Muizen in de schuur, wat te doen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Muizen in de schuur, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:51

Ik was gisteren op zoek naar iets in mijn schuurtje. Tot mijn grote ergenis zag ik daar drie van die etterige muizen in het midden staan.
Dus ik gauw alles nakijken. Blijkt dat die snert beesten overal aan hebben lopen knagen. Ik heb tig zakken met dure paardenspullen kunnen weggooien.
Nu heb ik niets in mijn schuur staat waar ze op af kunnen komen. Dus geen etenswaar ed. Tenzij muizen tegenwoordig fietsen en emmers muurverf lekker vinden.

Dus ik ben maar de hele schuur gaan leegmaken. Alles uitgezocht en buiten uitgestalt zodat ik daarna een paar emmers water over de vloer kon gooien.
Op dat moment komt mijn lieftallige buurvrouw binnen en vraagt wat ik doe. Dus ik uitleggen dat er muizen zijn en dat ik geen idee heb waar die etters vandaan komen. "oooohhh" zegt ze "Ja wij hebben ze ook hoor! Ik vond laatst nog een tas met boodschappen die ik vergeten wat, en daar zaten wat dingen in die ze lekker vonden, en ja die emmertjes satesaus hebben ze ook stukgeknaagd, en het kattenvoer heb ik ook in nieuwe zakken moeten stoppen". Nou je begrijpt dat ik stond te koken. Ik heb nu al maanden niets anders dan geluidsoverlast van ze (denk aan stampende en gillende kids in de nacht, tot een alleen gelaten blaffende hond overdag). En nu kwam dit er nog bij dus mijn humeur was gedaalt tot VER onder het vriespunt.

Maar goed hoe kom ik nu van die kl*ren beesten af? Dat ik aan het opruimen was liep er een over mijn voet heen. Ik had toevallig een pak met badkamertegels in mijn handen en die heb ik "per ongeluk" op zijn kop laten belanden Schijnheilig , dus dat is in ieder geval al 1 muis minder. Maar nu de rest van zijn vriendjes nog. Extreme duivel
Muizenvallen zit ik niet zo op te wachten. Dat maakt zo'n troep en ik zie mezelf nou niet echt die val vastpakken om weg te gooien.
Wie heeft er een goede tip om die beesten weg te krijgen? (behalve dan zorgen dat mijn buren gaan verhuizen naar verwegistan).

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:53

Een kat nemen Haha!

Je kan ze toch lokken met van die doosjes ? Of poeder strooien ofzo ?

Succes ermee !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:55

kojack schreef:
Een kat nemen Haha!

Je kan ze toch lokken met van die doosjes ? Of poeder strooien ofzo ?

Succes ermee !


Ik ben zwaar allergisch voor katten Verdrietig

Hmmm lokdoosjes is ook wel een idee. Maar dan gaan ze later toch pas dood?

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:57

Sorane schreef:
Ik ben zwaar allergisch voor katten Verdrietig

Hmmm lokdoosjes is ook wel een idee. Maar dan gaan ze later toch pas dood?


Geen flauw idee ! Ik zag trouwens gisteren bij de drogist iets staan met een muis erop, was een verjagings poeder.
Kijk anders een bij een online dierenwinkel, misschien hebben die wel wat !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 12:06

Haha, lok een straat kat met brokjes en laat die een nachtje in je schuur. Dan deurtje schuur open laten, een de kat komt wel op de muizen af hoor.

Wij hebben ze in grote getalen op stal en vreten de pakken hooi kapot, het hooi is gewoon versnipperd in kleine stukjes. We hebben al gif gezet, maar dat helpt gewoon niet.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:50

Zoals ik je al zei een tegel op de buurvrouw haar hoofd laten vallen hihi

Caira
Berichten: 26063
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:04

snoepjes! van die roze graankorrels! Zijn ze gek op hier in huis!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 17:04

Dier vriendelijke muizenvalletjes?
Of gewoon dodelijke, even rotzooi, maar dan ben je er wel gelijk vanaf Haha!

Gif begint pas te werken een paar dagen na opname, omdat ze van binnen uit verdrogen, maar na die paar dagen ben je er dan wel vanaf en als je geluk hebt nemen ze ook wat van dat gif mee naar hun nest en gaan die krengen er allemaal aan Extreme duivel