Ontslag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:18

Ik heb ook nét ontslag genomen Lachen

Je kunt je vakantiedagen opnemen voor zover als jij wilt, de rest kun je laten uitbetalen. Je krijgt er dan niet veel geld voor terug maar je bent er wel eerder vanaf.
Hou er wel rekening mee dat je vaak bij veel bedrijven voor het 1ste van de maand moet opzeggen, dat staat in je arbeidsvoorwaarden. Als je dus vandaag opzegt en je moet het voor het 1ste van de maand doen, gaat het pas op 1 augustus in dus.



Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:33

Tessebes schreef:
@Maudje; wat bedoel je met "Je krijgt er dan niet veel geld voor terug"?



Wanneer je al je vakantiedagen echt als vakantie zou opnemen en dus zeg maar in dienst blijft totdat je dagen op zijn, dan krijg je natuurlijk je gewone salaris voor betaald.
Wanneer je die dagen laat uitbetalen in plaats van ze opneemt, dan krijg je er vaak minder geld voor dan wanneer je ze als vakantie opneemt.

Het enige nadeel als je ze allemaal opneemt (in plaats van laat uitbetalen) en dan in die periode al bij je volgende werkgever begint, is dat je er dan meer belasting over gaat betalen.

snap je het een beetje? is een beetje moeilijk uit te leggen Lachen

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 12:40

Tessebes schreef:
Ik snap wat je bedoelt, maar volgens mij klopt het niet wat je zegt.
Als ik vakantiedagen uitbetaal, dan krijgen de mensen gewoon hetzelfde als een gewerkte dag, ze houden er dus niet minder van over.


Ik weet niet of dit per bedrijf verschillend kan zijn ? Verward Dit staat in ieder geval in mijn arbeidsvoorwaarden. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Amazonbot, Amyyy, Bullebeest, Camino_S, douschka, evelien11, GoogleAdsense, hel1, journee, lillylover, Maaaarije, maessie, MarleenM, mvdende, Nieknollie, Patriesje, Rox87, SentiBot, Sourire, Tatjanaa, ttranch, Valerie93, Waratje, xEva, xPabloBokt, YandexBot en 176 bezoekers