De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 14:07

Citaat:
De crux is dat de evolutionaire takenverdeling was zoals de was en het daardoor nu is zoals het is dat mannen en vrouwen NIET gelijk zijn.
Vrouwen noch mannen doen zichzelf er een lol noch gemak mee door dit te ontkennen. De meeste mannen en vrouwen zijn het beste op hun plek in een klassieke rol.
Er is pas iets mis wanneer iemand om wat voor reden dan ook probeert te leven in een rol die niet lekker past bij díe persoon. Helaas is dat in de moderne maatschappij door sociale druk zoals politiek correcte vermeende emancipatie bij legio vrouwen het geval.
Ben je gelukkig achter het aanrecht met kinderen aan je rok een warme prak makend voor joúw vent dan moet je daar zowat een geheim van maken 8)7

@Laetitia: wie bedoel je met ´jij´?

hc




Huertecilla schreef:
laetitia schreef:
Het is geven en nemen.



Nee, het is níets ´nemen´. Het is geven en kríjgen. Klein, doch fundamenteel verschil.

hc


echt HC.. ik zou bijna verliefd op je worden :D ;)
ik begrijp niet waarom er zo vaak heftig gereageerd wordt op jou.
voor mij ben je een persoon waar ik echt respect voor heb heb gekregen :)
toch grappig hoe dat kan zonder ooit iemand ontmoet te hebben :D

ik begrijp niet waarom vrouwen zo boos kunnen worden over je eerste uitspraak.. de emancipatie is zo doorgeslagen dat vrouwen mannen proberen te zijn, in plaats van trots te zijn op hun vrouwelijke krachten en talenten en dáárin uit te blinken. wat is er mis mee te onderkennen dat man en vrouw ieder hun eigen talenten hebben?

de vraag van het topic is hoe behoudt je iemand die je liefhebt in je leven.
dat is natuurlijk al iets waar je nooit 100% zeker van kunt zijn, maar je kunt er in ieder geval je best voor doen! (de bochten en kronkels die het leven neemt daargelaten...)

alhoewel ik moet zeggen dat als ik iemand lief heb, ik in principe mijn best niet hoef te doen.
dan gaat al het geven vanzelf. geven van liefde, aanrakingen, attenties, advies, een luisterend oor, ruimte, vrijheid, respect, steun..
liefde houdt bij mij in de ander gelukkig willen zien en daar zou ik zeer romantisch alles voor over hebben, behálve mijzelf verliezen. maar als de ander mij ook zo liefheeft, zal diegene dat nooit van mij vragen.
en mocht iemand mij dan toch willen verlaten.. dan kan ik daar verder weinig aan doen, want ik heb al alles gegeven :)

en ik denk dat het 'cliché' absoluut waar is dat je pas zo lief kan hebben, als je jezelf op dezelfde manier liefhebt.
en dat is iets waar ik wél soms mijn best voor moet doen :D


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:31

Macusa schreef:
geerke schreef:
hi,hi...dat jij blij bent dat het regent begrijpen ze in nederland vast niet....ik wel...het was hier ook al 3 wkn droog,gelukkig ging het regenen!
ik zal solliciteren....zit je echt te wachten op een contact gestoorde einzelganger,die al 22 jaar op een berg in frankrijk zit?


Kom je mij onderweg ophalen dan? Ik zit precies tussen jullie in :D


mag ik ook mee? :D

Anoniem

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 18:45

ik vind trouwen iets heel moois. maar wel op de pure manier.
ook hier moet ieder het voor zich weten.. maar ik heb niks met de dure jurken en autos en taarten en giga-zalen etc...

ik zou het liefst huwen zoals handvasten, dat je één dag in het jaar extra stilstaat bij elkaar. elkaar ieder jaar die dag weer beloofd ja ik ga er weer een jaar voor, ik ga mijn best doen. die dag te gebruiken om extra aan te geven wat je waardeert in elkaar, waar je aan wilt werken.

tuurlijk moet je dat altijd doen allemaal, maar ik vind 1 dag per jaar waarmee je met een ritueel je liefde wederom bezegeld en stilstaat.. heel mooi. en goed.

maar idd is dit iets wat mijn lief niet zo goed begrijpt... ook omdat mijn geloof wat mijn visie erop te maken heeft wat lastiger is voor hem.

maar elkaars bezit ben je nóóit al denken mensen misschien dat daar mee te bereiken.. maar goed. das eigenlijk andere discussie. ik denk dat heel veel mensen om heel veel verkeerder redenen trouwen..


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:13

Macusa schreef:
Dank je voor de toelichting. Ik geloof dat ik het begrijp. Dat verklaart ook waarom vrouwen zich steeds maar laten inpakken door de piropos (lieve woordjes), sorry's, knuffels en beloftes voor de toekomst om het weer goed te maken van hun agressieve partners. Zij houden hun vrouwen voor de gek door de korte termijnbeloning continu in stand te houden en uitzicht te bieden op verbetering ("erger kan het niet worden, toch?").
Als dit zo functioneert (als een soort wetmatigheid bedoel ik) verklaart dat ook meteen waarom het zo moeilijk is voor vrouwen om aan hun mishandelaar te ontsnappen. Uit een abuisieve relaties stappen is dus net zo moeilijk als kilo's kwijt raken (we weten allemaal dat voor sommige vrouwen dit jaren kan duren of zij er zelfs nooit in slagen)!



mooi gezegd :j

en ook wel leerzaam. op veel kleiner en onschuldiger gebied herken ik hier wel iets :oo :=

Anoniem

Re: De man: Hoe zorg je ervoor dat ie bij je blijft? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 11:46

dejavu dat zijn juist de dingetjes waar ik ook zo van geniet!
zondag kwam ik na een nacht met wat teveel bier op en na 2uur autorijden thuis en mijn lief had binnen een half uur een english breakfast voor me in elkaar gedraaid. daar stroom ik van over hoor :D :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy495, Berdien, BingBot, ComscoreBot, daiswees, Dayna, ElsbethG, Facebook, Grainey, IASCrawler, Jade91, Jorissie, Kaetibangsi, Kimmie235, lobkew, luuntje, LWDaisy, Nathalie__, Polarize, purny, salatiga1995, Vaiqua, Zwerte en 55 bezoekers