katten tuigjes

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

katten tuigjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 16:06

wie gebruikt er katten tuigjes?
Ik vind het wel leuk bij katten die het zelf ook leuk vinden dan hé maar ik ben ze een beetje kwijt en de ratten tuigjes ook. Bloos
dus ik vroeg me af wie hier ook katten tuigjes gebruikten.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:08

Kattentuigjes? Kom op zeg, waar wil je die voor gebruiken, laat die beesten lekker zelf rondlopen!

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 16:09

de katten kunnen niet naar buiten dus als ze toch naar buiten willen kan je een tuigje gebruiken. Lachen

nanka

Berichten: 3484
Geregistreerd: 18-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:09

mijn katten hebben kattentuigjes voor als ze naar buiten gaan.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:10

Waarom kunnen ze niet naar buiten dan?

Esther_1985

Berichten: 1117
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:10

ik gebruik ze niet, maar als je kat alleen onder begeleiding naar buiten kan lijkt het me wel handig. Volgens mij moet je alleen opletten dat ze zich er niet uitwurmen.

Isleen

Berichten: 481
Geregistreerd: 10-04-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 16:12

Cealli schreef:
Waarom kunnen ze niet naar buiten dan?

dan worden ze overreden dat gebeurt hier heel veel.
Boos!

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:13

ik gebruik ze ook.
eruitwurmen gaat beetje moeilijk,want dan trekken ze het buikgedeelte onder de pootjes,dus da lukt niet.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 16:14

Hmm.. onze kat let op het verkeer.. maar ja, dat is dan ook een extreem weird beest..
Ik vind het alleen echt super zielig als zo'n beestje niet lekker vrij rond kan struinen, snap je punt wel, maar ja.. vind het heel zielig

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:19

Cealli schreef:
Hmm.. onze kat let op het verkeer.. maar ja, dat is dan ook een extreem weird beest..
Ik vind het alleen echt super zielig als zo'n beestje niet lekker vrij rond kan struinen, snap je punt wel, maar ja.. vind het heel zielig



Wat hebben die beesten daar nou voor last aan, weetje wat ik pas zielig vind? Mensen die een kat nemen en hem de hele nacht buiten laten, dan krijg je echt van die straatkatten die alleen maar komen eten en weer weg gaan.

Onze katten hebben ook een tuigje om gehad zodat ze de buurt een beetje konden verkennen, nu lopen ze gewoon los en hou ik af en toe mijn hart vast als ik ze zie oversteken.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:25

Wat is daar zielig aan dan? En wie zegt dat onze kat een complete straatkat is? Hij komt 's avonds standaard binnen, rond een uur voor het eten, als mijn vader nog net aan het werk is, en dan komt hij naast de computer of op schoot zitten. (De kat is overigens ook van mijn vader)

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:34

ik heb er gister toevallig nog 2 gekocht voor mijn kittens .

Bij ons kunnen ze niet naar buiten omdat het gewoon te gevaarlijk is, gevaarlijke weg vlakbij en een paar huizen verderop hebben ze een verzameling enge vechthonden (durf zelf nieteens langs die tuin, laat staan dat ik mijn katten dan buiten laat lopen)

Met het tuigje om en een lange lijn eraan kunnen ze 's zomers gewoon lekker in de tuin lopen en af en toe een wandelingetje buiten de tuin maken.
Je moet alleen wel opletten en erbij blijven als je ze om hebt, ze kunnen ergens achter blijven hangen enzo.

Je kunt je kat er wel het beste al aan laten wennen als z enog klein zijn, mijn kittens lopen zo met die dingen om weg, teriwjl mijn volwassen katten als een baksteen op de grond vallen als je ze een tuigje omdoet Nagelbijten / Gniffelen .

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 17:49

Citaat:
eruitwurmen gaat beetje moeilijk,want dan trekken ze het buikgedeelte onder de pootjes,dus da lukt niet.


*uh* Verward

vorige week bracht ik een paard voor iemand naar de camping, die mensen hadden ook een kat mee, die daar nog nooit geweest was.
Kat kreeg zo'n tuigje om en ging zo debiel aan het springen en wurmen dat ie binnen 1 minuut los was en het bos in rende.......

Ik heb van de week die mensen nog ff gesproken en de kat kwam zich na 3 dagen en nachten weg te zijn geweest weer bij de caravan melden.....

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 18:54

Ik gebruik ook kattentuigjes, als onze kat naar de dierenarts moet neem ik haar altijd mee aan een tuigje. Ze is niet anders gewend.

Vroeger namen we ze ook altijd aan het tuigje mee naar de camping, waar ze overigens verder gewoon los rondliepen.

Een paar jaar geleden woonde ik nog op een flat en nam ik haar 's avonds wel eens mee als ik met de hond ging wandelen. Vond ze geweldig .

Nu moet ik wel zeggen dat ze van jongs af aan niet beter weet als met tuigje lopen. Als je daar op oudere leeftijd mee begint vinden ze het vaak niet meer zo leuk.

Als de tuigjes goed vastzitten, dan wurmen ze zich er echt niet uit, alleen durven de meeste mensen ze niet zo strak te doen.

En Isleen als je nog een tuigje wilt, ik heb hier nog wel een blauwe of rode voor je Haha! . Ik heb nog maar 1 kat en dat blijft ook zo, dus 2 tuigjes is een beetje overbodige luxe.

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:09

Ik gebruik ze voor mijn konijn, doe ik een longeerlijn aan en hij kan lekker hobbelen in de tuin, als het weer hier in NL het tenminste toelaat!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:12

Wij hebben ze ook. Toen we net verhuist waren, kwamen we van een flat af en waren mijn katten nog nooit buiten geweest.
Gewoon om de zekerheid te hebben dat ze niet gelijk wegrennen, hebben we tuigjes gekocht.

Ik vind het ook niet zielig.
Nu gebruiken we ze niet meer, maar als we gaan verhuizen gaan ze gewoon weer een aantal weken aan het tuigje naar buiten....

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:14

hmm misschien moet ik die dingen eens hier in de buurt uit gaan delen!

boemel

Berichten: 8385
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:26

Onze kat mag wel de tuin in, maar verder ook niet.
Hij is wel echt een binnenkat, want de tuin vind hij niet echt leuk.

Als we hem naar de dierenarts meenemen of naar pension krijgt hij ook een tuigje om. Dan hoef ik hem tenminste niet in een draagkooitje te proppen, want dat vindt hij echt verschrikkelijk.
Als hij een tuigje om heeft, kan hij nog mooi uit het raam kijken tijdens het autorijden.

Ik draag hem wel meestal, want erg goed meelopen doet hij niet .
Maar ik kan hem wel makkelijk even neerzetten of ergens laten snuffelen.

Ik heb zo'n tuigje dat voor zijn keel/borst langs gaat en waarbij een riempje loopt achter zijn voorpoten (om buik). Die vind ik het fijnst, dan krijg je niet zo'n paniek als ze er eens in gaan hangen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:23

Ik heb er 1 voor m'n konijn Knipoog Die vind het geweldig om een eind te wandelen, en dan kan ze lekker wat energie kwijt. Altijd maar in de buitenren vind ik ook zielig, eerst liep ze dan wel binnen los, maar ze vind het veel leuker om buiten te wandelen. Dus als ik de hond meeneem, gaat het konijn vaak gewoon even mee. Die tuigjes had ik eerst voor de fretten. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:34

Pas wel heel erg op met die tuigjes/ halsbandjes met een lijn eraan! Toen onze poes nog heel klein was had ze ook zo'n ding en heeft ze zichzelf opgehangen (we waren er gelukkig nog nét op tijd bij Scheve mond ).

Mijn advies; Een tuigje/ halsbandje met lijn kan wel, maar blijf er áltijd bij!!!

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 20:40

Onze kat heeft jaren met een tuigje aan een lijn gelopen.
Onze buren hadden een voliere en in de buurt werden er katten vergiftigd in die tijd, dus heeft mijn vader een lijn van het huis tot aan de schuur gemaakt en daar zat dan weer een andere lijn aan met onze kat.. zo kon ie de hele tuin door Haha!

Hij heeft dat meer dan 10 jaar volgehouden en er is nog nooit iets geks gebeurd.. als ik nog een foto kan vinden zal ik die eens plaatsen

Kikka

Berichten: 4687
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 21:20

Is voor onze kat geen goed idee
Óf meneer wurmt zich eruit, of hij gaat achteruitlopen Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:07

Cealli schreef:
Wat is daar zielig aan dan? En wie zegt dat onze kat een complete straatkat is? Hij komt 's avonds standaard binnen, rond een uur voor het eten, als mijn vader nog net aan het werk is, en dan komt hij naast de computer of op schoot zitten. (De kat is overigens ook van mijn vader)



ik bedoelde hier ook niet gelijk jou mee, ik bedoelde dit in het algemeen.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:19

Een vriendin van mij gebruikte het ook. Die kat werd mishandeld, en was bang. Die rende weg als hij los naar buiten ging, maar nu is hij gelukkig zo ver dat hij los kan, al zag het er wel raar uit Tong uitsteken

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 22:24

de kat van onze buren klom meestal met tuigje en al over de schutting..
kweet niet hoevaak ik hem ervan af moest duwen omdat ie zich anders ophing.. Scheve mond
er wel bij blijven dus Lachen