Ervaringen met Ben??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Ervaringen met Ben??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 21:50

Binnenkort wil ik een nieuwe telefoon kopen en nu heb ik gezien dat de prepaid-telefoons van Ben een stuk goedkoper zijn dan Vodafone (vh Libertel).
Wie heeft ervaring met Ben en hoe is de bereikbaarheid ervan?

Zijn er toevallig ook nog mensen uit Assen of Groningen met Ben?

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:53

ik heb een telefoon met een abbonement van BEN...

het is super ik heb overal berijk, in de kleinste gehuchtjes zelfs nog...

het heeft landelijk 97% dekking... dus erg veel en ik neem aan dat het berijk in steden zoals groningen en assen goed is...

groetjes liselot

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 21:58

Jezus, dan woon ik zeker net in die 3%,
Ik heb ook Ben, en ik woon in the middle of nowhere en ik heb alleen als ik buiten of boven ga staan bereik. Soms ook nog als ik achter de computer zit, in dorp en 1 km verderop heb ik wel goed bereik, rare foon.
Ik neem NOOIT meer Ben, met KPN of Vodafone heb je gewoon altijd fijn bereik en nooit gezeur en met Ben moet je soms een eindje gaan lopen of ergens anders gaan staan om bereik te hebben.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:07

Ik woon dan ook in die 3% want ik had een nieuwe telefoon gekocht (met BEN, was goedkoper) maar ja, nergens bereik, dus heb ik weer een nieuwe gekocht. Ze zeggen wel dat er overal bereik is, maar dat valt heel erg tegen!! Het is verstandiger om Libertel of KPN te nemen!!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:26

Steef schreef:
Ik neem NOOIT meer Ben, met KPN of Vodafone heb je gewoon altijd fijn bereik en nooit gezeur en met Ben moet je soms een eindje gaan lopen of ergens anders gaan staan om bereik te hebben.


me 2!!
ik had hiervoor ook een ben toestel,een nokia 3210,nouuu,ik was absoluut nie te verstaan,en ik kon zelf ook nix horen Boos!
maar het blijkt wel dat ben-abbo wel goed bereikbaar is,door omstandigheden Verward
k bel nu lekker met KPN en het bevalt me prima!

en Kitty,ik heb een KPN toestel gekocht,een Swing 400 ofzo? Die was 4 maanden geleden toen ik hem kocht maar FL269,- De prijs is inmiddels alweer gezakt,dus ik zou daarvor gaan,heb je en een goede tel,en goed bereikbaar Lachen
ik zal even een plaatje voor je zoeken Lachen

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:33

je hebt het toestel in 2 kleuren,donkerblauw en zwart.
hieronder de versie in het donkerblauw,deze heb ik zelf ook:
Afbeelding

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-02 22:38

Oei...

Misschien dan toch maar eentje van Vodafone. Kan ik mijn huidige nummer weer gebruiken.

Ik wil eigenlijk zo'n Siemens C45 of een Nokia 3330. Lekker standaard, ik weet het. Maar ik vind het gewoon mooie toestelletjes.

Maar als ik een ander leuk vormgegeven toestelletje zie, kan het ook zijn dat ik die neem. Maar dus toch maar geen Ben, als ik dit zo lees.

Ik zie bij het plaatsen van dit bericht ineens die Swing. Die is ook wel leuk.

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:41

Ja,ik zelf vind het ook een heel leuk toestel.
Alleen op die foto vind ik hemzelf wat groter overkomen.
Ter vergelijking; hij is ong. 1cm. kleiner als de 3310.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 22:43

Goh, Onstwedde hoort zeker ook bij die 3%?
Hier werkt alleen Libertel/vodafone. en dan nog niet eens overal. Als je bij ons in de "kantine" zit heb je op de ene stoel wel bereik en op de andere niet.

Ben heb ik maar niet eens geprobeerd. Ik heb wel eens een goedkoop toestel gekocht met een Ben kaart erin. Wel laten ombouwen (oeps, lekker illegaal weer)
Nu heb ik een heel eenvoudig Libertel toestel, gebruik hem bijna nooit meer.

Liselot

Berichten: 32191
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:02

het kan er volgens mij ook wel aan liggen of je een kaart hebt of een abbonement... ik zelf heb het laatste en heb echt overal bereik Verward

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:07

Als je wilt weten of je bereik hebt in je woonplaats kun je het beste even de klantenservice bellen.
Ik werk zelf bij D* en wij hebben een programma waarin we kunnen opzoeken waar wel en waar geen volledige dekking.
En op 97% moet je niet letten.

De opta heeft destijds beslist wanneer een provider mag zeggen dat er landelijke dekking is.
Nou die definitie is geworden dat je landelijke dekking biedt als 95% van de mensen vanuit zijn eigen woonplaats kan bellen.
Voorbeeldje: jij woont in zeg maar amsterdam.
Je woont in het uiterste zuiden, je hebt absoluut geen bereik. Maar wacht: vanuit het uiterste noorden kan je wel bellen.
Dus je hebt dekking in je woonplaats. Je zult er wel een eindje voor moeten rijden maar ja dat is jouw probleem.

Overigens gaat er zoveel veranderen in telecom land dit jaar dat er waarschijnlijk weinig onderscheid meer zal zijn in netwerken.

Succes met je keuze!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:26

Ik BEN onbereikbaar, that's all I got to say.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:26

Libertel, altijd bereik, héérlijk netwerk!

[edit]Sorry, schijnt Vodafone te zijn...zouden ze "Libertel" in mijn scherm OOIT nog aanpassen?[/edit]

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:30

Mijn bereik is overal goed, zelfs in Turkije en de Canarische
Eilanden. Behalve als ik in mijn eigen huisje zit hier in dit
gehucht Haha!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:37

LiSSy schreef:
ik heb een telefoon met een abbonement van BEN...

het is super ik heb overal berijk, in de kleinste gehuchtjes zelfs nog...

het heeft landelijk 97% dekking... dus erg veel en ik neem aan dat het berijk in steden zoals groningen en assen goed is...

groetjes liselot


Ik BEN dus nooit bereikbaar op de twee plaatsen waar ik per dag zo'n 12 uithang Boos! 8 uur lang op mijn werk (Laren NH wil geen zendmast neerzetten1) en 4 uur per dag bij mijn paard Frusty

Voor mij na dit abonnement nooit meer BEN Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:40

Ik ben wel aan het bennen en het doet het geweldig. Omdat ik iedere week met Fc Utrecht meega, en dus ook naar groningen ben geweest, kan ik je vertellen dat je daar vol bereik hebt. En anders neem je toch een pakketje van ben, telefoontje unlocken en eigen simkaartje erin? Zal toch wel wat schelen lijkt mij.

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-02 23:44

Ik heb nu ook al ruim een jaar een BEN abonnement en heb er absoluut geen problemen mee. Het valt mij alles mee, juist door de verhalen van mensen die geen bereik hebben. Voor mijn werk zit ik vaak op verschillende plekken in het land. Ook kom ik af en toe in Groningen.
Overal vol bereik. Okee, misschien soms ietsje minder, maar nooit dusdanig dat ik er onverstaanbaar door word of verbinding niet mogelijk is.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:02

Ik dacht ook dat er een groot verschil is tussen Ben prepaid en Ben abonnement, omdat er bij het abonnement (dacht ik) door Ben ook gebruik wordt gemaakt van antennes van KPN en Libertel, bij de prepaid versie is dat dacht ik niet... (ben huurt de beschikbaarheid dus van die andere bedrijven)

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:09

Ik heb een abonnement, en hij doet het 9 van de 10 keer niet! ik weordt er echt Frusty Boos! van.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:12

Mijn vriend had ook een abonnement van Ben. En tja.. hij zat vrijwel hele dagen in Assen en in Groningen. Zijn bereik was superslecht. Veel contact gehad met Ben. Nou blijkt hun schema niet echt te kloppen (schema van bereikbaarheid).

Ik heb zelf voor Ben gewerkt en kan je mededelen dat in de onderste helft van Nederland de bereikbaarheid over het algemeen goed tot zeer goed is en in het Noordelijke deel (vnl. Friesland, Groningen, Noordoostpolder, Drenthe en het noordelijke deel van Overijssel niets tot goed is.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 00:28

BEN prima hier! Echt geen problemen. In Drachten is mijn bereik iets minder. Ook een keer gehad in de trein tussen Amersfoort en Amsterdam, dat snapte ik niet helemaal.
Ennuh... op de Veluwe in de bushbush waar ik vorig jaar een weekendje was kun je het ook wel vergeten.

Maar Groningen - Assen? Nooit problemen gehad.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 02:14

Aaargh, Ben... Een vrij grote plaats als Wijk bij Duurstede behoort ook tot die 3%. BEN volledig onbereikbaar daar. Zelfs midden in Utrecht heb ik soms maar 1 streepje bereik, of helemaal niets. In m'n eigen huis en op de manege gelukkig wel, en bij m'n ouders in Twente ook prima bereik. Er is alleen nog wel een heel rijtje andere redenen te noemen waarom ik bij Ben weg wil. Gelukkig loopt in juni na 2 jaar eindelijk mijn abonnement af, waarschijnlijk wordt het dan Vodafone.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 02:19

Ik heb ook vodafone en daar ben ik uiterst tevreden over!

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 21:48

Ik heb een abonnement gehad bij BEN: drama met de facturen, ik kreeg elke maand een rekening waarop het bedrag van vorige maand ook nog stond terwijl ik die al had betaald. Toen ik belde om dit recht te zetten werd er glashard gezegd dat het niet zo was (ik had de afschriften bij de hand, dus ik wist het wel superzeker!)! Ik was echt zoooooo blij dat mijn termijn was afgelopen!!!! NOOOIT zou ik meer een telefoon van BEN nemen, totdat ik mijn huidige toestel in de winkel zag liggen....prepaid, maar wel perse en alleen met belkaarten van BEN te gebruiken. Ik heb flink gevloekt, diep gezucht....en hem vervolgens toch maar gekocht. Daar heb ik trouwens geen spijt van: ik heb overal bereik!...maar NOOIT meer een abonnement bij BEN!!!

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-02 22:06

Na-ah, geen Ben nemen.
Ben is poedersuiker
Ik heb met mn vorige telefoon ook Ben, ik had nergens bereik.

Nederhorst den berg, 's Graveland,Zuid-West Hilversum, Loosdrecht, Blaricum, Baarn (En nog meer "dorpjes" omgeving Gooi)
Verder 't land in ( Haha! )Roswinkel, Vlagtwedde, Zeyen, Wieringerwerf, Emmen.
Oftwel, verspreid over nederland, haast nergens.

Geen Ben nemen, KPN bevalt me 10x beter.