Wijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Wijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-02 21:21

Houden jullie ook zo van wijn? Ik zit nu aan een glas muscat wijn. Zeg maar (in de volksmond) een dessert wijn. Deze is echt super!!!

Op het etiket staat:
Muskut de Saint Jean de Minervois.

Hik Vork

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 21:45

Is wel lekker. Het liefst zoete witte. Ik drink alleen niet zo vaak omdat ik er heel duf van word(van 1 glaasje al, van meer nog erger) dus neem ik liever wat fris.

_Debbie_

Berichten: 2154
Geregistreerd: 04-07-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:00

Hahaha ,

Ik had toen ik vroeger naar de kerk ging had ik ook wijn gedronken en het brande eg erg in mijn keel Haha! Verdrietig Pling
Maar ik vindt het niet eg lekker maarja.....ik ben pas 14 dus drinke het niet eg vaak , aleen als mijn ouders het drinken Kusje

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:04

Heerlijk!
Goede wijn bij het eten (en dat hebben we bijna iedere dag! Sigaar ) voegt echt iets toe. En gewoon 'zomaar' een glaasje is ook erg lekker!
Een mooie rode, of een gekoelde droge witte (geen zoete!!!!), zalig!!!
Moet het wel goede wijn zijn (ik ben verwend!) en geen 'chateau migraine'.
Ik heb een Mouton Cadet van m'n geboortejaar, ben erg benieuwd hoe die smaakt, maar wacht nog op een speciale gelegenheid.
Op m'n werk hebben we 'Kaapse Draai' als huiswijn (rood), ook erg lekker, een Zuid Afrikaan! Zuid Afrikaanse wijn is over het algemeen best goed.
En als ik ga opnoemen wat hier allemaal nog in de kelder ligt ben ik nog wel even bezig.......

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:10

Hmmm

Wijn vind ik over het algemeen ook erg lekker, maar het hoeft niet perse dure te zijn, want hier in de winkel hebben we overlaatst een erg goeie goedkope witte wijn gevonden (weet alleen de naam niet meer)

Een glaasje wijn 's avonds ofzo, lekker

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:15

Het hoeft ook niet perse dure te zijn, als het maar goede is. Helaas is een goede wijn vaak ook een duurdere.
Maar bijvoorbeeld de huiswijn van Albert Heijn is best goed.

Je hebt ook wijn in pakken! Serieus, in zo'n kartonnen pak, niet in een fles. En dat is me toch een partij bocht! Goedkoop ok, maar je moet het niet overdrijven!

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:24

De rode Bordeaux van 1996 vind ik prima Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:28

Appie H heeft idd prima wijntjes. Muscat wijnen vind ik persoonlijk te zoet. Eigenlijk ben ik niet eens zo'n grote wijdrinker, ik hou meer van Port. En als het een wijntje is dan graag een Bisschopswijn in de winter en een Pinot in de zomer Vingers aflikken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 22:55

Wijn is niks voor mij,ook al ben ik pas 14.
Ik houd helemaal niet zo van dure drankjes. Geef mij maar fris,of bij uitgaan breezer of iets anders. Ik vind wijn bitter en droog.

assie

Berichten: 9486
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:03

Prima, je bent wel een echte zuiplap he Knipoog ?
Ik drink geen wijn, vind het niet lekker, tenminste, rode wijn vind ik echt NIET lekker, heb eens een slokje geproefd, JAKKIE.
Witte heb ik nog nooit geproefd, maar die schijnt veel lekkerder/zoeter Verward te zijn?

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 23:04

Zuid Afrikaanse wijnen zijn idd erg goed. Zelf houd ik alleen van rode wijn. Met de kerst hadden mijn ouders een hele lekkere wijn mee genomen, ben de naam vergeten maar het was ook een Zuid Afrikaanse wijn.
J.P. Chenet is een lekkere wijn voor "door de weeks". Lekkere wijn en niet duur.

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 00:37

Misselijk Misselijk Misselijk maarja, ik houd zoiezo niet van alcohol....
Rode wijn is trouwens nog erger dan witte....
Mijn moeder zegt dat je dat moet "leren" drinken, vind ik dus complete onzin, als je het niet lust lust je het niet....

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 00:49

af en toe een glaasje gaat er best in Vingers aflikken .... wij drinken sinds kost eigenlijk alleen maar zuid afrikaanse wijn.
komt mede door mijn vriend, die heeft lang in zuid afrika gewoond en hij gaf ons eens een fles van die wijn, en het is JUMMIE!!! beetje zoeter dan de doorsnee wijn.
ik vind dat bittere niet lekker Misselijk

kussies liselot

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 02:37

Zo hij is op. Dit was dus een hele zoete. Ik vind rood en wit allebij lekker. Zoet of minder zoet hant van mijn bui af en van de wijn.

Ik heb er ook een paar hele goeie tussen zitten, zoals een chasse pleen en een chateau margaux. Toppertjes. De wijn die ik net heb gedronken heb ik in carcassone gekocht. Scheelt veel geld. (heb ff opgezocht, hier in nederland kost tie 69 euro) Ben wel een beetje misselijk nu.

Voor 10 pieken heb je echt hele goeie wijnen. Ze staan ook zeker bij de AH. Maar dan zal ik eerder voor de rooie gaan.

Port vind ik ook echt heerlijk. Maar dan neem ik meestal niet meer als 2 glazen.

Ik ga pitten.......

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 02:39

He en Asje, als je hier bent, dan zal ik je wel een lekkere witte laten proeven Knipoog . Je zal toc een keer aan de alcohol moeten!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 09:23

En niet eens hoofdpijn hebben!

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 10:40

Ahh, jakkie, wijn, tis ook mijn leefdtijd nog niet, maar ik snap niet wast volwassene lekker vinden aan wijn, het zelfde geldt al bij koffie. Ik zal er later wel achter komen.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:12

jumjumjum Vingers aflikken

Wijn is lekker!!

Gluhwijn!! in oostenrijk, op de piste Vingers aflikken is NOG lekkerder Haha!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:17

Mijn ouders drinken heel veel wijn, ik snap alleen niet wat zij er zo lekker aan vinden.. Misselijk Ik hoor het natuurlijk ook nog niet te drinken, maar ik zal er later wel achter komen.. Lachen

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 12:20

wat zijn de meeste van jullie dan nog jonge pinkeltjes dan Haha!

De meeste van jullie zullen het wel lekker gaan vinden....

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:23

New-Forest schreef:
Ahh, jakkie, wijn, tis ook mijn leefdtijd nog niet, maar ik snap niet wast volwassene lekker vinden aan wijn, het zelfde geldt al bij koffie. Ik zal er later wel achter komen.


Haha precies, helemaal mee eens *LOL*

Mijn ouders drinken altijd witte wijn in zo'n groen-achtig pak...

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:27

Ik drink heel weinig wijn. Als ik het drink, dan ga ik voor witte.

Ik drink trouwens wel veel koffie Schijnheilig

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-02 12:31

groen achtig pak? Je bedoeld zeker appelsap! *LOL*

Ik denk dat ze die halen bij de aldi. Ik was een keer op een feestje en toen hadden die handel ook gehaald. Vind het een beetje slobberig overkomen om dat ze serveren. Maar de wijn smaakte nog niet eens zo slecht.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:33

Neeehee! Niet appelsap! Haha!

Ze halen het niet bij de Aldi (wat is dat? Ken ik niet!) maar bij de Lukas Kramer, ofzoiets.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-02 12:34

Als je het slobberig vindt overkomen om te serveren, giet het dan in een karaf o.i.d. Merkt niemand en ziet er een stuk beter uit Schijnheilig