TPG-medewerkers onwel door poststuk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 23:59

Het staat ook op nu.nl
Ik zal even op ANP.net kijken (handig als je journalist bent)....
moment..



flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:00

Op ANP net:

Geen antrax in pakketje bij TPG-distributiecentrum



N i e u w bericht, vervangt TPG-beambten onwel na legen postbus

ALKMAAR (ANP) - Een TPG-beambte in Alkmaar is zondagavond door nog onbekende oorzaak onwel geworden nadat hij een poststuk hadden aangeraakt. De politie meldde zondagavond dat het pakketje geen antrax bevatte. Wat de inhoud wel is, kon de politie nog niet zeggen.

Het poststuk was afkomstig uit een postbus aan de Prinses Julianalaan om de hoek van het Alkmaars Medisch Centrum. Bij het legen hiervan raakte de dienstdoende postbode onwel. Hij was nog wel in staat naar het TPG-distributiecentrum in Alkmaar-Noord te rijden. Daar kwamen nog vier collega's in aanraking met het poststuk, maar raakten niet onwel. De bezorger is uit voorzorg naar het ziekenhuis gebracht wegens ademhalingsproblemen.

Een monster van de inhoud van de postzak is naar het onderzoeksinstituut ID-Lelystad gestuurd. Het kan nog enkele dagen duren voor bekend welke stof het poststuk bevatte. Een TPG-beambte die na het aanraken van het poststuk onwel naar huis is gegaan, zei dat er gele stof in de postzak zat.

De politie heeft nog geen verklaring voor hetgeen is gebeurd. Het terrein van het distributiecentrum blijft afgezet totdat het sporenonderzoek is afgerond. In het gebouw zitten nog vijf medewerkers van het distributiecentrum die voorlopig worden afgeschermd.

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:27

Tja, het is wat je paniek zaaien noemt. Als het op het nieuws is en op verschillende nieuwswebsites staat en duidelijk geverifieerd is, dan zie ik geen reden om het niet op bokt te plaatsen. Bokt is een paardenforum, maar er wordt ook over allerlei andere dingen gepraat. Ik denk dat nieuws een erg belangrijk onderdeel is. Het gaat ons toch ook allemaal aan. Het nieuws is wel dermate belangrijk (wat je belangrijk kunt noemen in de komkommertijd...) dat het op vrijwel alle Nederlandse nieuwswebsites bovenaan staat als opening en dat het als eerste werd genoemd in het nieuwsbulletin op de radio.
Ik lees op bokt meer verontrustende dingen dan dit soort nieuws....

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 00:30

Trouwens: wat het bericht zelf betreft: Ik denk dat ze het ook niet zouden moeten proberen om morgenavond met het bericht te komen dat er vanavond een verdacht pakket (oftewel pakket of brief met 'gevaarlijke stof') gesignaleerd was, wat dan bijvoorbeeld morgenavond een erg gevaarlijke stof blijkt te zijn. Dan gaan mensen zich ook afvragen waarom ze er niet eerder wat over hoorden en of ze niet onnodig in gevaar zijn geweest. Mensen blijven toch nieuwsgierige wezens.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, GoogleAdsense, kaatje89, Koekie_186, lastig, Muiz en 193 bezoekers