Wat is mijn auto nog waard?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Wat is mijn auto nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 20:09

Omdat ik naar Australie ga komende Sept ,moet de auto de deur uit Verdrietig .

Ik heb me er nog niet zo heel goed in kunnen verdiepen hoe of wat maar vandaag had ik een zeer geintresserde collega.
Ik heb net al even op Autotrader.nl gekeken voor gelijkbare auto's en natuurlijk de prijzen maar daar kom ik niet echt verder mee.

Hebben jullie misschien een idee in welke richting ik de prijs kan gooien?

*Suzuki Vitara JLX 1.6V
*Cabrio met nieuwe softtop
*Benzine
*Geel kenteken
*bouwjaar 1992
*bijna 130.000 km opde teller
*1450 kg trek
*moterkap heft wat hele lichte lakschade(geit opgelopen Boos! )
*APK tot Nov 2004
*Bullbar-Sidebars
*Electrische ramen, centrale vergrendeling, startonderbreker.
*trekhaak
*pearl/grijs mettalic, gele bullbar/sidebars, zwarte kap.
*comfortabele auto in vergelijking andere vitara's.
*recentelijk is de benzine tank vervangen.



Nou doe eens en gooi Haha! .

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:21

Ik zou zeggen, vraagprijs ongeveer 3500 euro, gezien het feit dat er veel nieuw op zit en de auto veel extra's heeft. Misschien meer als het meevalt met die motorkap Knipoog

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:22

Modeautootje = +, normale kilometers = +/-, bijna verlopen apk = -, benzine = +/-, geel kenteken... 12 jaar oud = -

Weet niet, dit is moeilijke handel, te meer omdat die Vitaraatjes toch bekend staan als autootjes die niet erg oud worden zonder erg aftands en goedkoop eruit te komen te zien...
Elk bod boven de 1.500 euro zou ik accepteren.

Maar goed, als ie er echt 'te kek' uitziet, dan kon het wel ietsjes meer zijn. Maar dan moet ie er echt gelikt uitzien ala Barbie, dit zijn niet echt 'mannen-wagens';)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:28

Laat hem eens taxeren bij een schadebedrijf. Die kunnen een perfecte taxatie voor je maken.

Maar alles boven 1250 is meegenomen in dit geval.

meh_

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:28

Ik zou zeggen, ongeveer 1200

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:37

Dat wel heeeeel weinig wat jullie zeggen. Ik weet niet of jullie veel Vitara's in handen hebben en wat de vraagprijs tegenwoordig is, maar ik zou zo rond de 3500 euro zeggen.
Wat jullie zeggen is voor een Samurai uit 1988 een mooi prijsje, niet voor een Vitara uit 1992. Ook gezien het feit dat het een cabrio is, maakt deze auto meer waard. De cabrio's zijn gewoon gewilder dan de metaltops.
[edit] Mijn ultimatum zou dan 3000 euro zijn Lachen
Laatst bijgewerkt door Rinske op 14-07-04 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 20:38

mm valt me erg tegen Scheve mond

Ben net op marktplaats geweest en daar staan ze tussen de 2500 en 3200 euro(wel vergelijkbaar met mijn auto).

Nou ik ga er noge en nachtje over slapen en mocht het niks worden zal ik hem eens op marktplaats zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:40

Rinske schreef:
Dat wel heeeeel weinig wat jullie zeggen. Ik weet niet of jullie veel Vitara's in handen hebben en wat de vraagprijs tegenwoordig is, maar ik zou zo rond de 3500 euro zeggen.
Wat jullie zeggen is voor een Samurai uit 1988 een mooi prijsje, niet voor een Vitara uit 1992. Ook gezien het feit dat het een cabrio is, maakt deze auto meer waard. De cabrio's zijn gewoon gewilder dan de metaltops.


Nee voor deze auto's wordt nog maar heel weinig geboden tegenwoordig. Dit komt deels omdat ze technisch niet helemaal supersterk zijn. Dat wil niet zeggen dat het een slechte auto is! In tegendeel, maar 4 ton halen ze in de regel niet.

Een Samurai uit 88 levert tegenwoordig in de handel niet meer op de 900/1100 euro.

Cabrio's zijn in deze zomermaanden inderdaad iets gewilder, maar niet veel. Er is toch ontzettend veel vraag naar coupe's met een goede airco.
In de wintermaanden raak je een cabrio (zonder hardtop als extra optie) zowat aan de straatstenen niet kwijt.

meh_

Berichten: 75
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:41

Alsof je hier in NL iets aan een cabrio hebt Rolleyes

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:42

Hmm, dan zit ik denk ik iets meer in de Samurai en Vitara fan-wereld, maar wij verkopen onderling onze auto's echt nog wel voor meer Lachen
Vooral als de auto in goede staat is.
Heb je trouwens de prijzen op marktplaats gezien? Daar vragen ze belachelijk hoge prijzen, gewoon omdat de cabrio's gewild zijn.

Enne, het is nu zomer, geen winter Knipoog

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:45

1750 Maximaal?

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 21:58

Tegenwoordig koopt bijna geen kip meer een auto rechtstreeks van een particulier; het erkende autobedrijf MAG gewoon meer vragen (staat ook bedrijfsnaam en eventueel garantie tegenover).

In deze economie mag je gewoon blij zijn dat er uberhaupt IEMAND om een dergelijke oude auto komt. En dat zal dan idd wel een liefhebber zijn. Voor verreweg de meeste consumenten is een auto van 12 jaar gewoon te oud, en zij die wel bereid zijn in een dergelijke oude auto te rijden, hebben daar hooguit 1.000 euro voor over...

Maar ik hoop dat je er een 'marktplaats-prijs' voor kunt krijgen.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:00

Rinske schreef:
Enne, het is nu zomer, geen winter Knipoog

WAAR? Haha!
Misschien moet je ikke eens vragen, die heeft verstand van die jeepdingen Lachen
Succes met de verkoop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:15

Rinske schreef:
Hmm, dan zit ik denk ik iets meer in de Samurai en Vitara fan-wereld, maar wij verkopen onderling onze auto's echt nog wel voor meer Lachen
Vooral als de auto in goede staat is.
Heb je trouwens de prijzen op marktplaats gezien? Daar vragen ze belachelijk hoge prijzen, gewoon omdat de cabrio's gewild zijn.

Enne, het is nu zomer, geen winter Knipoog


Ik zit nu al jaren in de autowereld. Dan niet de particulieren en hobby wereld, maar de garage wereld.
En dat zijn de prijzen voor deze auto's.

Ik zeg ook niet dat je in Nederland niets aan een cabrio hebt, maar dit zijn nu eenmaal de feiten. Er is minder vraag naar een cabrio.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 22:28

Ik denk ook rond de 3500 euro ongeveer, hij heeft maar een beetje schade, aangenomen dat er verder echt niets mee aan de hand is. Die wagens zijn echt wel meer waard, ten eerste is het een leuk sportief autootje, dan nog het feit dat het een cabrio is, en opzich niet eens zoveel op de teller heeft.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 23:19

Ik vind de genoemde prijzen hier ook nog wel laag hoor!

Ik heb zelf een vitara 1.6 jlx commercial (extra luxe uitvoering met electrische ramen e.d.)
Die van mij is ook een cabrio maar ik heb een hardtop en een softtop (in de praktijk gebruik ik alleen de hardtop)
Kilometerstand is 95.000 en de auto is van 18/12/1993.

Afgelopen januari heb ik echter schade gehad en de expert heeft de schade toen geraamd op 3000 euro. De deal met verzekeringen is dat ze uitkeren als de schade niet hoger is dan tweederde van de dagwaarde.
Nou bij mij werd de schade wel uitgekeerd dus dagwaarde lag dan op 4500 minimaal anders was dat niet gebeurd.

Wat dat betreft zijn dit dure wagentjes hoor!

Ik gok dat deze wagen idd rond de 3500 wel op moet kunnen brengen.

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 00:05

Ik denk dat je er zo rond de €4000 voor kan vragen, kunnen ze nog altijd iets minder bieden..
Ik heb een Samurai en die staat nu ook te koop en vraag er €3000 voor, kon die nog zeker opbrengen volgens de garage en dat terwijl ie uit '93 is.
Succes met je verkoop!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:37

Sorane schreef:
Ik zit nu al jaren in de autowereld. Dan niet de particulieren en hobby wereld, maar de garage wereld.
En dat zijn de prijzen voor deze auto's.


Ja, dit zijn de prijzen die handelaren aan particulieren betalen, om er daarna zelf 35 x zoveel voor terug te vragen... >;)

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:37

Ik dek dat je er toch zeker €3000 voor kan vragen, kijk gewoon wat een gek ervoor geeft, ej kunt altijd nog zakken. Succes

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:42

Misschien kan je de bovaglijst erbij halen.

MirZam

Berichten: 5843
Geregistreerd: 22-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 22:20

ik zou 3000 vragen.. maar een lager bod cker in overweging nemen..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 02:37

Na even snuffelen op marktplaats en autotrader denk ik dat je voor een puntgafe Vitara van 1992 rond de 3500 euro kan vragen.

Echter met je schade van je geit Haha! zal er wat van de prijs af moeten.
Nadeel van deze wagens is dat het 2 persoonswagens zijn en dus je doelgroep al een heel stuk verkleind.

Trouwens heb even gekeken bij de specialicaties van de auto en hij mag 1100 geremd trekken.

Succes met de verkoop en kijk gewoon wat de gek ervoor geeft Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:31

Buitenzorg schreef:
Nadeel van deze wagens is dat het 2 persoonswagens zijn en dus je doelgroep al een heel stuk verkleind.

Trouwens heb even gekeken bij de specialicaties van de auto en hij mag 1100 geremd trekken.


Het is een geel kenteken, dan is het gewoon een 4-persoons auto Esther, zelfs mijn Samurai is dat Lachen
En ik vind het raar dat deze auto maar 1100 kilo geremd mag trekken, mijn Samurai mag al bijna 1200 kilo geremd trekken. Dan klopt jouw lijstje niet helemaal denk ik Tong uitsteken

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 19:16

Citaat:
*1450 kg trek


dit mag mijnes trekken.

Het ziet er naar uit dat ie naar mijn collega gaat.
Die gaat nog even met zijn vriendin babbelen en dan moeten we het over de prijs nog eens worden.

Mocht het doorgaan dan kan ik tot de laatste dag voor mijn vertrek erin blijven rijden, dus dat is wel aardig Haha!