Vraagje: Bultjes op vingers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Vraagje: Bultjes op vingers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:43

Ik heb sinds een paar dagen op mijn rechterduim en linkerwijsvinger twee bultjes zitten. Zijn niet zo dik en ook niet erg zichbaar, maar ze zijn wel gevoelig als er druk op komt te staan. Ze zijn in het midden wat doorzichtig, en ongeveer 2-3 mm in doorsnee. Iemand enig idee wat het is? Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:45

Een wratje??? EN anders kan het ook nog wel eens zwemmersexceem zijn. Omdat je met je handen aan je voeten zit enzo...

michele
Berichten: 2133
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:46

geen idee Haha! , kunnen het geen zonne allergie bultjes zijn. Heb ik namelijk zelf last van, bultjes zijn gevuld met vocht. die krijg ik zodra het warm wordt.
Nou ja als je er echt veel last van heb en ze gaan niet weg zou ik zeggen ga eens naar de huisarts die kan je vast meer vertellen

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 10:48

Wratje is het niet, die herken ik wel als ik ze zie, zwemmerseczeem is het ook niet, heb ik een tijd last van gehad aan de voeten, is weg en daar lijkt het ook in de verste verte niet op Lachen. Vandaar dat ik het even vraag Knipoog. Als het langer blijft zitten ga ik idd naar de huisarts, was alleen benieuwd of iemand er een verklaring voor zou hebben Lachen.

MiMMie
Berichten: 21
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: HGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:51

het kan ook gewoon eczeem wezen,
soort contacteczeem doordat je wat aangeraakt heb waar je niet tegen kunt ofzo, want hoe jij ze beschrijft zo heb ik ook van die bultjes en das bij mij eczeem, door me beroep:| oftewel ik heb kapperseczeem,
maar je moet gewoon ff kijken en dan gewoon naar de dok toe Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:52

Sypheron schreef:
Wratje is het niet, die herken ik wel als ik ze zie, zwemmerseczeem is het ook niet, heb ik een tijd last van gehad aan de voeten, is weg en daar lijkt het ook in de verste verte niet op Lachen. Vandaar dat ik het even vraag Knipoog. Als het langer blijft zitten ga ik idd naar de huisarts, was alleen benieuwd of iemand er een verklaring voor zou hebben Lachen.


Zwemmersexceem is niet alleen tussen je tenen he Haha! Want die bultjes die ik op mijn handen had had ik ook op mijn voeten...exact hetzelfde zoals jij het beschrijft. En toen ik ging smeren met dat Mynogwattes (iig tegen zwemmersexceem) gingen die bultjes op mijn handen weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 10:52

Zonneallergie of warmtebultjes. Als het dat niet is, heb je waarschijnlijk waterpokken ofzo.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:36

Ja warmtebultjes dacht ik ook aan, heb ik ook heel vaak .. Scheve mond
Jeuken ze ook ?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:40

Klinkt als exceem dan zullen het er meer worden en ze zullen open barsten. Goed je handen vet houden dan gaat het weg.
Bij mij komt het altijd opzetten als ik langdurig last heb van stress dan begin ik weer met smeren.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:46

Ik had dat een tijdje terug ook, kreeg er steeds meer over mn handen maar niet tegelijk. Dan barstte er weer een paar open en kwamen er weer nieuwe bultjes op een andere plek.
Ik heb er niks mee gedaan en na een week of 4 was het vanzelf weg.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:48

Ik vind het klinken als iets wat ik ook af en toe heb als het heel warm is. Zijn het een soort blaasjes waar vocht in zit?

Ben er nooit mee naar een dokter gegaan, gaat bij mij altijd vanzelf weer weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 12:56

Ellende schreef:
Ik vind het klinken als iets wat ik ook af en toe heb als het heel warm is. Zijn het een soort blaasjes waar vocht in zit?

Ben er nooit mee naar een dokter gegaan, gaat bij mij altijd vanzelf weer weg.


Daar moest ik ook aan denken ja. Een soort van blaasjes/blaartjes.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:32

Ik heb nu ook overal bultjes. Het begon op m'n buik, maar zit nu ook op m'n rug, schouders, nek enz.
T zijn geen blaasjes, meer rode bultjes die onwijs jeuken.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:30

teveel foto's gemaakt en nu heb je blaren op je handen Haha!

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:34

Ik denk dat er buitenaardse wezens in je huid zijn gekropen, wees niet bang ze komen er vanzelf uit! Hoe? Zie men in Black!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:36

Ik heb het ook wel eens, pas geleden weer een 'aanval' gehad, deze keer op mijn linker middelvinger. Geen idee waar het vandaan komt, het duurt een paar dagen (meestal een week) en dan is het weer maanden of zelfs jaren weg.

Het zou dit wel eens kunnen zijn: http://www.huidinfo.nl/dyshidrotischeczeem.html

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:41

Ik heb op een van mijn tenen ( linkervoet, alleen de teen die naast mijn kleine teen zit ) echt een onwijze allegische reactie/viezigheid/blaasjes/schilfertjes/wondjes zitten.. Gek genoeg is het alleen die teen.. Verward Al mijn andere tenen hebben er geen last van en ook ertussen is het normaal..

Ik moet dus ook naar de dokter, het jeukt af en toe als de hel Scheve mond En ik heb soms zo'n zin om te krabben Scheve mond Maar dat maakt het alleen maar erger Boos!

Ga wel vragen om een zalfje Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 14:42

Volgens mij is het touwtering.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 16:45

g
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:08

Klinkt mij als gewone warmtebultjes (en ja, die kun je ook krijgen in de winter als je vingers eraf vriezen). Heb dat ook best vaak. Je moet ze niet kapot maken want dan verga je helemaal van de jeuk. En het gaat vervellen dus zit je met allemaal vellen aan je vingers.
Ik heb het ook op mijn 'borst', waar de huid relatief dun is en ik heb een of ander spulletje gekregen van de dokter wat perfect helpt. Hoe het heet kan ik je niet zeggen want ik ben mijn tubetje kwijt. Als je Calendula in huis hebt kun je dat er ook op smeren, dat verlicht ook een hoop.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 18:30

Roos schreef:
Je moet ze niet kapot maken want dan verga je helemaal van de jeuk.


Ergh... net dus gedaan om te kijken wat er gebeurd, en het jeukt ineens een stuk meer idd Scheve mond

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 21:50

Zonneallergie verdwijnt weer vanzelf na een paar dagen.Als proef op de som zou je eens kunnen proberen jezelf te beschermen door zonnebrandcreme te gebruiken en je handen goed in te smeren.Bij mij werkt dat dus heel goed,maar als ik het een keertje vergeet,zoals vanochtend dan begint het weer als een gek te jeuken.Ik zal morgen wel weer helemaal onder de bultjes zitten Scheve mond