Hoe houd ik de kat in de tuin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Hoe houd ik de kat in de tuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 22:27

Heeft iemand een goede tip voor me???
Mijn buurman heeft boven het hek een lijn prikkeldraad gespannen omdat hij last heeft van mijn katten in zijn tuin.
Op zich heel begrijpelijk en ik vind het zelf ook vervelend, maar ben niet zo blij met zijn oplossing.
En dan erbij, ze springen er gewoon overheen.
Ik heb al gekeken voor een oplossing met stroom draad, maar dat kost echt wel erg veel om de katten bij hem weg te houden.
Aan riempjes doen gaat ook niet, want ze springen de bomen in met alle gevolgen van dien.
Iemand hier die een oplossing weet voor dit probleem????????

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:29


chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:21

Mijn buren hebben raskatten en hadden dit probleem ook. Veel dingen geprobeerd, zo ook prikkeldraad, wat overliep naar gaas erop, omdat ze er doorheen sprongen. Nu hebben ze van dat plasticglas achtig(plexieglas? zoiets? weet niet hoe je dat schrijft Clown), en dan rechtop op de muur. Je kan hier gewoon doorheen kijken en je heb niet het gevoel of je in een of ander concentratiekamp zit. Het werkt ook goed, want ze hebben 1 keer proberen te springen, maar sprongen vol tegen het plastic aan en hebben het nooit meer gedaan. Misschien iets voor jou? Bij gaas trekken ze zich op, en zo kunnen ze zichzelf op het muurtje trekken namelijk.

Onassa

Berichten: 6303
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Aan de rand van het grote enge bos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 23:31

Ik wil ze liever niet aan tuigjes doen vanwege het boomklim gevaar.

Dat plexie glas zou een optie kunnen zijn, heb er dan alleen wel heel erg veel meters voor nodig gezien het aan beiden kanten van de tuin moet.
Maar kan het altijd eerst aan de kant van de prikkeldraad buurman doen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:58

Lijkt me nou niet bepaald zinvol... Dan wippen ze er nl vanuit 1 van de 3 andere kanten van de tuin van de buurman in. Als je je tuin aan 1 kant 'katdicht' wilt maken kun je het net zo goed laten...

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 01:05

Wij hebben om de hele achtertuin een houten schutting staan. Om het gevaar van eroverheen springende katten (4) te beperken hebben wij kleinmazig kippengaas van zo'n 30cm breed op 20cm onder het hoogste punt van de schutting bevestigd. Met van die haakse plankdragers op de palen voor extra stevigheid, anders hangt het gaas te slap.
Op het deel van de poort loop het er gewoon bovenlangs zodat de poort nog wel gewoon open kan. Haha!

Mijn katten hebben het niet een keer geprobeerd om hier overheen te klimmen. Om de eventuele resterende vluchtroutes af te sluiten hebben wij ook om de 2 bomen die dicht op de schutting staan gaas gedaan.

Het is een goede oplossing gebleken voor ons die ook niet al te veel geld kost. Onze katten lopen lekker de hele dag in onze tuin en ik hoef me geen zorgen te maken dat ze ontsnappen......

Misschien een optie??!!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 08:52

mijn nicht fokt hele bijzondere raskatten en die heeft haar hele tuin omgebouwd tot cattery, een heel grote kooi met gaas en allemaal plankjes en boompjes enz. ook het "dak" is van gaas, ze kunnen er zelf ook in lopen en zitten enz.

't kost wat moeite en geld, maar dan heb je ook wat!

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:52

Schrikdraad, ze hebben speciale apparaten voor kleine huisdieren.

Kirsty

Berichten: 695
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 10:56

Je hebt ook een apparaat dat is een onzichtbare afscheiding, als je dat op de schutting of het hekje plaats en je kat met speciale halsbandje wil door die onzichtbare grens krijgt een schok, ik kan je vertellen mijn hond is nooit meer van het erf afgeweest. Briljant!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 11:32

smurf schreef:
mijn nicht fokt hele bijzondere raskatten en die heeft haar hele tuin omgebouwd tot cattery, een heel grote kooi met gaas en allemaal plankjes en boompjes enz. ook het "dak" is van gaas, ze kunnen er zelf ook in lopen en zitten enz.

't kost wat moeite en geld, maar dan heb je ook wat!


Dat vind ik een geweldige oplossing als je om welke reden dan ook je kat(ten) binnen de grenzen moet houden. Zeer katvriendelijk. OK dan!