Ervaringen verhuizen andere provincie..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Ervaringen verhuizen andere provincie..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 21:52

Wij denken er over na om vanuit de Randstad te verhuizen naar Drethe.
Het lijkt ons daar veel mooier, prettiger wonen. Lekker rustig en in de buurt van bossen etc... Dromen
Nu hebben wij allebei een fulltime baan en daar ligt denk ik wel de grootste moeilijkheid het vinden van werk.
Wie hebben hier ook de stap genomen om naar een hele andere provincie te gaan?
En wat voor problemen zijn jullie tegen gekomen? Hoe hebben jullie het aangepakt?
Alle tips zijn welkom OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 22:30

Ja, ik ben al bijna ingeburgerd, hahaha
Lezen gaot wel maar schrijven niet Haha! Bedankt vuer de tip!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 08:11

superlenie schreef:
Waar ben je van plan te gaan wonen? Heb je al een huis/boerderijtje op het oog?

In de buurt van Exloo stonden wat leuke huizen. 1 in het bijzonder. Ook hebben we een mooie boerderij gezien die we met een vriendin zouden kunnen kopen, zij zou ook graag in Drenthe willen wonen.
- Wij zitten nog ook nog te twijfelen of dat we ons paard aan huis willen houden of liever op een pensionstal...
- Willen we echt een huis/boerderijtje voor ons alleen of samen met iemand anders?

Ik ben administratief medewerker en mijn man is monteur. Hij is al wat aan het rondkijken gegaan op banensite's...
Ik had ook begrepen dat de salarissen in die regio ook lager liggen dan bij ons... maar de huizen prijzen zijn ook veel lager dan hier...

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 11:19

Wie weet worden we wel buren, haha. Haha! We hebben bijna vakantie en willen dan een x een dagje en nachtje daar heen gaan en idd de sfeer proeven..
Ik vind het best spannend en ben benieuwd voor wat voor soort 'problemen'je komt te staan.
Voor ons maakt het op zich niet echt uit waar precies, maar we zoek iets met privacy. Liefst vrijstaand.
We hebben er geen familie/vrienden wonen maar dat hadden we waar we nu wonen ook niet.. door de hond hebben we vel contacten op gedaan..

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 15:49

Daar heb je ook helemaal gelijk in, e-mail en telefoons zijn echt een uitkomst.
Wat ik wel onhandig vind is dat we ons huidige huis ook moeten zien te verkopen.. de huizen staan zo lang te koop tegenwoordig...

Ik heb wel zoiets dat je waar je ook gaat wonen toch wel moet 'inburgeren', daar zie ik niet tegen op. Overal zijn aardige mensen te vinden, dus waarom niet in Drenthe Haha!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-07-04 22:45

Amondi, goed tips. Nooit aangedacht om tijdelijk op zo'n bungalowpark te gaan zitten... Op zich maakt het werk ook niet zo heel veel uit wat het is. In een winkeltje staan ofzo zou ik ook niet erg vinden. Al vind ik het op kantoor wel erg leuk.
Heb vroeger ook nog als monteur in een fabriek gewerkt maar dat was erg makkelijk werk... daar heb ik mijn mannetje ook ontmoet.

Boodschappen kan ik hier ook eigenlijk alleen het broodnodige krijgen. Wij gaan meestal naar een andere gemeente daarvoor. We hebben tegenwoordig 2 auto's dus van openbaar vervoer zijn we niet afhankelijk.

Leuk om te lezen dat het iedereen toch goed bevalt OK dan!

Alikesflame, kan je vader moeilijk werk vinden waar jullie nu wonen of wil hij daar gewoon graag blijven?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-04 13:39

Hier is een vrijstaand huis echt niet meer te betalen voor gewone mensen.
Ik vraag me af hoe starters het in de randstad moeten zien te rooien..

Groningen is ook mooi Jan wil alleen liever naar Drenthe.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 08:15

FennekeR, is er bij jullie in de buurt ook een beetje aan werk te komen?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 10:58

Dat valt me mee FennekeR! Ik ga toch ook maar eens verder kijken dan Exloo bij de ineternetmakelaars. We hoeven ons natuurlijk niet op 1 plaats vast te pinnen, zeker omdat we voor de rest toch nog 'niets' in die buurt hebben.

haha, ik loop ook het liefste in mijn kloffie. S'morgens loop ik op mijn kaplaarzen met de hond en daar kijken sommige mensen ook wel vreemd naar. Ik vind het lekker om gewoon me zelf te kunnen zijn en mijn mannetje is gelukkig ook zo.

En idd samen een huis kopen lijkt me toch niet zo geweldig. Enerzijds wel leuk als er gelijk een bekende naast je woont.. maar wat als we ruzie zouden krijgen...of als het goed gaat maar zij besluiten te verhuizen...enz.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 11:42

Dat buurt maken zullen we, als het hopelijk zo ver komt, zeker niet vergeten. Waar we nu wonen stonden de buren zelf al binnen no time op de stoep Haha!
Ik denk ook wel dat we via werk, hond, paard wel makkelijker aan de praat kunnen komen. Ben wel wat verlegen maar t komt vast wel goed

Oh, ja.. zijn er ook nog hele streng christelijke gebieden? Dat je het ergens niet in kop kan halen om op zondag te tuinieren of paard te rijden?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 12:09

Wij houden daar nu ook wel rekening mee hoor, maar ik was wel benieuwd naar de heftigheid van het geloof. Lachen Ik wil wel lekker op zondag met mijn paardje op stap kunnen, vandaar...

Ik stuur je even een PB-tje OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 13:42

FennekeR, bedankt! Ben reuze benieuwd

Je weet idd van te voren niet naast wie je komt te wonen. De toekomst zal het wel uitwijzen Knipoog

Ik had ook gehoord dat er in de vuilnisbakken chips voor het gewicht zitten.. Dat is ier iig nog niet het geval. Moet je dan iedere maand een ander bedrag betalen?
Laatst bijgewerkt door Jellie op 28-07-04 13:45, in het totaal 2 keer bewerkt

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 13:45

Oeps, ging even mis Bloos

Ik had ook gehoord dat er in de vuilnisbakken chips voor het gewicht zitten.. Dat is ier iig nog niet het geval. Moet je dan iedere maand een ander bedrag betalen?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-04 13:57

Ik heb Brabantse collega's en die hebben ook hele andere uitdrukkingen of woorden bepalde dingen.
Nog even naar je huis gekeken in je Topic, en dat is echt super!!!
Voor je het weet is het zover

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 10:51

waar we nu wonen is het ook nog redelijk gelovig. Op zondag rond kerktijd lopen er veel mensen midden op de straat en kom je er ook moeilijk langs met de auto. De pensionstal staat in de polder en daar is geen kerk vlakbij.

Zijn er nog veel pensionstallen in Drenthe e.o. te vinden?
Of heeft iedereen bijna het paard aan huis/bij een boer?

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 11:22


*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 11:54

http://www.funda.nl/koop/detail_omschri ... de=normaal
Dit vind ik ook wel aardig. Het zijn geen kasten van huizen ofzo maar dat hoeft voor ons ook weer niet Lachen

Ik heb ook leuke huizen gezien die vrijstaand zijn maar waar geen paard bij te houden is. Daar zitten we ook over te twijfelen.. wat als je eens weg moet.. hoe pak je het allemaal aan een paard bij huis?
Daar zag ik al regelmatig topics over voorbij komen dus ik ga eens de zoekmachine gebruiken

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 13:51

Hoeveel grond zou je ca. nodig hebben dan, Runningkawa? Wij hebben daar voor de rest eigenlijk geen kijk op....

Ik kan natuurlijk wel in de buurt informeren of het mogelijk is dat ze bij andere mensen weidegang kan krijgen

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-07-04 16:21

Aha, Als we Flan bij huis zouden gaan houden dan is het ook nog de bedoeling dat er een maatje voor haar bij komt.
Dan kunnen we daar iig goed rekening mee houden OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-07-04 09:49

Bedankt voor jullie reacties jeddah en T@nj@ OK dan!

Wat werk betreft maak ik mij ook het meeste zorgen. Mijn man is dan wel monteur maar al 38 zelf ben ik 25. Hij heeft alleen LTS diploma en nog wel een jaar MTS gedaan en enkele pccertificaten.

Ik heb mijn mavo diploma, een certificaat van de Office en BHV Haha!
Ook heb ik enkele certificaten van toen ik op de MAS zat..
Ik zou niet weten of ik hier iets mee kan.. Zal dus nog goed moeten rondkijken op banensite's. Echte hoogvliegers zijn we dus ook niet. Scheve mond

We hebben er wel ns over zitten denken om iets voor ons zelf te beginnen. Maar wat? En voor veel zaken heb je iid diploma's nodig.

Vind het wel erg fijn om telezen dat iedereen zo enthousiast is OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-04 23:44

Als het goed is gaan we volgende week even rondkijken in Drenthe.
Onze hond wordt mogen geopereerd en als hij op tijd beter is willen we nog in onze vakantie rond gaan kijken om ons beter te kunnen orienteren.
Wat jij zegt over het werk, Lame, is idd wel een hele goeie OK dan!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-04 12:24

Dat is leuk Jeddah!

Wij hebben geen termijn hoor Sakkia want we zitten hier niet op een schopstoel. Aan de hand van wat mooie huizen (die we op internet zien) willen we een soort route uitstippelen om er langs te rijden en te kijken of het echt iets voor ons is. We willen niets overhaast doen.

Zelf zijn wij helemaal geen stadsmensen. Na een middagje winkelen ben ik altijd weer blij om thuis te zijn Haha!

Het valt ons ook op dat er zo veel huizen te koop staan en best lang in de buurt van drenthe en groningen.

Helaas zitten we nog even met onze hond. Scheve mond Hij heeft gisteren de operatie aan z'n oogje gehad en nu zitten er 4 hechtingen in z'n ooglid. Deze gaan er pas over 10 dagen uit en dan is het onze laatste vakantiedag.
Hij loopt nu met zo'n lampekap om en om hem met dit weer mee te nemen in de auto en zo'n tijd te rijden, is niet zo geslaagd. We hadden verwacht dat het een dag of 5 duren zou maar dat liep toch even anders. Ook moet er 4 tot 6 x per dag medicijnen in gedruppelt worden...
We kijken even hoe het gaat en anders gaan we na de vakantie maar in een weekend op huizenjacht
[/i]

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 12:30

Bedankt, Jeddah!

Fitzroy, jij veel succes me thet verhuizen. Heerlijk zeg, je paarden bij je huis.

We zijn nu ook best druk om het achterstallige onderhoud hier weg te werken. En de tuin netjes te maken etc.. zodat het als we het gaan verkopen, er iig ook netjes uit ziet.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-04 12:46

Dat is iid ook een goede tip. Hier kan zeker nog wel de nodige ruimte gemaakt worden Bloos!

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-08-04 14:54

Als het door gaat gaan we morgen lekker een dagje door Drehthe en Groningen rijden langs de huizen die we mooi vinden. Kunnen we iig een beter beeld vormen.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Nadia_, aliida, blacky15, Bowo, delist, Dewii, ellen05, Em_, horssie, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Jolijn_vos, juval, Libra76, mylittlejoy, Petunia27, Reyndir, Rooss_24, Selina, SemrushBot, Suliko, Thrive, troetjoek en 176 bezoekers