commercieel overkomen (sol gesprek)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

commercieel overkomen (sol gesprek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 15:11

De titel klinkt een beetje vreemd maar ik heb dus het volgende "probleem".

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek bij een grote uitzendonderneming. Mijn vorige sollicitatie bij een soort gelijke onderneming is afgeketst op het feit dat ze mij niet commercieel genoeg vonden. Persoonlijk vind ik van mezelf wel dat ik kan verkopen en dat ik mensen kan overtuigen, maar ik ben absoluut niet goed in rollenspellen en op die manier wilden ze dus mijn commerciele instelling testen.
Het enige wat ik de vorige keer nog heb gezegd is dat ze me dan een kans moesten geven om me in de praktijk te bewijzen en dat ze er geen spijt van zouden krijgen. Maar daar is het nu dus de tijd niet voor. Voor mij zo 10 anderen.
Nou moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat organisatie van morgen minder "verkoopgericht" is dan de organisatie van vorige week. Maar toch wil ik me er goed op voorbereiden.

Hoe kan ik nou in een gesprek commercieel(er) overkomen. Wie hebben er tips? En zijn er mensen die in de uitzendbranche werken en misschien andere tips voor me hebben? Alle tips zijn welkom.



Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 18:02

Bedankt voor jullie reacties. Het is idd zoals Pipo zegt. Ik moet een dienst verkopen aan een inlener/ prospect, dus dat is heel anders dan een product verkopen. Dat vind ik ook zo moeilijk aan een rollenspel hierover. Het ligt aan de situatie, aan de prospect en aan de uitzendkracht hoe ik hierop reageer.

Pipo, ik heb je een pbtje gestuurd met verdere uitleg.

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 18:10

Ryanne schreef:
Voor de rest, te moeilijke worrden in dit topic Haha!


Te moeilijke woorden??? Haha! Waar zie je die dan?
Ik kan me voorstellen dat prospect/ inlener niet te snappen is voor mensen die niks met het uitzendwezen te maken hebben. Maar dat zijn dus gewoon de bedrijven waar een uitzenbureau zaken mee doet.

Tsja iemand aankijken als ik tegen die persoon praat, dat doe ik sowieso. Dus dat is het probleem lijkt me niet. Maar toch bedankt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ, GoogleAdsense, Jolynne, kaatje89, Kabayo, YandexBot en 137 bezoekers