gestort geld terughalen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

gestort geld terughalen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 21:44

Ik wil iets kopen via internet, ben er alleen een beetje huiverig voor om eerst het geld te storten en dan op te laten sturen, aangezien het om een redelijk groot bedrag gaat.
Nu heb ik wel eens opgevangen dat je binnen een bepaalde tijd je geld terug kunt halen, weet iemand hoe dit precies zit?

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:47

als ik jou was zou ik het onder rembours laten verzenden... hoe jij niet van te voren over te maken en is de persoon die het verstuurd ook zeker dat hij/zij het geld krijgt. bij kleine bedragen doe ik dit niet... maar bij grotere bedragen absoluut wel

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:48

Dit kan alleen maar als een bedrijf automatisch incasseert van jouw rekening. Dus als je zelf iets overmaakt, kun je het niet meer terughalen. Je hebt er zelf voor gekozen en je handtekening voor gezet.
Heb dit net even aan mijn vriend gevraagd, en die werkt bij de rabobank.

Dus helaas.....

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:48

Ik zou ook gaan voor de optie die Lissy geeft... Zou het niet willen riskeren met een grotere som geld om het te storten zonder garantie dat je het effectief krijgt (en enkel het woord van de verkoper is geen garantie voor mij)

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:49

volgens mij kun je alleen geld laten storneren als dit door een derde (via machtiging) van je rekening is afgeschreven. Zelf gestort geld kan volgens mij NIET gestorneerd worden. Dus daarom ook mijn advies....onder rembours laten verzenden.
O ja en de tijdsduur voor storneren is volgens mij 1 maand.

Sprintje

Berichten: 2144
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:54

Kan je de spullen niet zelf ophalen? Kan je ook direct beoordelen of de spullen in orde zijn. Heb ook wel eens een verhaal gehoord dat mensen vervolgens een lege door onder rembours versturen... dan sta je nog steeds te kijken...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:08

Ik heb een keertje per ongeluk zo'n 30 euro verkeerd overgemaakt naar iemand anders, kwam er pas 1 of 2 weken later achter (misschien wel later) omdat ik maar niks hoorde, toen heeft de giro het terug laten storten.. Hun sturen dan een brief naar die persoon of ze het geld terug willen storten, doen ze dat niet krijgen ze nóg een brief, doen ze het dan nog niet dan doen ze het zelf... Lachen tenminste dat was bij mij het geval Lachen

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:21

Ik denk dat het er ook een beetje aan ligt of je het particulier koopt of bij een bedrijf. Als het via een particulier gaat, dan zou ik zeker voor een groot bedrag liever zelf een eind reizen om de spullen op te halen.

Bij een bedrijf wat algemeen bekend is, zou ik me niet zo erg druk maken. Probeer anders via het internet mensen te vinden die er ook wat besteld hebben.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:26

Daarom koop ik via creditcard op het internet, ben je verzekert tegen dat soort dingen...

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 22:56

Volgens mij kan dat gewoon. Geloof binnen een maand kan je het terug verhalen. Ga naar je bank en vraag het even na. Je moet er zo ie zo ook langs om een aanvraag formulier te halen. Succes ermee.

Pegassus97
Berichten: 726
Geregistreerd: 10-07-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 23:08

Als je het zelf hebt overgemaakt, kan je het op geen manier terug halen.. heb er helaas ervaring mee...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-04 14:53

ArwenLune schreef:
Daarom koop ik via creditcard op het internet, ben je verzekert tegen dat soort dingen...


Ik betaal bij bedrijven via internet ook altijd met mijn creditkaart, maar dit is een particulier. Ben je dan ook verzekerd?
Onder rembours versturen wil hij niet, vandaar dat ik al mijn twijfels heb...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:56

Waarom zou hij niet onder rembours willen verzenden? Dat betaal jij dan toch? Ik zou het ook zeker niet vertrouwen als hij dat niet wilt... Kun je het niet ophalen?
Trouwens, Rembours is ook niet altijd veilig, de verkoper kan er net zo goed een paar kilo stenen in doen...

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:56

Als het niet te ver weg is zou ik er gewoon langs gaan of anders is er misschien wel iemand die je kent die in de buurt woont.

Als hij niet onder rembours wil verzenden zou ik zeker uitkijken dat is al een teken.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 14:58

Onder rembours versturen vind ik ook altijd nogal een getob moet ik zeggen. Als de koper z'n pakket niet op gaat halen bij het postkantoor, dan komt het weer terug en dan heeft de verkoper voor niets kosten gemaakt. Ik heb het geld liever altijd eerst op m'n rekening. Lachen

Zelf overgemaakt geld kun je zeker niet terughalen. Storneren kan alleen als het geincasseerd is.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 17:44

Als hij al niet onder rembours wil versturen, zou ik het geld zeker niet overmaken
Maar idd, waar komt hij vandaan?

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:22

Vraag hem gewoon waarom hij niet onder rembours wil verzenden.....
ons bedrijf heeft gigantische problemen gehad met het onder rembours zenden van pakketten en wij sturen ook geen pakketten meer onder rembours... misschien heeft hij een soortgelijk probleem gehad?

En anders zou ik gewoon lekker iemand anders zoeken die hetzelfde product kan leveren....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:26

denz schreef:
Ik heb een keertje per ongeluk zo'n 30 euro verkeerd overgemaakt naar iemand anders


Even offtopic en een vraagje tussendoor, hoe kan dat nou? Het rekeningnummer hoort toch overeen te komen met de ingevulde naam en woonplaats???

Ontopic: Misschien kun je eerst een deel van het totale bedrag overmaken, waarna zij het opstuurt en je daarna de rest overmaakt ? Lachen

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:29

Sypheron schreef:
Even offtopic en een vraagje tussendoor, hoe kan dat nou? Het rekeningnummer hoort toch overeen te komen met de ingevulde naam en woonplaats???


Dat is alleen bij een girorekening, niet bij bankrekeningen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:33

Rembours zou ik ook niet willen. Je kunt er nl. gewoon een baksteen in stoppen en pas als je betaald hebt mag je het openmaken. Dan koop je als nog een kat in de zak. Dus wat dat betreft kan iemand je dan ook oplichten.
Rembours is m.i. ook niet echt een optie. Enige optie is om ergens halverwege af te spreken en gelijk over te steken (tenminste, dat doe ik altijd).

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:33

Tessebes schreef:
Dat is alleen bij een girorekening, niet bij bankrekeningen.

Volgens mij is dat ook bij bankrekeningen zo hoor Ik heb iig wel eens het geld teruggestort gekregen omdat ik de verkeerde naam bij het rekeningnummer had ingevuld. Was wel met internetbankieren, weet niet of dat wat uitmaakt?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:35

Volgens mij niet Richtje, waarom zou je anders naam en woonplaats in moeten vullen? Zou toch totaal zinloos zijn dan? Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:36

Sypheron schreef:
Volgens mij niet Richtje, waarom zou je anders naam en woonplaats in moeten vullen? Zou toch totaal zinloos zijn dan? Haha!

Denk dat je Tessebes bedoeld Knipoog
Ik zeg namelijk ook dat het wel overeen moet komen bij de bank

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:40

Bij gewone overschrijvingen van en naar bank checken ze de gegevens alleen steeksproefsgewijs (moeilijk woord *pfoe*).
Ik meende begrepen te hebben dat ze bij internetbankieren wel alles checken, je voert dan nl. zelf de gegevens digitaal in en daardoor scheelt het een hoop werk, kunnen ze het gewoon automatisch laten checken. Het is mij iig nog niet gebeurd dat ik geld verkeerd had overgemaakt. Wel dat ik bijde IBG een cijfertje verkeerd had gezet en zij gewoon geld gestort hadden. Ik rook al nattigheid en heb het nr. recht laten zetten. Dus ik zei: kan ik niet alsnog dat geld krijgen, ik heb er wél recht op. Nee, áls we het al terughalen, krijg je het toch niet. Sindsdien ben ik allergisch voor de IBG Boos! Maar goed, da's geheel offtopic. Ik nam aan dat zij het nl. zelf digitaal aanleverden en er DUS een check op was. Logischerwijs was de betaling niet doorgegaan (sterker nog, volgens de bank bestond dat rekeningnr niet eens, dat heb ik nog nagevraagd, ze mochten geen gegevens vrijgeven, maar wel of het nr. bestond). En nog kon ik naar mijn centen fluiten. Was peanuts, maar het idee alleen al...

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 13:43

Dat zou idd een boel verklaren Lachen En dan klopt het ook dat bij internetbankieren alles gecheckt wordt.

En tja, de IBG... zijn er mensen die daar geen allergie voor ontwikkeld hebben of zijn er uberhaupt mensen die geen slechte ervaringen met de IBG hebben Verward