Nieuw huis geeft wel erg veel *kampeergevoel*...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Nieuw huis geeft wel erg veel *kampeergevoel*...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-04 19:27

Ken je dat, dat je met regenachtig weer in je tent ligt met het gezellige getik van de regen op het tentzeil op de achtergrond...

De eerste regenbui in het nieuwe huis ervaarden we nog zo, maar inmiddels begin ik me enigszins te irriteren aan dit luxeprobleem dat een serre met zich meebrengt.
We moeten de tv tijdens een regenbui luider zetten, en meestal loop ik richting de keuken/het kantoor wanneer de telefoon gaat tijdens een bui. Goed, met het noodweer van gisteren was het natuurlijk oorverdovend, maar als het goed is zijn dat soort stortbuien uitzonderingen.

Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor, zoals een ander dak boven de serre of geluiddempend materiaal?

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:32

Wij hadden altijd een schuifdeur tussen de serre en de kamer er naast, maar dat behoort bij jou misschien niet tot de mogelijkheden?

Ik denk dat de kosten van een nieuw dak heel prijzig zijn, zelf zou ik dat niet over hebben voor die paar hoos buien van het niveau van gisteren in een jaar.

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-04 19:36

Wij hebben pas een nieuwe serre aangebouwd, een hele grote en er is wel speciaal spul voor gebruikt wat isoleert. Als het regent hoor je in de serre wel meer dan gewoon in huis, maar niet irriterend ofzo. Weet alleen niet hoe het spul heet, misschien kun je eens bij een aannemer informeren, wat zij ervoor gebruiken?