Mierengif neemt de benen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:28

Zwarte rijstkorrels? Zijn het geen muizenkeutels?

Inderdaad, dat eerste tinnetje ligt echt op een heel vreemde plek..

En wat een enorme mier!! Bloos!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:30

Waren het echt beestjes? Het lijken verdacht veel op muizenkeutels Haha!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 19:41

Volgens mij schatten jullie mij veel dapperder in dan ik ben. Knipoog

Het leken zo op het eerste gezicht beestjes, maar ik heb geen voet over de drempel gezet en van een afstand een foto gemaakt. Ze lagen trouwens alleen bij het tweede tinnetje. Verward En zouden ze dan niet aan de zakken voer gaan knabbelen? Ze moeten toch iets eten en verder is er niks.

Justy schreef:
En wat een enorme mier!!
Ja, alles is supersized in Amerika Tong uitsteken

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 19:45

Vreemd verhaal...
Nooit geweten dat mieren een blikje op zn kant langs een fles limonade kunnen verslepen... Haha!
Weet je trouwens heel zeker dat je geen lollige huisgenoot hebt?

Lijkt trouwens verdacht veel op mijn topic... *LOL*
[VvdD] Wandelende waterbakken?!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-04 19:50

Haha, dat topic van jou lijkt er inderdaad veel op. Zou het dan toch een alien invasie zijn? Nagelbijten / Gniffelen

Maar nee, mijn vriendin kan het niet gedaan hebben. Ik heb het tinnetje in de berging gezet nadat ze naar haar werk was vertrokken en het was al foetsie voordat ze weer thuis kwam.

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 20:39

Nou die zwarte rijstekorrels zoals jij het zegt, zijn in mijn ogen muizen keutels.
Dus word ook muizenvalletjes zetten!!!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:03

Maya schreef:
Een mier kan wel 20 keer zijn eigen gewicht dragen, dus als je een hele hoop mieren hebt...


Ik dacht dat ze me op Discovery zelfs wisten te vertellen dat ze wel 300x hun eigen gewicht konden dragen? Maargoed, zo'n grote groep mieren is echt zo weg met zo'n ding hoor. Vind het wel grappig moet ik zeggen Haha!. Conspiracy Theory Haha!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:07

Maar hoe doen ze dat dan? Ik bedoel, ze hebben het ding gekanteld en tussen een stel flessen prik door weten te manoeuvreren Nagelbijten / Gniffelen

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 22:01

Wat zit er eigenlijk in dat tinnetje? Misschien een soort superdrug waardoor die beestjes superkrachten krijgen! Haha!

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 00:08

Clown Het lijken wel foto's van de FBI zo joh , met die letters , pijltjes en cirkels erop *LOL*

Getver zeg , die met die flessen prik is wel eng , hoe kan dat nu ??! Nagelbijten / Gniffelen

Dat lijkt er nooit tussendoor te kunnen.... zijn ze omgelopen om die stoel heen ofzo dan Verward

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 01:04

Inmiddels ben ik zo nieuwsgierig geworden dat ik mij heb laten verleiden tot een kleine rekensom:

- Een mier weegt 1-5mg. Deze zijn tamelijk fors, dus laten we uitgegaan van een gewicht van 5mg.
- Het doosje weegt 17g.
- Een mier kan 20x zijn eigen gewicht tillen.

Dus om het doosje op te tillen zijn ongeveer (17.000mg : (5mg x 20) =) 170 mieren nodig. Maar er stond ook dat grote mieren vaak in groepen van maximaal 3 a 4 mieren werken, dus het lijkt er op dat ze onschuldig zijn. Nou is het wel zo dat ik veel tegenstrijdige informatie vond, maar zelfs als ze 300x hun eigen gewicht zouden kunnen tillen, dan zouden ze het nog met 11-12 mieren moeten doen.

serena1978"]
Nou die zwarte rijstekorrels zoals jij het zegt, zijn in mijn ogen muizen keutels.
Dus word ook muizenvalletjes zetten!!!
[/quote]Helaas, het lijkt erop alsof jullie gelijk hebben, maar muizenvallen komen bij mij niet de deur in. Als we morgen tijd hebben ruimen we gewoon de berging uit dan komt hij vanzelf wel tevoorschijn. Nagelbijten / Gniffelen

[quote="primula"]
Wat zit er eigenlijk in dat tinnetje?
[/quote]Actieve ingrediënten zijn sodium tetraborate pentahydrate en ortho boric acid. Slim

[quote="pmarena schreef:
Het lijken wel foto's van de FBI zo joh , met die letters , pijltjes en cirkels erop

Getver zeg , die met die flessen prik is wel eng , hoe kan dat nu ??!
Ja leuk hè! Knipoog

Nou volgens mij kan het echt niet langs die flessen, dus zou hij in een soort van U-vorm achter de container langs door de berging zijn moeten gesleept. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:10

Ten eerste, die foto's zijn echt helemaal geweldig Super topic dit *LOL*

Morrie

Berichten: 22315
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 08:57

Citaat:
dan komt hij vanzelf wel tevoorschijn.



en nu het goede nieuws: een muis is nooit alleen..... die neemt altijd z'n hele familie mee Clown

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 14:12

smurf schreef:
en nu het goede nieuws: een muis is nooit alleen..... die neemt altijd z'n hele familie mee Clown
Hè smurf, dat soort dingen moet je me juist niet vertellen. Knipoog Mijn vriendin heeft me nu al laten weten dat ik de leiding heb (en tevens alle vieze klusjes mag afhandelen) wanneer het insecten en knaagdieren betreft. Haha!

En voor de update: we hadden geen zeefje (:?), dus ik moest een beetje improviseren. Helaas geen before foto genomen, want nu lijkt het alsof er pootjes in staan, maar dat kan natuurlijk ook mijn verbeelding zijn. Tinnetje is in ieder geval geen cm bewogen. Boos!

Maar zo makkelijk geef ik niet op natuurlijk, dus ik heb een miniscuul stukje kaas gepakt, op het blikje gelegd en een foto gemaakt. Of zouden mieren ook kaas eten? Nagelbijten / Gniffelen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:19

Guinevere schreef:
Maar zo makkelijk geef ik niet op natuurlijk, dus ik heb een miniscuul stukje kaas gepakt, op het blikje gelegd en een foto gemaakt. Of zouden mieren ook kaas eten? Nagelbijten / Gniffelen


Whahahaahaha Haha! Haha! Haha!

Ik zie je al helemaal zitten aan de keukentafel Tong uitsteken

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 17:33

Hahahahaha sorry; ik moet wel even hard lachen om de titel Haha!

Maak eens een close-up van zo'n beruchte mier? Cool

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:23

http://www.ghorganics.com/page11.html schreef:
Yes, ants can be a real nuisance at the same time we must admire them for their ability to lift 50 times and pull 30 times their own weight.


Dus Tong uitsteken Zal waarschijnlijk toch de muis geweest zijn Knipoog.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 18:58

Ja...neee...nu met dat stukje kaas erop wordt hij natuurlijk te zwaar voor je Supermieren Rolleyes Tong uitsteken

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-04 05:21

gerbenfroh schreef:
Maak eens een close-up van zo'n beruchte mier? Cool
Ze zijn een beetje foto schuw, maar ik zal morgen kijken of ik er één online kan zetten. Knipoog

Update: Meneer vond de mozzarella maar niks, dus ik begon toch te twijfelen of het nou wel een muis was. Na twee dagen lag het er nog dus ik wilde het eigenlijk alweer weghalen, toen ik ineens bedacht dat het met een wat scherpere kaas misschien wel zou lukken ... en ja hoor! Zelfs de mozzarella was weg. Wat zullen ze hebben zitten smullen! Lips are sealed

De berging zal dus uitgeruimd moeten worden, maar ik ben niet zo'n held, dus de muis mag nog even blijven. Bloos

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 09:31

Jij mieren en muizen, ik maden.

Lang leve het ongedierte Haha!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 11:24

Haha Tyrza Haha!

Arme Cat... weet je wel dat ik nu nooit meer naar jou kom in Amerika? Tong uitsteken:P Haha Haha!

Bah zeg.. ieuw.. arme jullie..! Tja.. geen idee.. miss eens gif spuiten? *dat ruikt zo lekker in je huis*

Sorry, flauw bezig Tong uitsteken Maar ik heb werkelijk geen idee... betwijfel idd of bij de 1e foto met die flessen.. volgens mij kan dat bakje daar op zijn kant nooit door...

Maar toch.. ik zie je voor me. Cat de mierenvanger ! Vork Haha!