x

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-04 10:23

x
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:27

Ik doe iets in mijn richting, heb milieukunde (richting milieutechnologie) gestudeerd. Is een brede opleiding. Bodemonderzoek en sanering e.d. wat ik nu doe valt daarbinnen.
Hier op kantoor moet je voor een inhoudelijke functie minimaal een HBO opleiding hebben, anders mogen ze de naam Ingenieursbureau niet meer voeren. Bij de afdeling Bodem en Water erg veel mensen die een studie in deze richting gedaan hebben. Bij de afdeling Milieumanagement veel personen met een WO opleiding maar niet echt gericht.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:50

Ik krijg regelmatig te horen van "leken" dat ik niet een baan heb waar ik voor gestudeerd heb. Ik heb middelbare hotelschool gedaan en werk nu op kantoor in een hotel. Ik hou me nu voornamelijk met de financiele administratie bezig, maar ik doe daarnaast ook diverse andere dingen. Als er vragen/opmerkingen/problemen zijn dan komen ze altijd bij mij terecht. De middelbare hotelschool is een vrij brede opleiding, waar je dus ook economie en bedrijfsadministratie krijgt. Je leert dus niet echt voor een bepaalde functie.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:18

Ik heb het ook. Ik heb Pabo gedaan, diploma gehaald en werk nu administratief op het gemeentehuis. In eerste instantie omdat ik geen werk in et onderwijs kon vinden. Nu vind ik het wel best zo. Prima naar m'n zin. Leuke collega's, veel vrije dagen die ik zelf in kan plannen.
Ook krijg ik een opleiding die door de baas betaald wordt.

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:23

Ik heb een baan waar ik gedeeltelijk voor ben opgeleid. Heb nl middelbaar middenstands onderwijs en facilitaire dienstverlening gedaan. Nu werk ik in het ziekenhuis op de financiele administratie. Over een aantal jaar wil ik wel wat anders gaan doen, maar heb dus gaan baan die bij mijn opleiding past. Mij kende ze al omdat ik in de schoonmaak werkte van het ziekenhuis. Het is dus idd vaak zo dat je diploma's niet veel zeggen maar je inzet wel

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:02

Mja min of meer........ Heb ooit eens Toerisme gedaan en een paar maanden SRH op het Tio-college (stewardes, reisleiding, Hostess was het geloof ik Verward ) en nu werk ik voor Transavia als Stewardes maar ik heb ook 2 jaar wat naders gedaan, iets wat totaal niets te maken had met toerisme, dus uiteindelijk denk ik dat dit gewoon toeval is!

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:04

Jah... ik heb SPW gedaan en ben nu begeleidster van verstandelijk gehandicapten...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:24

ik ook. Ik ben afgestudeerd als voedingskundig dietist en werk ook als dietist bij het kruiswerk Lachen

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:28

Ik heb een hogere laboratoriumopleiding gedaan, richting organische chemie. Die opleiding is vooral gericht op synthese van producten en gericht op research. Ik werk nu bij een milieumeetdienst en heb nog zijdelings te maken met chemie. We meten dus wat er bij bedrijven de schoorstenen uitgaat, ben ik ook ingerold via een uitzendbaan en door het tonen van inzet en motivatie.

Mist

Berichten: 9486
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:14

Ik ben erkend verzekeringsadviseur (B-diploma) en Makelaar Taxateur O.Z......en ik werk in de petrochemie...waar ik (nog) geen opleiding voor behaald heb, terwijl ik zelf daar o.a. wel anderen opleiding in geef Haha! (anders mag je het terrein zelfs niet op!) Maar geen haar op m'n hoofd die er maar aan denkt me weer in mantelpakjes te hijssen, die tijd heb ik echt gehad Knipoog

Mrijn

Berichten: 3479
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:20

Ik heb een HBO-opleiding PR en voorlichting gedaan, maar daar nog nooit echt iets mee gedaan. Ik denk wel dat je op een bepaalde manier leert denken en werken tijdens je studie en dat kan je overal gebruiken.
Ik ben een paar jaar projectmanager in de IT geweest en ben nu adviseur bij Verkeer en Waterstaat.
Ik ga trouwens per september beginnen met de PABO. Dat wordt over 2 jaar (als ik klaar ben) een flinke stap terug in salaris, maar ik ben er wel achter dat het meest belangrijk is, is dat je plezier hebt in je werk.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:21

Ik heb een secretariele opleiding gedaan en ben ook secretaresse op een kantoor...
Bij mij klopt het dus wel *LOL*

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:37

uuhh neej, maar ben net vd havo af....

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:38

Bij mij gaat het juist andersom Haha!:

Ik heb mijn baan nu (mijn manegebedrijfje) en ik ga in september hiervoor leren (Masterclass).

Ik heb dus in feite alles wat ik weet in praktijk geleerd. Ook het a-rijtechnische gebeuren, zoals verzekeringen, etc.

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:41

Ik heb milieutoezicht geleerd en heb daar ook werk in gevonden. Ik ben handhaver milieuvergunningen bij een gemeente.

Coby10

Berichten: 1008
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 15:50

Ik heb Bestuurskunde gestudeerd en ben nu ook daadwerkelijk ambtenaar bij een ministerie. Wat dat betreft klopt het (Bestuurskunde is namelijk niet ' iets met auto's' zoals iemand eens aan mij vroeg.... Haha! Alleen heb je binnen ministeries ook ontzettend veel hele verschillende functies en heel veel van die functies kun je ook zonder specifieke opleiding op dat gebied doen, maar wel wordt voor het meerendeel van de functies een universitaire opleiding gevraagd.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:03

Kort maar krachtig....


Ja, heb ik Lachen

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:10

Ik heb een middelbareschool diploma Haha!
Daarna ben ik administratief gaan werken, vervolgens secretaresse geworden, toen een stapje terug naar de catering en ik werk nu bij personeelzaken. En voor niets van dat al heb ik een opleiding, zelfs geen minicursusje. Dit najaar krijg ik m'n eerste cursus, maar dat is omdat het systeem hier verandert en ik daar dus ook mee moet kunnen weken Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:28

Nee, ik heb Journalistiek gestudeerd en zit nu in de arbeidsbemiddeling. Toch heb ik zeker nog dagelijks baat bij m'n studie, bijvoorbeeld door het gebruik van m'n interviewtechnieken, en bij het schrijven van bijvoorbeeld mailingen, informatiemateriaal etc.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:34

Nope, ik heb Marketing & Communicatie gestudeerd en ik ben Management Secretaresse Haha!

Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:41

Niet bepaald nee.
Ik heb de hotelschool gedaan en werk nu bij een woningbouwvereniging.

Misschien toch een beetje, kamertje verhuren en nu huisje verhuren??

Maar ik heb er nooit spijt van gehad dat ik de hotelschool heb gedaan, heb wel veel ervaring opgedaan en het is een hele brede opleiding geweest. Maar ik zie mezelf toch niet snel terugkeren naar de hotelwereld.

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:44

ja, heb ik...

Ik heb de pabo gedaan en ben nu juf in een groep 7. Klopt perfect, helemaal gezien ik ook nog afgestudeerd ben op groep 7...

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:51

Niet echt. Ik heb HEAO gedaan, economisch linguistisch. Nu ben ik business/ financial analyst. Het was een onderdeel van mn studie, maar ik zou eigenlijk iets commercieels gaan doen... Tja. Ik ben hier ingerold.

kaval

Berichten: 33
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 16:54

Ik zit op een paardenopleiding mbo, daarvoor hoef ik maar 1 dag in de week naar school en de andere 4 dagen werk ik op een stal...

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 17:04

Ben gestopt met mijn VWO, ben toen naar een MBO gegaan voor vliegtuigonderhoudstechnicus mechanica Lachen maar dat werd niets. Na een half jaar ben ik ook daarmee gestopt en heb ik een opruim baantje (filen etc) op kantoor voor een half jaar aangenomen. Door gewoon aan het werk te gaan zag de manager meer in mij en al snel kreeg ik een vast contract en nu doe in mijn eentje de boekhouding voor een afdeling!

Ga wel weer een opleiding doen, deeltijd bedrijfskunde icm paardenhouderij! Maar dat is meer voor mijn plezier.... al kan je met bedrijfskunde overal wel terecht !