Waar gaan we heen met deze wereld?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Waar gaan we heen met deze wereld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-04 22:25

Ik snap het niet meer!

Zit ik vanavond in de auto, zoals bijna altijd, hoor ik het nieuws van 21:00. Het eerste nieuwsbericht: Engels stel smokkelt 21 bolletjes drugs in hun twee honden. Ze waren dierenarts en hadden de bolletjes operatief in hun honden aangebracht.
Eén van de honden heeft het niet overleefd

Volgende bericht, twee jongens opgepakt door de politie vanwege voetballen met een konijn. Verdrietig Konijn leeft nog wel, maar zit met zware kneuzingen in een opvang. Lekker he!!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:30

Met dit soort nieuws kan ik nooit iets, voel me dan zo machteloos en vraag me dan ook elke keer weer af wat voor kronkel die persoon moet hebben zoiets te doen..kan er niet over uit en moet ook niet zo iemand tegenkomen die daarmee bezig is hoor, want reken maar dat ik voor eigen rechter ga spelen..
Ik schaam me gewoon soms voor de medemens, niemand heeft zn kind opgevoed om zulke dingen te doen lijkt me.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:31

Één woord: Triest Verdrietig

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 22:33

Achterlijke mensen!
Dat verhaal met die dierenartsen, dat vind ik ook echt ziek zeg. Tjonge, ben je notabene dierenarts... ...

Navidad
Berichten: 5290
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Aalten / Vorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:20

egt zwaar triest,

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:31

Ik gok dat ik niet met dat soort mensen in aanraking moet komen, want ik denk dat er dan bij mij het allerslechtste naar boven komt en ik ook niet ophou voordat ze het zullen onthouden voor de rest van hun leven Boos!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:33

Dat eerste bericht.. Wat sneu voor die hond. Als ze zo goed zijn met een scalpel stop het dan in je eigen lichaam....

En erg luguber om met een konijn te voetballen...

Nadir

Berichten: 12713
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:39

Inderdaad... Niet te geloven dat mensen zulke vreselijke dingen doen... En nog wel door dierenartsen! Dan spoor je toch niet?! Over een paar jaar zijn deze dingen dagelijks in het nieuws...

Frank schreef:
Volgende bericht, twee jongens opgepakt door de politie vanwege voetballen met een konijn. Verdrietig Konijn leeft nog wel, maar zit met zware kneuzingen in een opvang. Lekker he!!

Weer dat konijn he! Zie je nou wel! Haha! [AM] Nieuwe hype?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:40

opsluiten en ooit meer loslaten

Als je dat kan met een dier, ben je ook niet aardig tegen mensen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:11

Waar we heen gaan?
Naar de klote.......

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:15

Mensen hebben steeds minder respect voor andere en dieren. De maatschappij is nu IKKE IKKE EN DE REST KAN STIKKE! Ieder voor zich en god voor ons alle!

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:16

Jeetje he...

Idd, waar gaat het heen... Het lijkt wel of je het steeds vaker gaat horen...
Dat gedoe met die paarden verkrachter/verminker... Het niet strafbaar zijn van dit soort dingen... Dieren enkel als 'waar' zien en niet als levende wezens, ook niet volgens de wet... Zouden dat de redenen zijn?"???

Idd waar gaat het heen...
Waneer wordt de wet nou eens bijgesteld en opgeschroeft, zo dat het minder 'aantrekkelijk' wordt weerloze diertjes te pakken Verdrietig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 09:30

Dierenmishandeling en -uitbuiting gebeurt al zolang er mensen zijn. Net als moord en doodslag tussen mensen onderling. Alleen hoor je er tegenwoordig meer over omdat de media beter ontwikkeld zijn dan vroeger. Via internet en kranten worden dit soort berichten gemakkelijk over de hele wereld verspreid.

Maar goed, dat wil niet zeggen dat het allemaal maar moet kunnen. Strengere wetten en strengere straffen zouden IMO zeer welkom zijn.



[Edit] suffe typo
Laatst bijgewerkt door Karin op 23-07-04 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 11:28

ik vraag me bijna na elk nieuwsbericht af waar gaan we heen met de wereld? het is toch te belachelijk voor woorden?! gister hoorde ik ook nog: 2 vrouwen van ong. 70 waren op een begraafplaats bij hun overleden man, daar werden ze beroofd. nou ik werd zo kwaad toen ik dat hoorde maar helaas kun je er zelf niet veel aan doen ook al zou ik dat heel graag willen..

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-04 14:18

Karin schreef:

Dierenmishandeling en -uitbuiting gebeurt al zolang er mensen zijn. Net als moord en doodslag tussen mensen onderling.




Vroeger woonde we ook in grotten, vingen we eten met een knots en droegen we een tijgervel. Doen we nu toch ook niet meer?

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:23

Da's wel héél vroeger hoor Frank...
Wat Karin zegt is in mijn ogen heel waar. Net als dat je de goede verhalen niet hoort, maar de rampspoed, die hoor je wel (logisch ook). Vertekend beeld dus.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:31

Gatverdamme, wat een achterlijke dingen doen mensen hun dieren toch aan....

Het wordt hoog tijd dat de regering de regels eens flink aanscherpt m.b.t. dierenmishandeling!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:32

ach met mensen mishandeling doen ze niet eens wat serieus, laat staan bij dieren Verdrietig

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 14:43

Frank, dat bedoel ik er niet mee. Ik bedoel dat het van alle tijden is, niet dat het iets van tegenwoordig is en dat het vroeger niet gebeurde. Je hoort er alleen nu makkelijker over.

Dit n.a.v. de titel van het topic. Knipoog

Paulientje
Berichten: 793
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:01

Een vriendin van mij werd vroeger regelmatig mishandeld, als ik die verhalen hoor heb ik een hekel aan al die mensen. De wereld daalt steeds meer in mijn achting, we doen elkaar veel te veel pijn.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:04

Karin schreef:
Dierenmishandeling en -uitbuiting gebeurt al zolang er mensen zijn. Net als moord en doodslag tussen mensen onderling. Alleen hoor je er tegenwoordig meer over omdat de media beter ontwikkeld zijn dan vroeger. Via internet en kranten worden dit soort berichten gemakkelijk over de hele wereld verspreid.
sluit ik me helemaal bij aan.

ook bij het stukje van RK dat als je een dier kan mishandelen dat de stap naar het mishandelen van mensen maar een kleine is.

MBASS

Berichten: 190
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: geen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 15:14

Kimberley77 schreef:
Met dit soort nieuws kan ik nooit iets, voel me dan zo machteloos en vraag me dan ook elke keer weer af wat voor kronkel die persoon moet hebben zoiets te doen..kan er niet over uit en moet ook niet zo iemand tegenkomen die daarmee bezig is hoor, want reken maar dat ik voor eigen rechter ga spelen..
Ik schaam me gewoon soms voor de medemens, niemand heeft zn kind opgevoed om zulke dingen te doen lijkt me.


Idd, t = verschrikkelijk hoe r tegenwoordig met elkaar en de omgeving omgegaan wordt.... Ik kan dit niet echt menselijk noemen, t spijt me wel.... Dus ik betwijfel of hier t woord medemens op zn plaats is Knipoog

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:21

Ik las ook nog in de krant dat de moeder van de konijnen-voetbal-jongetjes het helemaal niet erg vond... Kun je dat nou snappen? Dat een moeder dat 'normaal' en geen probleem vind?

Een paar jaar geleden hoorde je dit soort rare dingen veel minder. Tegenwoordig staan de kranten er vol mee....

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 16:53

ja echt niet normaal meer.. wat ze die dieren aandoen zou eens bij hun gedaan moeten worden Boos!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 17:00

Bij Evers (538) boden ze al aan om even met de jongetjes te gaan voetballen en dan op dezelfde manier als zij met het konijn deden, maar als zijn moeder het al vrij normaal vindt Verward Ik vraag me echt af wat dat soort mensen bezielt om zulke rare dingen te doen. Oude vrouwtjes overvallen op een kerkhof dan ben je ook goed ziek in je hoofd Boos!
Maar ik denk dat die jongetjes van het konijn alweer vrolijk thuis zitten, zouden ze daar nou nog een straf voor krijgen?