Eindelijk weer mezelf!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Eindelijk weer mezelf!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 21:54

Vier jaar geleden was ik dolgelukkig! Ik had Irish gekocht en wist dat ik naar de Has in Dronten zou gaan, de opleiding Dier en Veehouderij met als hoofdrichting Paardenhouderij. Vol met dromen en ideeen ben ik daar heen gegaan. Paardje mee en ikzelf op de campus bij de school. Geweldig zou je denken, nou dat vond ik ook! Ondanks het feit dat ik pas 16 jaar oud was. En dan al helemaal alleen op jezelf! Spannend, eng, maar ook vreselijk leuk! En dat was het ook. Was idd, ik nog 16 jaar oud, uit een beschermd gezin, helemaal niets gewend, en ook nog nooit uitgeweest. Daar ging ik vanaf de eerste dag vrijwel elke avond en nacht uit. Ik werd lid van de studentenvereniging en besteedde aan alles tijd, behalve aan school. Geweldig vond ik het, het uitgaan, de drank en vooral ook de jongens. Helemaal niets gewend, alles was dus spannend. Geweldige tijd dus, alles goed, alles fantastisch. Alleen raakte ik daar in Dronten één heel belangrijk ding kwijt, mijzelf. Door alle drukte en feest vergat ik mezelf. Steeds vaker was ik dronken en steeds vaker was ik niet aanwezig in de klassen. Ook heb ik daar dingen gedaan waar ik absoluut niet achtersta en waar ik me nog steeds diep voor schaam.

In totaal ben ik 2,5 jaar in Dronten geweest, en ik heb daar heel veel geleerd, veel lol gehad maar ook veel verloren. Van alle vrienden die ik daar had bleven er in slechte tijden 2 over. En nu ben ik al weer 1,5 jaar thuis! En EINDELIJK na al die tijd kan ik zeggen dat ik mezelf terug heb gevonden.

Het kostte me een dikke depressie en heel veel tranen, maar eindelijk kan ik zeggen dat ik mezelf weer gevonden heb! Eindelijk mijn leven weer op de rails, geen leugens en mooie praatjes meer. En vooral mezelf niet meer vernederen en mooi weer spelen. Eindelijk, anderhalf jaar na Dronten kan ik zeggen dat ik eroverheen ben.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:13

pfieuw.... dat is lang hè.... kun je nagaan hoe wij de mens, onszelf voor gek kunnen houden. raak jezelf niet meer kwijt hè...!! OK dan!

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:42

Dank je meis!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:45

Idd raak jezelf niet weer kwijt...
Fijn dat je jezelf weer bent en kunt zijn Lachen

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:46

Bij welke bushalte stond je dan? Haha! Haha!

Nee ff zonder gekheid....dat heet gewoon jong en onbezonnen.......en van fouten en nare ervaringen leer je......dat vormt je.

ChristaV
Berichten: 470
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Moerkapelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 22:51

Knap van je dat je jezlef weer gevonden hebt OK dan! . Je hoort vaak zat dat het anders af loopt.

En zoals de anderen al zeggen raak je zelf niet meer kwijt. dat is het kostbaarste wat je hebt!!

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:09

Nee ff zonder gekheid....dat heet gewoon jong en onbezonnen.......en van fouten en nare ervaringen leer je......dat vormt je.[/quote]

Bovenstaande klopt; herken ik als geen ander. Fijn dat je weer jezelf bent want een depressie is heftig.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 00:28

Hoe herkenbaar....

Maar goed zo meis, dit is in elk geval goed nieuws!!!

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:10

Knap! Weet precies wat je bedoelt, al is mijn situatie niet helemaal met de jouwe te vergelijken, het gevoel is hetzelfde! Lachen

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 09:24

Waren er wel jongens daar dan tussen al die paardenmeiden Knipoog

Nee hoor, ik denk dat iedereen weleens zo periode meemaakt in zijn of haar leven en dat je dat ook op zich nodig hebt om eens flink stil te staan bij de dingen en bij wat je nu eigenlijk écht wilt. Toch is het altijd fijn om het weer af te sluiten.
Ik heb het zelf net gehad met die ziekte die maanden duurde, dan gaat alles op losse schroeven staan en ga je eens flink nadenken over de dingen en daar kom je dan toch weer als een ander mens uit, dus in zoverre kan ik het wel begrijpen.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 10:24

peeky schreef:
Waren er wel jongens daar dan tussen al die paardenmeiden Knipoog



Het is een agrarische school, dus genoeg jongens! *LOL*

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-04 16:02

peeky schreef:
Waren er wel jongens daar dan tussen al die paardenmeiden Knipoog

Nee hoor, ik denk dat iedereen weleens zo periode meemaakt in zijn of haar leven en dat je dat ook op zich nodig hebt om eens flink stil te staan bij de dingen en bij wat je nu eigenlijk écht wilt. Toch is het altijd fijn om het weer af te sluiten.
Ik heb het zelf net gehad met die ziekte die maanden duurde, dan gaat alles op losse schroeven staan en ga je eens flink nadenken over de dingen en daar kom je dan toch weer als een ander mens uit, dus in zoverre kan ik het wel begrijpen.



Het is idd een herinnering nu die ik altijd mee zal dragen en waar ik sterker uitgekomen ben!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:34

Christatjuh schreef:
Knap van je dat je jezlef weer gevonden hebt OK dan! . Je hoort vaak zat dat het anders af loopt.


OK dan! ben ik mee eens!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:41

Wow meiske......... geweldig dat je het zo weer voorelkaar hebt gekregen.......

en weet je dingen doen waar je je nu voor schaamt is niet erg......... tis een leerschool en hoort allemaal bij de lange weg tot volwassendom......... en eigenlijk kan je het maar beter gedaan hebben, EN ervan geleerd hebben dan dat je altijd met vraagtekens zit.

Ik heb tot mn 28 ste als een soort van losbol geleeft......... veel gedronken, doe ik nog steeds wel hoor....... maar meer met mate Haha! Haha! Haha! veel, heel veel geleefd....... met heel veel hele leuke en soms ook hele nare mensen...... dit heeft me gevormd tot degene die ik nu ben........ en IK kan nu TROTS op mezelf zijn. En dat kan JIJ ook straks Haha! Haha! Haha!

Dikke pluim hoor

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 18:44

OK dan! !!!!!Hartstikke goed van je!

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:37

Een zware maar hopelijk wel goede leerschool Ach gut
OK dan! Hartstikke goed dat je het nu weer allemaal op de rails hebt OK dan!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:41

Mag trots op jezelf zijn dat je je zelf na je depressie weer gevonden hebt! OK dan!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 19:59

Heel goed van je! OK dan!