Terreur dreiging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:25

Leoniez schreef:
ik hoorde gisteren op het nieuws dat europese doelen in den-haag het doelwit zijn!



kunnen ze beter uitwijken naar Brussel.......... hebben ze de hele eu top in een keer

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 11:25

Terreur is ook bedoeld om angst op te wekken bij de bevolking. Wat dat betreft slagen ze meestal wel in hun opzet.
Ik hoorde wel op het nieuws dat inderdaad niet eens bekend is wat het protocol is bij een dergelijke dreiging. In de regio Eindhoven waren zelfs hele politiekorpsen niet op de hoogte gebracht van de dreiging. Die hadden e.e.a. uit de kranten en van TV moeten vernemen!
Dat vond ik toch wel een beetje triest.

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:42

Ik ben nogal een scheiterd met dit soort dingen en heb nu net voor vandaag afgesproken om met de trein (vanuit ehv) naar de kermis in Tilburg te gaan. Moet zeggen dat ik nu toch wel met een rot gevoel zit. Toen ik het op het nieuws zag over die terreurdreiging werd ik ook een beetje misselijk. Ik zal maar niet zeggen hoe ik verder over die 'mensen' denk Lips are sealed

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:48

Net alsof het idee van de "wereldleiders" verandert als ze nog eens wat mensen uitmoorden.
Ik denk dat die dan alleen nog harder terug zullen slaan.
Je gaat dan toch niet niks zitten doen en zeggen jullie hebben gelijk hoor, kom hier ook de boel maar regelen.
Zoals ik al zei, misschien moet ik juist wel heel erg bang zijn, 1 goedgeplaatste bom en half zeeland is weg.
Maar toch weiger ik dramatisch te gaan doen, we zien wel.
Als er ergens een idioot rondloopt die zoiets van plan is heb ik dat toch te laat door en zou ik niet weten hoe ik er iets aan kan doen.

LillyRose
Berichten: 229
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 11:48

sorry voor het lange verhaal

Laatst lagen mijn man en ik in bed, werden we wakker door een onzettend harde en doordringende knal. Ik dook meteen onder de dekens want ik vewachtte buiten een enorme vuurzee te zien en mijn man deed meteen de tv aan om te kijken of er een extra nieuws uitzending was! Beiden waren we helemaal in paniek want we verwachtten een aanslag ofzo! We wonen nl ook in de buurt van Schiphol. Wat bleek, het was gewoon een enorme onweersbui!

Kan je nagaan hoe erg wij er onderbewust mee bezig zijn! Daar ben ik wel van geschrokken eigenlijk.

Op dit moment met die terreur dreiging merk ik dat ik er ook weer erg mee bezig ben. Ik ga niet met de trein naar mijn werk, ik denk er wel regelmatig over en 's nachts droom ik erg regelmatig over een aanslag op het kantoor waar ik werk. Werk nl bij een heel groot amerikaans bedrijf.
Zit in bed ook altijd een heel plan te bedenken hoe ik mijn katten uit huis kan meenemen (heb er 6) als er wat gebeurd. Ook, hoe ik zsm bij de paarden kom en wat ik dan met ze moet ! Liefst zou ik ook nog mijn hele familie bij mekaar willen hebben als er wat gebeurd maar dan denk ik weer; mijn man wil naar zijn familie maar ik wil weer bij mijn man zijn en zijn familie wil natuurlijk ook naar bepaalde mensen etc. etc. Kan dus nooit !

Had laatst ook een droom; mijn man leert nu paardrijden (heeft 5 lessen gehad) en de laatste keer dat ik ben gaan kijken was ik zo trots op hem want het ging erg goed. Die avond droomde ik dat er dus oorlog in NL was en dat mijn man en ik vluchtte te paard met onze dochter (die we nog niet hebben Lachen ) en ik was dus zo opgelucht dat hij kon paardrijden!

Kortom; IK BEN ER DUS EIGENLIJK VEEL TE VEEL MEE BEZIG !!
Belachelijk eigenlijk!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:18

Jeetje, ik zou ook wel schrikken denk ik! Zeker als je zo dichtbij Schiphol woont!
Maar wij als kleine burgertjes kunnen toch niks beginnen als ze echt terreur willen zaaien. Het enige wat we denk ik kunnen doen is ogen en oren goed openhouden en letten op zaken die niet helemaal pluis zijn. Zoals bijvoorbeeld een onbemande aktetas in een groot kantorenpand ofzo. Maar meer kan je niet doen denk ik.
Nou denk ik persoonlijk niet dat er op evenementen zoals de Kermis in Tilburg of Extrema Outdoor in Eindhoven veel zal gebeuren op terreurgebied. IK denk dat die groeperingen liever meteen een statement maken door "belangrijke" gebouwen te vernietigen.
Maar ja, je weet het niet... . Misschien gebeurt er helemaal niks en weten we d.m.v. een goede security deze dreiging te ondervangen en als ze wel slagen in hun opzet dan weet ik niet wat er gebeurt in onze samenleving.
Ik zit soms wel eens te denken waarom wij mensen elkaar toch altijd zo het leven zuur moeten maken. Onze planeet is al zo klein, het is zo jammer dat er zoveel ruzie en on-enigheid bestaat.
Het leven, zoals wij het kennen in ieder geval, is eindig... . Of word ik nou te filosofisch Knipoog
Deze wereldbol houdt een keer op met bestaan en we kunnen ervoor kiezen om elkaar massaal af te slachten maar we kunnen ook in respect met mekaar leven. Maar dit is slechts mijn romantische gedachte op het leven hoor. Ik weet ook wel dat dit waarschijnlijk alleen in mijn dromen kan... .

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:20

Flikker al dat soort mensen gewoon nederland uit, verbied moskeen en dan gaan ze hier allemaal wel weg ( hoop ik).

Wat een poedersuiker is dat zeg de islam, als je iemand dood ( een ongelovige hond zoals hun dat noemen Lips are sealed) kom je lekker bij Allah Lips are sealed:x

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 12:30

Avanti schreef:
Flikker al dat soort mensen gewoon nederland uit, verbied moskeen en dan gaan ze hier allemaal wel weg ( hoop ik).

Wat een poedersuikergeloof is dat zeg de islam, als je iemand dood ( een ongelovige hond zoals hun dat noemen Lips are sealed) kom je lekker bij Allah Lips are sealed:x


Ik denk niet dat je hiermee het probleem oplost. Hun geloof is in onze ogen onmenselijk op sommige gebieden maar dat is nu eenmaal hun geloof wat ze al duizenden eeuwen naleven. Dat zit er nou eenmaal in, al bij de geboorte. Dat kan je niet veranderen en dat moet ook niet maar ik vind wel dat er meer respect getoond kan worden naar andere geloven toe. Ik ben zelf helemaal niet gelovig maar heb heus wel respect voor het Moslim geloof al vind ik ook dat sommige "wetten" kant noch wal raken.
Wel ben ik van mening dat mensen die als "gast" in NL komen wonen en daar de mogelijkheden geboden krijgen om hun geloof te kunnen blijven naleven door moskeeen te bouwen e.d. wel het fatsoen mogen tonen dat ook het geloof en de gebruiken in het gastland gerespecteerd worden!
Een beetje aanpassing is wel op zijn plaats.
Maar door ze allemaal buiten te schoppen los je het probleem echt niet op hoor.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:48

Ik vind die terreurdreiging doodeng.
Zondag vlieg ik vanaf Schiphol...
Verder woon ik vlakbij Rotterdam, Europoort, Maasvlakte en Pernis.

Lekker Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 16-07-04 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:49

volgens mij is het onhandig in 2 verschillende topics de angst te verspreiden, hoewel de terroristen dat wel prettig zouden vinden, natuurlijk Haha!

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:54

Dioxide schreef:
Wat me trouwens ook verbaasd is dat Limburg geen doelwit is met hun DSM. Gooi dat plat en je hebt een chemische ramp gecreert. Scheve mond


DSM is (voor een deel) over genomen door arabieren...Dus dan hebben ze alleen maar zichzelf ermee....Is een Arabische bedrijf!
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 16-07-04 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:07

Oh ja joh? Dat heb ik dan gemist...

@ Avanti: Euhm, dan laai de de agressiviteit bij die Moslims nog meer op. Het enigste wat ze willen bereiken is dat wij opflikkeren met onze westerse leefstijl en gaan buigen voor die Allah gozer. Gewoon heel dat geloof afschaffen voor mijn part, het zijn niet alleen de Moslim extremisten die er wat van kunnen hoor. Christelijken zijn ook geen lieverdjes. Scheve mond

No offence aan de gelovigen hier op Bokt! Lachen

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:11

Zwelgje schreef:
Ik denk niet dat je hiermee het probleem oplost. Hun geloof is in onze ogen onmenselijk op sommige gebieden maar dat is nu eenmaal hun geloof wat ze al duizenden eeuwen naleven. Dat zit er nou eenmaal in, al bij de geboorte. Dat kan je niet veranderen en dat moet ook niet maar ik vind wel dat er meer respect getoond kan worden naar andere geloven toe. Ik ben zelf helemaal niet gelovig maar heb heus wel respect voor het Moslim geloof al vind ik ook dat sommige "wetten" kant noch wal raken.
Wel ben ik van mening dat mensen die als "gast" in NL komen wonen en daar de mogelijkheden geboden krijgen om hun geloof te kunnen blijven naleven door moskeeen te bouwen e.d. wel het fatsoen mogen tonen dat ook het geloof en de gebruiken in het gastland gerespecteerd worden!
Een beetje aanpassing is wel op zijn plaats.
Maar door ze allemaal buiten te schoppen los je het probleem echt niet op hoor.


Het is mischien wel ver gezocht maar als ze allemaal nou weg zijn, kan niemand een aanslag plegen hier.

Maar het heeft al geen zin meer, dit land is al verloren en verpest. Scheve mond

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:15

En wie zijn er ook de schuld van? Niet alleen de 'vreemdelingen' in dit land. heb je de mentaliteit van de Nederlands al eens goed bekeken? Als je een opmerking over iets maakt en iemand anders is het er niet mee eens heb je al een stoot voor je smoelwerk.

En, als alle buitenlanders weg zouden zijn kunnen ze alsnog wel aanslagen plegen. Wat denk je van politiek Den Haag op dit moment?!

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:17

En dan zijn er nog nederlanders die sympathie voelen en zich bij deze mensen aansluiten.
Hoe weet je dan wie je buiten moet gooien?
Werkt ook niet lijkt me.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:19

Ja echt belachelijk, die mentaliteit. Heb pas trouwens nog een knal gehad van een turk/ marrokaan whatever, omdat ik zei rot op joh, en het met een bepaalde vinger nog duidelijker heb gemaakt. Knipoog

En wat denken van politiek Den Haag? Uhm hoe hun nu omgaan met buitenlanders?

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:20

coydog schreef:
En dan zijn er nog nederlanders die sympathie voelen en zich bij deze mensen aansluiten.
Hoe weet je dan wie je buiten moet gooien?
Werkt ook niet lijkt me.


Ik zou me igg al een stuk veiliger voelen. Lachen En dat nederlanders zich erbij aansluiten, mwah lijkt me niet? Je gaat je eigen land toch niet slopen?

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:21

Wel dus, er zijn van die mensen hier hoor... Scheve mond Nagelbijten / Gniffelen

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:28

Ja hoor, zo zijn er ook amerikanen die in Irak tegen hun eigen leger vechten.

marel

Berichten: 681
Geregistreerd: 03-12-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:44

Ik erger mij behoorlijk aan de media wb de dreiging van een aanslag. Wat een sensatie en bangmakerij! Dit zet alleen maar aan tot wantrouwen, doet geen goed aan de integratie en maakt mensen angstig. Ik vind dat de overheid en haar diensten erg zuinig moeten zijn met de wijze van het naar buiten brengen van dergelijke informatie. Alles nadrukkelijk in de openbaarheid brengen heeft alleen een (onnodig) onveilig gevoel tot gevolg.
De veiligheidsdiensten zijn duidelijk op hun quivive, en doen hun werk blijkbaar goed. Dat stelt mij voldoende gerust.

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:48

Ik denk dat ik maar onder ga duiken bij mijn vriend in Groningen Knipoog Heb over die terreur wat gemengde gevoelens, van bang tot 'nou ja als het komt, dan komt het en op dat moment is het vroeg genoeg om je zorgen te maken'. Zit momenteel in de laatste fase. Leven in angst heeft weinig zin.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:51

Precies, bange haasjes sterven van angst.
Laten wij gewoon genieten van wat we hebben en als het nodig is handelen.
Dit is niet iets waar wij op dit moment iets aan kunnen veranderen.
hoe de media er mee omgaat boeit me niet, ik kijk er toch niet naar.
Zit overdag op mijn werk of ben bezig, 's avonds ben ik op stal.
Misschien komt dat op sommige over als je kop in het zand steken maar ik heb gewoon geen zin om me druk te maken over iets wat kan gebeuren.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:27

MarianneR schreef:
Ik vind die terreurdreiging doodeng.

Verder woon ik vlakbij Rotterdam, Europoort, Maasvlakte en Pernis.

Lekker Scheve mond


Europoort is hemelsbreed nog geen km hiervandaan. Nagelbijten / Gniffelen Als die terroristen klein beetje aan de slimme kant zijn, 1 vuurtje: half nl verdwenen......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:29

Och, er zijn toch te veel mensen. *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 14:31

coydog"]
Precies, bange haasjes sterven van angst.
Laten wij gewoon genieten van wat we hebben en als het nodig is handelen.
[/quote]
Wanneer moet er gehandeld worden? Mag de put weer pas gedempt worden als het kalf verdronken is?

Enerzijds ga ik ook niet bang zitten wezen hoor, heb ik geen zin in. En ergens, wat gebeurt dat gebeurt.

MAar wat alerter zijn mag best. En als er enigszins iets voorkomen KAN worden, dan mag dat ook gebeuren. En feit is dat we bepaalde groeperingen hebben in dit land die zich erg tegen de westerse maatschappij afzetten. En daar wordt niets aan gedaan. En dat is toch wel fout.[quote="gijsenkim schreef:
kunnen ze beter uitwijken naar Brussel.......... hebben ze de hele eu top in een keer


Pfoeh, en dan hebben ze ons misschien nog wel ongewild van een probleem afgeholpen ook, HAHAHAHAHAHA!

Sorry, volgens mij heb ik last van een sarcastische bui.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 16-07-04 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt