het gaat slecht met m'n oma...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

het gaat slecht met m'n oma...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:10

gister zou ik samen met mn moeder naar mn oma om koffie te drinken, zit ze daar helemaal alleen aan tafel met een kam in haar hand die ze omhoog hield, een groot bord met een klein koekje erop en een kop thee die erg koud was. Wij groetten haar vrolijk zoals altijd en ze zei niks
in één keer zei ze; "ik ben gevallen". Dus wij vroegen wanneer etc maar dat wist ze allemaal niet meer. Ze is door het keukenpersoneel op de gang van et verzorgingtehuis gevonden. Ze is blijkbaar op haar hoofd gevallen en heeft allemaal blauwe plekken. Ik zei dat ze maar even in de grote stoel in de woonkamer moest gaan zitten, kreeg die oude stumper ook gelijk wat beweging. Ze kon haast niet eens lopen Dus toen had ik haar naar de stoel gebracht en zegt ze in een keer; "en dat is MIJN telefoon en die is niet stuk". dus wij lieten haar maar mooi wat praten. ze bleek die nacht niet eens geslapen te hebben en maar wat over de rand van het hek hebben gehangen. dat zei ze zelf. Natuurlijk was ze nu hardstikke moe dus besloten we haar op bed te brengen. dat ging allemaal ook erg moeizaam en ze is incontinent sinds die dag dus heeft ze een luier om. toen ze eindelijk op bed lag sliep ze eigenlijk ook gelijk. tijdens het slapen zat ze in haar slaap te praten: "nee, nee niet doen... etc"
toen had ze 4 uren geslapen en haalden we haar eruit. toen vroeg ze opeens aan mij: "waar ben ik in godsnaam Verward ". ik legde haar uit dat ze gewoon thuis was in het verzorgingstehuis. toen zei ze weer: "ben ik thuis Verward ". dus wij zeiden weer JA. toen kwam het eten en ze kon zelf niet eens meer eten! dus heb ik haar opgevoerd en ze zat lekker te eten. daarna nog een toetje. ze moest eerst zelf proberen. Prikt ze in een keer naast het bakje. dus toen mijn moeder maar weer opvoeren. Toen heeft iemand van de verzorging een arts opgebeld. na een half uur was die er ook. ze heeft waarschijnlijk een hersenschudding en allemaal kneuzingen. er waren nog allemaal van dat soort dingen die ze zei; van die aparte opmerkingen. toen zei ze in een keer weer tegen mij: "maar jij heb een mooi paardje".

vandaag is mn moeder erweer heen geweest en et ging eerst nog slechter als gister, mn moeder had bijna et idee dat ze zo dood neer kon vallen Verdrietig na een half uur ging et weer veel beter. Toen is haar eigen huisarts geweest en die zei dat ze een zogenaamde "TIA"(spelling Verward ) heeft gehad dus de komende 48 uren een hersenbloeding kan krijgen waaraan ze kan komen te overlijden of verlamd kan worden Huilen
als ze nu niet meer kan lopen moet ze naar een verpleegtehuis, maar dat wil ze absoluut niet, ze zit net 2 weken in et verzorgingstehuis. toen ze dat kreeg te horen ging ze allemaal oefeningen te doen en probeerde ze de stoel uit te komen dat ze al niet meer kan Verdrietig

sorry voor het lange verhaal, maar ik moest het even kwijt en ik heb het er best moeilijk mee Scheve mond

Groetjes Klaas


Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:35

dankjewel! mijn oma is nu 85! jij ook heel veel sterkte!

=xxx= klaas

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 07:57

bedankt allemaal! ik wil er ook zo graag heen maar ik vind het zó erg om te zien! het is gewoon net een klein kind!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 09:19

nogmaals bedankt!
en miepmiep; jij ook heel veel sterkte!


Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:01

dat is heel rot idd! jij ook weer sterkte! dat is echt dementie of nie?!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:45

ik zeg ook niet dat dat zobijzo moet gebeuren toch!? er staat "KAN" krijgen.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:47

M'n oma weet niet eens meer hoe ze de telefoon moet vasthouden laat staan een scootmobiel (elektrisch geval)
nee ze wil wel leveb want ze vecht er gewoon voor!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 10:53

owzo ik vat et. sorry!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 19:58

Het ging vandaag al een stuk beter! ze heeft weer een klein stukje achter de rollator gelopen en dat ging best goed (je wil niet weten hoe sloom dat gaat maar ze liep!!!:D) ik hoop dat et zo blijft!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 20:23

dank je!

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 06:52

het ging gister ook weer heel goed en vandaag ga ik ook mee en dan gaat mn oma naar de groepsverzorging.

Klaasje

Berichten: 8413
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 11:07

dank je!

ik kom er net vandaan maar m'n moeder zei dat het gister beter ging maar ik vond dit al heel wat vergeleken met zondag.
ze heeft vanacht niet veel geslapen zegt ze, omdat het zo warm was. daarom was ze nu heel moe. ik heb een rolstoel geleent van et huis en ben een stuk met haar te wandelen geweest dat ze heerlijk vond. toch viel ze onderweg steeds in slaap. ze was vanaf zondag of zaterdag al niet meer buiten geweest.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Suky en 24 bezoekers