Klassiek

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Klassiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 15:40

Ik heb net een cd gekocht van Mozart's Requiem, omdat mijn andere cd vastzit in mijn cdspeler van de auto(en nog niet is ingebouwd in mijn nieuwe). Maar de uitvoering die ik nu heb gekocht is echt stukken minder dan die ik hiervoor had. Een uitvoering van een klassiek stuk is zo belangrijk. Dat maakt het kiezen van een klassieke muziek cd echt moeilijk.

Hebben jullie daar ook last van?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 20:43

Ben ik de enige op bokt die van klassiek houd? Heeft niemand van jullie klassieke cd's?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:48

Stapels!!! Maar niet van mij...
Kan het wel waarderen hoor, ben er mee opgegroeid, maar ik zal het zelf niet zo snel opzetten, niet omdat ik het niet mooi vind, maar gewoon omdat ik niet op het idee kom Bloos

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:49

Sommige klassieke muziek vind ik ook wel mooi om te luisteren maar niet te vaak. Luister liever naar trance Bloos

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 20:52

Ik vind het ook meer iets voor op de achtergrond. Moet het wel iets luchtigs zijn. Bach kan ik niet zo waarderen, vind ik te zwaar.
Maar Mozart, Vivaldi, Chopin dat soort werk is wel mooi.
En het is trouwens best lollig om in de auto mee te bleren met de opera Gaaaap (niet als gaap, maar als uithaal!)

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 21:00

Ben er ook mee opgegroeid, dus ik houd er ook daardoor van denk ik.

Ik houd meer van de wat bekendere stukken. (bekend door de ogen van een kenner).

klassiek FM heeft vaak die wat bekendere/populaire klassiek. Zet ik dus vaak op. Ik houdt dus niet van klassiek4nl. Heel vaak hoor je in film hele mooie muziek, maar dan weet je vaak niet wie het heeft geschreven.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 21:07

Heb hetzelfde als Margreet.
Ik kan klassieke muziek erg waarderen, zolang het niet te zwaar is.
En wie ik een erg goeie pianist vind: Wibi Soerjadi. Speelt super.
En behalve klassiek hou ik ook van jazz en musicals enzo.
Ik heb een tijd gezongen in een operettekoor.
Dat laatste koor jarenlang, omdat ik zelf dolgraag zing en graag meerstemmig, maar ik vond de muziek zelf niet altijd geweldig.

Ik vind eigenlijk dat dit koor, waar ik nu dus mee gestopt ben maar waar Peter en mijn schoonmoeder nog in zingen, wel eens wat meer aan musical mag doen.
Een musical opvoeren is niet te doen voor zo'n koor, maar als je een keer een uitvoering hebt met verschillende nummers en 1 thema zeg maar, dan kun je best wat meer musical erin gooien.
Is heel populair toch?
Maar ja als veel leden liever in het duits zingen omdat ze niet zo goed engels kunnen... Frusty nou ja.

Even on topic, tja Prima, sommige uitvoeringen van klassieke muziek vind ik vreselijk 'fabriekerig', standaard dus en totaal geen eigen inbreng, andere vind ik prachtig.
Zo heeft mijn vader een cd van Vivaldi, echt schitterend!
Veel plezier met je klassieke muziek, en je bent de enige niet hoor.
Ik luister graag met je mee!