrief schrijven naar het ziekenhuis.
dit omdat ik de opleiding wil gaan volgen, het is een BBL opleiding en daarom moet ik een sollicitatiebrief opstellen en versturen naar het ziekenhuis zelf.

nu heb ik alleen nooit zo'n sollicitatiebrief geschreven zoals deze.

[quote=ziekenhuis]Schrijf in deze brief wie je bent (naam, adres, leeftijd), of je solliciteert voor niveau 4 of 5, welke school je gedaan hebt en waarom je solliciteert. Heb je al een diploma & cijferlijst in bezit, stuur die dan mee.[/quote]


ik moet mij eigen dus voorstellen in die sollicitatiebrief, maar ben wel heel bang dat het wat 'onofficieel' over komt.
ik kan er toch niet inzetten van:

geachte heer/ mevrouw,

Ik ben die en die en ben zoveel jaar oud woon daar en daar en ik solliciteer omdat de baan mij leuk lijkt.


kan iemand mij helpen met wat tips, adviezen of enkele voorbeelden.
ben al ruim een uur bezig en het enige wat er bij mij op papier staat zijn adressen van mij en het ziekenhuis datum en aanhef Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-04 21:22

daar heb je gelijk in...
het is wel moeilijk, maar goed ik heb nu in ieder geval ietsje meer op papier staan. ik hoop dat ze het niet te min vinden.
en dat ze er om vragen is ook wel weer zo, maar op zich ook best vreemd, het lijkt wel of ze het tegen een kind van 4 hebben Scheve mond

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 17:25

ja dat heb ik inderdaad, ik haal het van internet af. daar stond de hele sollicitatieprocedure enz.
maar dat verhaal over jezelf moest dus echt in die brief zelf staan.
mag je alleen de alinea niet met ik beginnen of alle zinnen niet.

ik heb ook geen voorbeelden van sollicitaties in een taalboek staan. dit wordt mijn eerste en door middel van deze sollicitatiebrief moet ik me dus aanmelden.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-04 17:46

ohw okee ik snap het.. Lachen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 18:47

met dat leuk tessebes daar heb je gelijk in.
maar op een een of andere redenen is het altijd moeilijk om dan uit te leggen wat je zo aantrekt in die baan.

welke woorden in plaats van leuk, zou je dan kunnen gebruiken?

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 01:30

ik heb hem gehad heb vanavond de brief op de post gedaan en was zo stom om mijn handtekening erop te zetten... alleen omdat de printer weer niet meewerkte en ik geen zin meer had dus mn vriend het maar deed...
ik hoop in ieder geval dat het goed genoeg is en dat ze me op gesprek willen hebben. nog steeds blijf ik het wel raar vinden... een sollicitatie om je aan te melden voor een opleiding Scheve mond

ik geloof dat ik ook een slash had gebruikt tussenm eneer en mevrouw.
ik merk het wel, vind het in ieder geval heel erg spannend en ben ook heel erg zenuwachtig... Nagelbijten / Gniffelen

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 13:53

Marieke22 schreef:
Je solliciteert niet naar die opleiding hoor! Als je BBL gaat volgen, ga je eens per week naar school (althans: dat was altijd zo) en daarnaast heb je gewoon een baan waarin je begeleid wordt omdat je nog studeert voor de functie die je daar hebt. Meestal, en dat is bij jou denk ik ook zo, moet je zelf een baan zoeken. En daarnaar moet je dus solliciteren. In het ziekenhuis waar je gesolliciteert hebt zullen ze wel vaker met BBL leerlingen gewerkt hebben, vandaar dat zij de procedure alvast beschreven hebben op internet.

Of werkt het bij jou toch anders?


de eerste 9 maanden ga ik naar school en daarna begin ik dus in het ziekenhuis.
ik krijg als ik op school zit wel geld (zakgeld) van bedrijf of de opleiding zelf.
daarna als ik in het ziekenhuis kom te werken krijg ik een leerlingensalaris.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amber_anne, AnoukS_, Blue_flower, DemiSisa, Facebook, Hjartje, IASCrawler, joyce83, Lau07, mariska_emke, meggiemeg, Nanu, Niwla, rollyjogered, Sorriso, SparkYY_8 en 223 bezoekers