Baasje op vakantie & kat weigert te eten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Baasje op vakantie & kat weigert te eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 00:43

Afgelopen week ben ik op vakantie geweest en heeft mijn broertje voor mijn kat gezorgd. Ze heeft genoeg te eten en drinken gehad en ook genoeg aandacht. er staat op een vaste plek altijd een bakje met water en een met harde brokjes. Ik kwam thuis en de kat vloog naar me toe en ik schrok me kapot. Jemig! wat was Pasja mager! ze had echt een ingevallen buikje. Ze heeft een poos bij me gezeten en daarna ging ze zich voleten. Ze is nu na een paar dagen nog steeds extreem meer aanhankelijk dan voor de vakantie, t'is normaal best een bitch die erg op zichzelf is. Hierdoor schrok ik extra want dit had ik echt niet verwacht.


Wie heeft hier ervaring mee?

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 01:08

Tja, er is niets aan te doen denk ik.
Een van mijn poezen loopt altijd weg als ik weg ben en hij een paar dagen door iemand anders verzorgd wordt.
Ik durf inmiddels niet meer langer dan een dag weg Scheve mond

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 01:23

Dit probleem had mijn tante met haar katten ook altijd.
Voor haar is het een goeie oplossing geweest dat degene die de kat verzorgde tijdens haar afwezigheid, vaker over de vloer kwam. De kat wendde helemaal aan de buurman en na een tijdje ging het helemaal goed Lachen

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 01:35

In mijn geval maakt dat niets uit. Ook al was mijn ex (toen nog geen ex Clown en de kat kent hem dus erg goed) wel thuis als ik weg was, hij bleef weg lopen.

Fem

Berichten: 12509
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 08:00

Ik ben pas geleden op vakantie geweest...en mijn poes heeft toen ook niets gegeten...was sterk vermagerd en had bronchitus...

een vriendin van mij verzorgde de katten.... maar had het niet opgemerkt Verward wel dat ze vreemd ademde..

maar ik moet ook nog iets zien te verzinnen

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:20

Onze kat was eerlijk waar precies zo. Hij was gwoon ontzettend kwaad dat hij niet mee mocht en dat wij hem achterlieten.

Onze buurvrouw die zorgde dan altijd voor hem. Het was een buitenkat en sávonds liet ze hem dan binnen en sóchtends om te eten. Die 3 weken dat wij dan weg waren kwam hij niet opdagen hij liep gwoon weg. Na 3 weken zodra wij erwaren lag hij keer op keer dan op de vensterbank te wachten tot wij kwamen en werden we begroet met een hoop gespin en kopjes.

Gekke kat

gr

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 09:25

Zo zijn er meerdere. Ik ben het weekend naar een arabierenshow geweest in Heiloo. We zijn zaterdagmiddag vertrokken en zondagavond teruggekomen. Onze buuf verzorgde de katjes. Maar die van mij (zitten er ook nog van het asiel) hadden niet gegeten. Ik ben daar niet bang voor, als ze echt honger krijgen eten ze wel...
Wel minder, maar genoeg om te blijven leven Haha!

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:25

Een van mijn katten doet dit ook, ik ben inmiddels nog maar een keer een weekje weg geweest in de 8 jaar dat ik er heb dus dat scheelt, maar aankomende augustus ga ik weer een paar dagen op vakantie en dat voelt dan niet fijn.

Mijn beste vriendin zorgde voor de katten en heeft haar uiteindelijk wel aan het eten gekregen door haar apart te laten eten, maar ze was gewoon lichtelijk schuw (het is al een kat die wat op de achtergrond blijft).

Ik ben blij dat mijn beste vriendin zo goed met de katten overweg kan, zou ook geen ander willen.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 10:57

Wij hebben ook een kat gehad die heimwee had, maar dan eigenlijk speciaal alleen voor mij, het maakte niet uit als mjin ouders gewoon thuis waren, ze was dan helemaal van slag, best zielig want hte is begonnen toen ze al aardig op leeftijd was.....

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 11:45

Onze kattebeesten hebben daar gelukkig geen last van, eentje blaast hooguit naar de brokjesgever/geefster.

Maar ik heb wel eens voor een kat gezorgd die echt niet van zijn plekje kwam en geen hap at, maarja, hij had gelukkig de nodige reserves. Het is overigens wel heel slecht voor de organen als ze niet eten, ze kunnen dan zelfs ophouden te functioneren.

=^.,.^=

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 14:19

Wij hadden vroeger een kat die als wij op vakantie ging, hij ook bedacht niet meer thuis te komen.
Waren wij 2 weken weg, hij ook, wij 3 weken, hij ook.
We kochten altijd een hele grote voorraad van te voren die de buren konden geven, maar het meeste van de voorraad die we dan hadden gekocht was na de vakantie nog over.

En dan vertelde de buren ongerust dat ze hem zo en zolang al niet hadden gezien, dat hij bijna niks had gegeten en al die dingen.
En dan gingen wij even roepen en met een paar minuten stond hij dan voor onze neus.
En dan smaakte het eten hem ineens wel weer goed.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:37

ja, 1 van onze katten is ook een eetstaker. De andere eet voor 2 dus vonden we een bottenbaal en een dikke prop toen we weer thuis kwamen. Ik bennu met een vetmest actie bezig maar meneer is niet zo'n vreetzak dus dat gaat wel even duren vrees ik. Doe mij maar paarden, die vreten tenminste Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:40

Onze kat eet ook niet als wij er niet zijn, vind ik echt vreselijk. Scheve mond Gelukkig gaan we nu maar 5 daagjes weg, vroeger gingen we vaak 3 weken.. Scheve mond

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:09

Het kan heel gevaarlijk zijn als een kat zolang niet eet! De 'verzorger' van je kat zou eens wat lekkere dingen voor je kat neer kunnen zetten. Bijvoorbeeld blikvoer of koolvis. Als ze echt niks eten wil slagroom ook nog wel eens helpen.

griebels schreef:
als ze echt honger krijgen eten ze wel...


Hoeft niet, als een kat lang niet eet, verdwijnt z'n hongergevoel.

samirah

Berichten: 1144
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-04 22:54

Pff ik ben gelukkig dus niet de enige met zo'n aparte kat, dat scheelt alweer. Pasja heeft waarschijnlijk alleen gegeten wat ze nodig had om in leven te blijven. Het rare is dat we dit nog nooit eerder met haar gehad hebben. Mijn broertje die haar verzorgd heeft trekt best veel met haar op maar toch gebeurt zoiets dan.

Oliefjuh

Berichten: 1209
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 23:42

Ik herken dit wel (nou jah niet bij mezelf Haha!)
Bij ons was het juist de pony die niet at..

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-04 08:32

Oh dit is wel erg, het is bij ons vorig jaar ook gebeurt toen we 2 weken weg waren..
Ze was toen(we hadden 'r net) heel erg wantrouwig, vertrouwde niemand, en was ook erg bang.
Toen we terug kwamen kwam ze echt een half uur lang bij me kroelen, terwijl ze daar echt nooit wat van moest hebben!

Dit jaar gaan we weer 2/3 weken, maar ben echt bang dat ze dan doodhongerd ofzo!