mijn moeder heeft misschien borstkanker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

mijn moeder heeft misschien borstkanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 16:58

Net belde ze en ik maar zeggen dat het allemaal wel los zal lopen, misschien is het wel helemaal niet zo en als het wel zo is, is het een voordeel dat ze zo oud is (bijna 81) want dan gaat de celdeling een stuk langzamer en is de levensduurverwachting veel hoger.

Maar nu ik de telefoon heb neergelegd heb ik opeens de bibbers. Ik weet dat ze oud is, dat ik haar zomaar kwijt kan raken maar dat besef komt nu opeen wel heel hard bovendrijven en ik wil haar helemaal nog niet kwijt. Mijn vader is al 16 jaar dood, ik heb alleen haar nog.

Ik ben alleen thuis, mijn vriend is volgens mij aan het lesgeven dus die vertel ik het vanavond wel. Normaal gebruik ik bokt niet echt als uitlaatklep maar nu moest ik het even kwijt Scheve mond

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:01

Ik snap dat je daar van schrikt zeg... Toch denk ik dat er een behoorlijke kans is dat je haar nog niet kwijtraakt, borstkanker is vrij goed te behandelen.

Heel veel sterkte in ieder geval! En veel beterschap voor je moeder...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:08

Het is idd een vrij goed te behandelen vorm van kanker..... maar leuk is anders Scheve mond Kan me voorstellen dat de schrik er toch even goed in zit.
Hopelijk valt het mee, of zijn ze er iig op tijd bij, wanneer heeft ze meer duidelijkheid?

Sterkte Ach gut

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 17:17

Dank je, op haar leeftijd kan je er misschien nog wel tien jaar mee doorleven en dan is ze 90. Dat weet ik ook wel maar ondanks dat vind ik het toch doodeng. Ze mag eigenlijk ook geen narcose meer hebben omdat ze astma heeft, dat maakt het er straks ook niet gemakkelijker op.

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:18

Heel veel sterkte...ik hoop dat het meevalt en nog goed te behandelen is Ach gut

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:35

He verdorie, dat is schrikken... Hopelijk komt het goed Ach gut

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:36

Jeetje, dat is schrikken... En het feit dat ze 'al' 81 is, verandert weinig aan de zaak. Bij kanker weet je tenslotte nooit hoe het zich ontwikkelt.

Ik hoop ook dat het allemaal toch blijkt mee te vallen... Sterkte!

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 17:37

Dit is geen goed nieuws. Ik hoop voor jullie dat het te genezen is.. Heel veel sterkte de komende tijd.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:35

Gatver wat een naar bericht. Weet wat het is. Bij mijn moeder werd ook een paar jaar geleden borstkanker geconstateerd. Eerst was het een knobbeltje wat even onderzocht werd. Helaas was het dus borstkanker. Gelukkig was mijn moeder er op tijd bij en hebben ze alles weg kunnen halen. Maar op het moment dat je het hoort is het allemaal erg beangstigend en niet goed te bevatten. Ik was alleen maar bang, bang voor wat er komen ging, bang haar te verliezen. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen!
groetjes Cindy en Spetter

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:03

Sjonge, wat een naar bericht.
Je moeder is welliswaar niet meer de allerjongste, maar zulke berichten zijn altijd verschrikkelijk.
Je kunt haar niet missen, of ze nu 81, 91 of 101 is........ dat maakt voor je gevoel allemaal niet zoveel uit.
Ik hoop voor jullie allemaal dat er toch nog goed nieuws komt en dat deze nare ziekte niet geconstateerd wordt.
In elk geval heel veel sterkte voor jullie allemaal Ach gut

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:10

Sterkte! Ik hoop dat alles goed is en dat je je mama nog voorlopig bij je kan houden! En als dat onverhoopt niet zo mocht zijn, wees dan dankbaar voor alle jaren dat ze bij je heeft mogen zijn.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:38

Dat is zeker schrikken..ik weet wat het is een paar maanden geleden kregen wij het ook te horen dat mijn moeder borstkanker had/heeft.
Ik was op dat moment zwanger en mijn moeder wilde het mij eigenlijk niet vertellen maar ik kon van haar gezicht aflezen dat er iets aan de hand was.
We lagen op een gegeven moment ook samen in het zelfde ziekenhuis op dezelfde etage..zij net geopereerd aan d’r borst en ik lag daar i.v.m zwangerschapsvergiftiging.
Mijn moeder is nu klaar met de chemokuren ze heeft er in het totaal 5 gehad en ze begint 9 augustus met de bestralingen..4x in de week 5 en halve week lang.
Ze kunnen tegenwoordig gelukkig heel erg veel maar toch…ook ik ben nog steeds bang..

Veel sterkte!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:00

sterkte.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 01:19

Dankzij een bokker ben ik inmiddels te weten gekomen dat ze het op deze leeftijd vaak met hormoontabletten behandelen. Op zich vrij gunstig want chemokuren en operaties lijken me op haar leeftijd nou niet bepaald gunstig.
Maar eng blijft het inderdaad. Ook al ben ik één ouder verloren aan kanker, toch lijkt het zo vanzelfsprekend dat je moeder er altijd is en blijft. De lijdensweg die mijn vader gehad heeft wil ik haar niet door zien maken, ik geloof dat ik daar nog banger voor ben dan voor de daadwerkelijke prognose wat betreft tijd die ze nog heeft.

Ik hoop wel dat ze nog een tijd bij ons blijft. Dit weekend hebben mijn kinderen hun andere oma al bewusteloos op de grond gevonden omdat haar hart het niet meer aankon. Die oma is er nog wel (ligt nu in het ziekenhuis) maar hoe lang nog is maar de vraag.

jarrah

Berichten: 3617
Geregistreerd: 03-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 07:56

Jeetje.....ik weet precies hoe jij je voelt, mijn moeder heeft 3 jaar geleden ook kanker gehad (wat gelukkig met goed resultaat behandeld is) Maar het is en blijft een vreselijke rotziekte Scheve mond
Het lijkt op zo'n moment ook wel allemaal tegelijk te komen, ik hoop dat het met je schoonmoeder ook allemaal goedkomt en dat jou moeder met die hormoonbehandeling behandeld kan worden.

Veel sterkte de komende tijd, je kan iig altijd hier even je hart luchten Lachen

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:12

Wat akelig allemaal voor jullie. Je hoort van zo veel mensen dat ze kanker hebben. Het is een vreselijke ziekte. Gelukkig kunnen ze veel doen tgenwoordig.
Mijn pa heeft prostaatkanker gehad maar nu moet hij 1 september terug komen voor een darmonderzoek want ze vertrouwen het niet helemaal.
Er komt ook zo veel spanning bij....
Ook beterschap voor je schoonmoeder! Ach gut

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 08:20

das vervelend zeg.
ik hoop voor jullie dat het allemaal nog goed komt.

sterkte ermee Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:05

Jee… sterkte ermee, zoals Oscar al zei, maakt niet uit hoe oud ze is, het is jouw moeder, en dat is gewoon zo. Kan me ook goed voorstellen dat je hier wat onzeker door wordt, zeker omdat je vader blijkbaar ook aan kanker is overleden, en daar een lijdensweg voor heeft gehad… Dat heb je nu toch nog in gedachten…
Vind het trouwens wel wat, dat iemand van haar leeftijd dit nog krijgt… in mijn beleving komt dit toch meer bij mensen van middelbare leeftijd voor, niet de oudere mensen. Dit verdienen ze eigenlijk ook niet meer…
Anyway, veel sterkte ermee! Ach gut

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:07

Heel veel sterkte Ach gut

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:17

Ik kan erin komen dat je je onzeker voelt. Zeker omdat ze nog je enige ouder is. En ik moet er zelf ook niet aan denken om mijn moeder kwijt te raken..Heel veel sterkte meid Ach gut

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:30

Ik kan je heel erg goed begrijpen. Mijn schoonmams heeft/had borstkanker. Ze ondergaat op dit moment haar eenna laatste chemo. Het is heel erg onzeker de komende tijd. Heel veel sterkte ! Voor iedereen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:33

Sjee, dat is schrikken.
En leeftijd maakt niet uit, als het om je ouders gaat is het altijd even erg.
Heel veel sterkte.

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:36

Wat een naar bericht.
Heel veel sterkte.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:54

dat is geen leuk nieuws!
ik heb ook nog maar één ouder,en die angst,dat je die dan ook nog kwijt moet raken, is mij wel bekend!
ook al is zij dan op leeftijd,je wilt nooit je ouder kwijt!
sterkte!
en niet bot bedoeld:als ze dan ooit moet gaan,laat ze dan fijn in haar slaap heengaan,en niet aan zo;n vreselijke ziekte!!

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 01:58

Bedankt allemaal, het is inderdaad de angst dat ze op een nare manier naar het einde toe moet.

Dinsdag ga ik met haar mee naar het ziekenhuis, maandagavond ga ik al naar haar toe en trekken we lekker samen een fles wijn open en na het bezoek aan het ziekenhuis gaat ze voor het eerst een keer mee mennen.
Daar verheugt ze zich nu op en ik heb het gevoel dat ik toch iets voor haar kan doen. Zo is de dinsdag niet alleen de dag van het ziekenhuisbezoek maar ook de dag van een geheel nieuwe ervaring Lachen

Ik hoop haar zo toch wat afleiding te geven want de angst voor wat komen gaat is bij haar (en ook bij mij) groot.