van huisarts veranderen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:55

Kan dus niet. Je moet ofwel van postcode veranderen, verhuizen dus, of je moet zeer gegronde redenen hebben. In het laatste geval zit je al in het hokje van bv seksuele intimiteiten. Niet tevreden is géén reden om te wisselen.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 09:17

PriscaZ schreef:
Je kunt gewoon naar een andere dokter gaan in dezelfde postcode. Ik zou het gewoon proberen. De nieuwe arts regelt het dan met je oude...


Niet waar. Ik heb een keer willen wisselen van huisarts, de mijne briefde dingen die ik hem in vertrouwen vertelde aan mijn ouders door. Gewoon in hetzelfde dorp... Kreeg ik geen toestemming voor.

Mocht je het toch willen proberen, dan moet je contact opnemen met je verzekering. Zodra die accepteren dat je wilt wisselen kun je contact opnemen met je oude huisarts voor je dossier.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:04

Even tussendoor:

Bij artsen in 1 praktijk mag je wisselen, dat heb ik toendertijd ook gedaan. Geen enkel probleem. Het is zelfs zo dat je bij elke willekeurige arts in dezelfde praktijk terecht kunt.
Artsen werken niet met woonplaatsen met met postcode-gebieden. Als er geen arts in je woonplaats zit maakt dat helemaal geen fluit uit, dan word er gekeken welke arts verantwoordelijk is voor jouw postcode-gebied.
Ook is het niet zo dat artsen niet mogen weigeren, dat mag wel degelijk. Vooral in een dergelijke situatie, je hebt nl een huisarts. Ik heb geloof ik 3 of 4 artsen in mijn (nieuwe) postcode-gebied zeggen, ik heb een praktijk met 4 artsen gekozen (de andere 3 werkten alleen). Daar waren echter maar 2 HA's die nog plek hadden. De verzekering heeft me vooraf gezegt dat ik mocht wisselen (omdat we verhuisd zijn), mits er plaats was.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:51

runningkawa schreef:
je mag helaas geen andere arts buiten je woonplaats, als er in je woonplaats een arts is.

Toen wij in Deurne woonde hadden we een erg fijne arts, maar toen we naar een ander dorp gingen verhuizen, mochten we helaas niet bij hem blijven.

Nu dat wij weer gaan verhuizen, moeten w weer een andere huisarts, die daar in het dorp zit.


Vind ik raar, eerlijk gezegt... Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd en zitten allemaal - op mij sinds een maand na - nog bij de huisarts in Swalmen... 10 km verderop, terwijl er zo'n 4 artsen zijn in ons (nieuwe) postcode gebied, om nog maar niet te spreken van de andere artsen in Roermond...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:24

Ik zou gewoon lekker je mond houden hoor Renske! Wij hebben bij de verzekering ons adres laten wijzigen, ik geloof niet dat mijn ouders gezegt hebben dat we bij dezelfde arts wilden blijven. Dus gewoon doofstom zijn en wachten of je bericht krijgt dat je moet wisselen...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 22:53

Nogmaals: vraag het gewoon eens na bij de verzekering. Ik geloof echt niet dat je mag switchen... Als het wel mag kunnen ze je meteen vertellen hoe 't in zijn werk gaat.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie