Auto kopen, hoe doe je dat?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:59

Als je naar een garage gaat, kun je idd afdingen. De vermelde prijs is een prijs waarmee rekening wordt gehouden dat je een andere auto inruilt. Als je niks in te ruilen hebt krijg je vaak al korting. Verder afdingen doe ik eigenlijk nooit. Als ik het de auto waard vind, dan heb ik geen probleem met de prijs.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:31

Onderhoudsboekjes zijn vaak ook interessant. Kijk verder naar krasjes en deukjes en probeer voor te stellen hoe ze ontstaan zijn. Luister of de deuren zonder al te veel gekraak open gaan. Kijk of de lak nog in tak is, waar het portier tegen de spijl sluit.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:35

Dat is een goede sypheron. Kijk ook of het profiel gelijkmatig is afgesleten, dus niet bijvoorbeeld aan 1 kant (veel) meer dan aan de andere kant. Dat kan duiden op een scheve auto.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:39

Laat je verder niet gek maken door het woordje APK, dat zegt namelijk helemaal niks. Een auto die vandaag APK gekeurd is, kan morgen opeens een wrak blijken te zijn. Bloos!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 10:51

Je hebt ook duurdere wrakken hoor. Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 11:12

Margreet schreef:
Ik Er was ook nog een manier om de koppeling te controleren, maar hoe hij dat ook alweer deed... Bij een bepaalde handeling moet de auto afslaan, dan is het goed, maar wat was dat nou ook alweer....


Volgens mij handrem aantrekken, in de versnelling zetten en koppeling op laten komen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:29

Sorane schreef:
Op krasjes zou ik me niet blind staren, als het een grote schade is geweest melden ze dat wel.


Sorane gaat nog steeds uit van het goede in de mens. Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:36

Ik blijf de autohandel een louche branche vinden. Als er wat de verbergen valt, zullen ze dat beslist niet laten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:40

Nee, ik scheer ook niet iedereen over 1 kam. Maar als een auto schade heeft gehad en weer opgelapt is, dan zal ieder bedrijf, erkend of niet, proberen die auto te verkopen zonder te vermelden dat het een schadeauto is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 12:57

Sorane schreef:
Een schade is ALTIJD te zien. Hoe knap en mooi een auto ook gespoten is je zult ALTIJD kunnen zien dat hij schade heeft gehad. Je moet alleen weten waar je op moet letten.


Ze kunnen tegenwoordig een hoop hoor. Nieuw plaatwerk en laten spuiten doet al wonderen.

Citaat:
Een erkend bedrijf is verplicht te melden dat een auto schade heeft gehad. Doen we dat niet en de klant komt erachter dat de auto schade heeft gehad hebben we een probleem.


Maar dan kunnen ze altijd nog zeggen dat zij het ook niet wisten.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:41

Sorane schreef:
Die vlieger gaat niet voor ze op. Waarom niet? Audatex!
Ieder Bovag bedrijf heeft toegang tot dat systeem. Het is dus een kwestie van kenteken invoeren en kijken maar. Dus "dat weet ik niet" gaat niet meer op Haha!


Audatex is dus een schade calculatie systeem wat niet verplicht is. Lijkt me sterk dat verholpen schade daaruit rolt. Bloos

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 13:46

Ben jij niet in de war met de Nationale Autopas?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Amyyy, Bullebeest, Camino_S, douschka, evelien11, GoogleAdsense, hel1, journee, lillylover, Maaaarije, maessie, MarleenM, mvdende, Nieknollie, Patriesje, Rox87, SentiBot, Sourire, Tatjanaa, ttranch, Valerie93, Waratje, xEva, xPabloBokt, YandexBot en 176 bezoekers