Scheikunde docent overleden...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Scheikunde docent overleden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 23:00

Ik kom net thuis van een kei gezellig avondje bios.

Begint een vriendin van mij op msn.

nicole zegt: heb jij t miss ok al gehoord??
Gridje zegt: wat?
nicole zegt : meneer de jongh is ovelede
Gridje zegt: WAT! Huilen
Nicole zegt: jah egt... staat op theresia stie
Gridje zegt: wanneer hoe ?
Nicole zegt: is week na afscheik ziek gewrode... en zondag overleden...

Ik schrok me dood.

Ik heb de afgelopen 2 jaar, 4 keer per week les van hem gehad. Het was echt een super toffe gast!

Hij zou dit jaar met pensioen gaan. Had net zijn laatste lesjes erop zitten. Ging eindelijk doen wat hij leuk vind. Hij hield van oude auto's, hij ging nu ergens werken waar hij daar meebezig kon zijn. Een week na zijn afscheid is hij dus ziek geworden. En zondagochtend overleden..

Ik snap het niet.. die man was echt kern gezond! Ik bevat het nog niet helemaal geloof ik Verward

Dit is echt WIERD!

http://www.theresialyceum.nl

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:15

in een heel korte tijd kan het leven zo onverwachts omslaan...
sterkte...

mirrie18
Berichten: 9
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 23:19

jeetje echt erg.
ik kende ook goed een man was altijd hardstikke gezond en zo ineens was hij er niet meer. Huilen Huilen
Heel veel sterkte!!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:28

Wat rot...sterkte!

andalusier
Berichten: 132
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 00:33

Op de middelbare school overleed mijn leraras voor gym. Ze was les aan het geven aan een klas en ineens viel ze achterover, hersenbloeding. Na 1 dag was ze al overleden... Je zal maar in die klas zitten en zien hoe je lerares letterlijk dood neervalt.... Huilen

En ik had een franse lerares die is overleden aan kanker. Dat was zo´n lief mens. Ik weet nog wel toen haar man een boek kwam afhalen op school, met allemaal gedichten van leerlingen. Die man was ons zo dankbaar, zoiets vergeet je nooit meer.

Nouka

Berichten: 4430
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Cornwall, U.K.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:37

Sterkte!
Mijn scheikundeleraar kreeg een paar maanden geleden een hartinfarct... maar hij heeft het overleefd, gelukkig.

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:39

Wat erg zeg!!
Echte effe schrikken!
Heel veel sterkte Ach gut

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:46

Jeetje wat naar Scheve mond
En zo onverwachts...

Sterkte hoor..!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 11:52

Wat naar, en zo triest net nu hij allerlei plannen had. Ga je naar de begrafenis? Ik denk dat het voor de nabestaanden zeker wel heel veel zou betekenen als er leerlingen zijn...

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-04 17:28

Mijn beste vriendin gaat wel, ik denk dat ik ook wil gaan... weet het nog niet zo goed eigenlijk...

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 18:06

Sterkte, lijkt me echt vreselijk dat te horen. Scheve mond

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 19:33

Nouka schreef:
Sterkte!
Mijn scheikundeleraar kreeg een paar maanden geleden een hartinfarct... maar hij heeft het overleefd, gelukkig.


Ik dacht daar ook meteen aan eigenlijk Scheve mond
Sterkte!

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 20:11

Heel veel sterkte!!

In de 3de was mijn mentor al heel lang ziek, maar toch bleef hij naar school komen. Een paar weken voor de herfstvakantie mocht hij niet meer van zijn vrouw, maar na de vakantie zou hij weer komen. De laatste zondag in de vakantie is hij overleden. Was toch nog heel onverwachts.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-04 16:07

Vanmorgen was ik naar de uitvaart geweest.

Ik moest af en toe bijna huilen, moest er aan denken wanneer ik hem voor het laatst gezien had. Dat was bij het ophalen van de punten dit jaar. Ik had voor scheikunde een 5,9 gehaald, 3 tiende te weinig om over te gaan. Stond huilend bij zijn computer, het was een hele lieve man, was me aan het troosten en me moed aan het inpraten, dat als het zo hakken over de sloot was, dat het dan misschien ook maar slimmer was ook dat ik bleef zitten. etc. hij had gelijk.... hij had altijd gelijk..

De dag voor hij officieel afscheid nam van zijn collegas hadden we met ons scheikunde klasje een tussenuur voor hem gereserveerd. We hadden eerder die week geld bij elkaar gelegd en hadden voor hem een fles wijn en een pilotenbril gekocht, want hij zou na de zomer een vliegcursus gaan volgen. Ook noemden we hem altijd onze Sensai, we hadden met behulp van een andere scheikunde docent via zilvernitraat een erlemeier verzilverd, en erop ons zelf bedachte nieuwe element erop geschreven. Jonghnium, Jo, verwees naar die leraar, Mr. de Jongh. Ook had een jongen dat stiekum met zwarte stift op een witte bord van de elementen geschreven. We maakte toen nog grapjes, over 3de klassers die de afkorting van Jood niet wisten en in plaats van I op dat bord keken en Jo op schreven.

De uitvaart was heel raar, ik was samen met een vriendin en 2 vriendinnen van die vriendin, verder waren er 2 andere jongens en 2 miesjes die ik wel eens op school had zien rond lopen. Ook hier en daar een oud leerling, maar voor een school met 1300 leerlingen, en een leraar die er 33 jaar les had gegeven, vonden we de opkomst maar erg mager, maar wat wil je, het is midden zomervakantie.

tijdens de mis moest ik af en toe bijna een traantje pinken. Als ik naaste familie over Mr. de Jongh hoorde spreken dan herkende ik overal die zorgzame geduldige leraar in terug die ik al 2 jaar kende.

De echte traan kwam toen we het gedenkkaartje kregen uitgerijkt. Een stukje tekst geschreven door Mr. de Jongh zijn vrouw. Over zijn karakter, over zijn toekomst dromen, die nu niet meer door konden gaan, over wat hij belangrijk had gevonden. Halverwege ging het over zijn gave, zijn geduldigheid, zijn zorgzaamheid etc. tot er stond.
"Het waren deze gave die jou voor je leerlingen hun "Sensai" maakte, en hun "leraar van de eeuw". Het was die gave die ervoor zorgde dat je leerlingen een nieuw element bedachten op het periodiek systeem der elementen. "Jonghnium" ...

Toen ik dat las kwam er het eerste echte traantje.

Ik voel me nu gewoon bijna schuldig dat ik de afgelopen 2 jaar in zijn klassen niet meer heb gedaan. Ik heb me vaak doodlopen vervelen, niet opletten etc. Nu achteraf zou ik willen dat ik meer inzet had getoond. Maar dat is nu te laat...

Mr. de Jongh, Sensai.... Rest in Peace...
Afbeelding

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-04 16:49

Ik vind het ontzettend goed dat je gegaan bent, ik weet zeker dat dat heel veel betekend voor zijn vrouw en andere nabestaanden. En ook al het je nu spijt over dingen als inzet, denk je niet dat hij heel goed wist hoezeer jullie hem waardeerden? Ik denk het wel