Nieuwe start op school, vast voorwerken?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nieuwe start op school, vast voorwerken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:00

Ik start in september opnieuw met mijn studie. Ik ben er afgelopen jaar mee gestopt wegens een hoop problemen op prive gebied.
Ik heb de eerste 2 periode's wel meegedaan op school. Is het nu verstandig om vast wat te gaan voorwerken? Ik heb alle boeken en ook de themaboeken. Ik weet dus wat gaat komen.
Ik had dus het idee, nu ik toch vakantie heb, wat te gaan inlopen zodat ik tijd over hou voor delen uit het volgende jaar. Ik wil dus kijken of ik kan gaan inlopen om studievertraging te voorkomen...

Wat is wijsheid in dit geval?

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:44

Wat wijsheid is, dat is iets wat alleen jij kunt beslissen. Ik vraag me alleen af waarom je alvast zou willen voorwerken. Ik begrijp uit je verhaal dat je de eerste twee periodes al gevolgd hebt, en het dus herhaling voor je is. In principe heb je dus al een voorsprong. Ik zou zeggen, benut je vakantie zoals die bedoeld is, rust lekker uit! Gebruik de eerste periodes om er weer in te komen en dan komt het allemaal vast goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:46

Waarom ik wil voorwerken?
Ik wil zorgen dat ik ale stof goed onder de knie heb zodat ik de college's niet hoef te volgen zodat ik college's uit het 6e jaar kan gaan volgen. Dat scheelt me een hoop tijd. Zo voorkom ik studievertraging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:51

Sorane schreef:
Waarom ik wil voorwerken?
Ik wil zorgen dat ik ale stof goed onder de knie heb zodat ik de college's niet hoef te volgen zodat ik college's uit het 6e jaar kan gaan volgen. Dat scheelt me een hoop tijd. Zo voorkom ik studievertraging.


Kan zeker schelen. Ik zou dan wel goed nakijken of je de betreffende vakken uit het zesde jaar al mag volgen en er ook tentamen in mag doen. Anders heeft het weinig zin denk ik.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 11:55

Als je denkt dat dit haalbaar is en je er echt voor wilt gaan.
Zeker doen! Voorwerken kan nooit kwaad natuurlijk, in het ergste geval loop je alsnog studievertraging op maar heb je het nu iig wat makkelijker.
Kwaad kan het niet denk ik....
Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 12:00

CCCCorine schreef:
Kan zeker schelen. Ik zou dan wel goed nakijken of je de betreffende vakken uit het zesde jaar al mag volgen en er ook tentamen in mag doen. Anders heeft het weinig zin denk ik.


Die vakken mag ik wel volgend en het tentamen mag ik ook maken. Gelukkig zijn ze wat dat betreft heel erg flexibel OK dan!

Ik denk ook dat ik het lekker ga doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:32

Sorane schreef:
Die vakken mag ik wel volgend en het tentamen mag ik ook maken. Gelukkig zijn ze wat dat betreft heel erg flexibel OK dan!

Ik denk ook dat ik het lekker ga doen.


In dat geval lijkt het me een heel goed idee. Mochten er nog onnvoorziene omstandigheden komen, dan heb je dit in ieder geval vast gedaan. En als je het tempo lekker vast kan houden, dan ben je lekker eerder klaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:35

Zou ik zeker doen, al is het alleen maar omdat je nooit wat er op je pad komt! Succes!