katattack

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

katattack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 18:16

Ik woon op het platte land. Veel boerderijen hebben hier katten. En je kent dat, dat jongt erop los. De meeste van de jongen verdwijnen. Zeker de katers. Nu was er 1 kater 'freggels heb ik heb genoemd' di hier de voorbije 7 jaar in de buurt bleef rondhangen. Hij kwam soms bedelen voor eten. Het beestje was mager, stond mank, had teken,... of iets anders. Hij zag er altijd zo armzalig uit. Ik stak hem regelmatig wat eten toe. Zelf houden kon ik hem niet, want ik heb zelf een poes die nu ondertussen al 11 is en is altijd alleen geweest. ze kan geen andere poezen aanvaarden (heb al eens geprobeerd). Lange tijd had ik hem niet gezien (dacht dat hij dood was) tot een 3 maanden terug hij hier opeens terug verscheen... en hoe!!!! Graatmager, zijn kop hing helemaal scheef, zijn hoektand hing uit zijn bek en hij miauwde. Hij was er zo erg aan toe. Ik gaf hem wat korrels, maar die wou hij precies niet en gaf hem toen wat nat (vers) eten. Hij had moeite met eten. At maar aan 1 kant en smodderde alles er terug uit. Zijn tandvlees was ontstoken en hij kon nog amper eten. Had zo medelijden met hem en heb toen naar de veearst gebeld. Mocht hem metteen brengen. Ze hebben hem onderzocht. Hij zat vol teken (deze hadden ze weggehaald), had een hele erge oorontsteking, zijn tand zat los en was ontstoken en zijn oren waren in flarden van het vechten evenals zijn tandvlees dat kapot was van te vechten. Zijn tand moest dus getrokken worden en hij werd best ook gecastreerd zodat hij minder vocht. Ze wou me een speciale prijs zelfs geven daar het niet mijn kat was.
Enkele dagen later mocht ik freggels halen. Hij zag er veel beter uit. Maar de veearst had nog wel slecht nieuws. Zijn tand had ze niet getrokken, daar het probleem niet aan zijn tand lag, maar aan zijn kaak. Hij is wss ooit aangereden geweest en daarbij is zijn kaak gebroken geweest en iets naar voor gekomen. Deze was nu al terug aan elkaar gegroeid (al was dat wel niet helemaal tegoei) Voor ze perfect te krijgen zou hij een dure operatie moeten ondergaan (300 - 500 euro) waarbij de kaark terug gebroken werd en met pinnen aaneen werd gezet. Dit was heel pijnlijk en van lange tijd voor hij weer de oude was. Als ik hem gewoon liet zou hij ook wel beter worden, maar echt op harde dingen aan die kant bijten, zou mss niet kunnen (was af te wachten). Zijn oorontsteking was beter , moest gewoon nog zalf in doen. Hij had ook anthibiotica gekregen voor ontsteking in zijn mond. Tijd zou het verder leren.
Ik kon freggels naar een vriend doen die hem kon houden en verzorgen. Dat heeft hij ook gedaan. Freggels is een dikke knuffel geworden. Zijn kopje staat nog een beetje scheef, maar dat zal wss altijd zo blijven. Korrels eten is nog wat moeilijk, maar hopelijk zal hij dat binnen x tijd terug kunnen.
Maar alles was nog niet ok. Mijn vriend heeft nog veel katten (dat is geen probleem) en nog een hond! De hond op zich is braaf en doet niks aan de katten, maar freggel heeft denk ik ooit iets slechts meegemaakt bij honden. Als hij de hond ziet valt hij deze aan. Hing an een keer aan zijn snuit, aan mijn vrien zijn benen toen hij en de hond er waren. Het is moeilijk op dat gebied freggel nog te houden. Het best zou zijn moesten we iemand vinden voor hem die geen honden heeft. Maar wie wil nu een kat van 7 jaar met scheef kopje? Ze is reuzelief en knuffelig maar honden, nee, dat lukt niet


amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 18:31

moet niet alleen zijn, met andere katten is hij heel lief, enkel met honden gaat het niet


amargith
Berichten: 206
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Tienen (belgië)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 20:52

ik kan ze niet houden, mijn kat wordt dan zo schuw en wilt niet meer binnen komen dan.Ze is snel jaloers maar naar ons kruipt ze dan weg. Ze is gewoon te oud denk ik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BoJessie, ComscoreBot, flooooo, Hannerups, Kloesje, lanouska, larissa96, LisaVH96, LouLi, MarJon, Pasje03, Roquen, Saab99, Telpeva, Urbiezira, zonnebloem18 en 58 bezoekers