Aaargh!!! Maden!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Aaargh!!! Maden!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 00:02

Ja hoor, vorige keer was ik te laat met de container op zijn plaats te zetten voor de vuilnisman en de laatste dagen wat te makkelijk met weggooien van vuilnis ivm omstandigheden, hebben nu geresulteerd in een remake van de film "Night of the living death".

Alleen zijn de zombies nu maden. Ik zag ze eerst uit de container vallen, maar toen ik beter naar de grond keek zag ik er een paar.

Ik gooide er wat terpentine op om ze om zeep te halen, maar er kwamen er steeds meer tevoorschijn uit de naden van mijn tegeltjes.

Oftewel: HELPPPPP!!!!!

Wie heeft er een huis, tuin en keuken foefje om vanavond nog die kruipende krengen van kant te maken??

Ik heb al kokend water geprobeerd en ik heb afgezien van wat Cif en keukenreiniger niet veel chemische goedjes in huis...



Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 00:15

Pff nou, ik denk dat de postbode morgen met een grote boog om mijn huis heen loopt vanwege de reinigingslucht en madenlijkjes hier voor mijn deur... Scheve mond

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 00:18

terpentine is op... Scheve mond

Waarom nou net nu???

En bovendien... ik denk niet dat de buren op dit uur een "Bonfire" waarderen...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 00:22


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 00:25

Goed... De WC eend is leeg en de buurt zal morgenochtend hoogstwaarschijnlijk denken dat er spontaan een zwembad in de buurt is gebouwd...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 08:53

Natalie schreef:
Had je vlees in de container zitten?
Want wij krijgen alleen maden als er restjes vlees ofzo in de container zijn geweest, anders hebben we er geen last van..

Tipje om ze weg te houden: geen vlees in de container mikken


Een paar dooie vogels die mijn katje Sparky had gevangen...

Ik had het vandeweek erg druk door omstandigheden, vandaar dat ik er niet zo moeilijk over deed...

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 13:37

Nou, de krengen zijn bij bosjes dood neergevallen (thank God).

Alleen heeft mijn moeder er wel op gewezen dat de mensen bij mijn voordeur maar beter geen peuk kunnen uitdrukken... Nagelbijten / Gniffelen

DAAR had ik nog niet aan gedacht!!!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 13:42

Mijn plantjes in de voortuin incluis... Haha!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 18:47

Ach, het zijn nu net rijstkorreltjes. Ik krijg bijna medelijden met ze...NOT!!! }>

Ik heb ze onder de container geveegd.

Richtje, ik weet bijna wel zeker dat het aan het warme weer ligt. Ik denk dat ik morgen ook maar eens goed mijn huis ga stofzuigen en vlooienspray/druppels ga halen, want met 3 katten heb ik grote kans op andere ongewenste bezoekers.

En dat vind ik nog veeeeel smeriger dan maden!!! Ziek

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-04 14:35

Ophelia schreef:
Later kreeg ik de gouden tip . Als je last van maden in je container hebt, moet je 's avonds een steen oid tussen het deksel leggen, zodat ie op een kier staat, de volgende ochtend zijn ze allemaal verdwenen. Deze tip kon ik later in de praktijk brengen toen er weer maden in de container had. Eigenlijk had ik er niet zoveel vertrouwen in, maargoed, toch maar geprobeerd. En wat dènk je, HET WERKT OK dan! .


En waar denk je dat al die kruipende krengetjes dan blijven...?

Juist!! In je tuin, of waarever je de container hebt staan. Bij mij kropen ze dus tussen de tegels in. En op het moment dat ik dus terpentine op die tegels goot, kwamen er tientallen uit tevoorschijn!! Nagelbijten / Gniffelen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-04 23:36



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie