Terreur dreiging

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Terreur dreiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 09:31

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken, het terreuralarm.
Ik lees net in de krant dat N-Brabant, N-Holland, Z-Holland en Zeeland doelwitten zijn. Het is maar een enge gedachte dat hier straks ook aanslagen plaats zullen vinden.
Zelf werk ik vlakbij de Airport in Eindhoven en mijn vriend werkt zelf op het industrieterrein bij de Airport. Schijnbaar zijn daar de veiligheidsmaatregelen sterk verscherpt.
Je moet er niet aan denken dat er straks een bom ontploft op de Airport of op Schiphol. Zoveel mensen die daar dagelijks komen.
En nog maar te zwijgen van de genoemde "soft targets" zoals winkelcentra enzo.
Bah, bah, ben wel blij dat ik ergens in een achteraf dorpje in Belgie woon Haha! Knipoog
In het dagdagelijkse leven kan je er eigenlijk niet veel van merken, ook bij de Airport zie ik persoonlijk geen gekke dingen of extra patrouilles.
Merken jullie iets van dit terreuralarm en wat vinden jullie van de ge-uitte dreigingen. Zouden er echt aanslagen gepleegd gaan worden?
Ik vind het best wel een beetje eng.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain



Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 09:55

Dioxide schreef:
Wat me trouwens ook verbaasd is dat Limburg geen doelwit is met hun DSM. Gooi dat plat en je hebt een chemische ramp gecreert. Scheve mond


Oh ja, gatver! Hopelijk komen die gekken niet op Bokt anders brengen we ze nog op ideeen
Ik probeer er zelf ook niet teveel mee bezig te zijn want je kan er toch niks aan doen. Als ze aanslagen willen plegen dan hebben we gewoon pech.
Nu ben ik niet echt geneigd om naar een groot winkelcentrum te gaan ofzo. En naar de Kermis in Tilburg ga ik ook niet.
Dat zijn ook weer van die doelwitten. Maar ik hoop dat het allemaal bluf is en het bij een dreiging blijft.
Maar moest ik nu op reis moeten met het vliegtuig dan bleef ik echt wel thuis. Zo'n watje ben ik dan ook weer wel Schijnheilig

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 10:00

Tulandro schreef:
Als Nl geen voorzitter van de EU was geweest, hadden we denk ik een stuk minder te vrezen, nu zijn we een soort van boegbeeld voor Europa..


Juist, en dat maakt het nu juist zo eng. Door aanslagen in NL te plegen zaai je a.h.w. terreur in heel Europa.
Plus het feit dat we onze militairtjes nog niet hebben teruggetrokken uit Irak. Er gaat zelfs weer een nieuwe lichting naartoe Scheve mond

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 10:25

Terreur is ook bedoeld om angst op te wekken bij de bevolking. Wat dat betreft slagen ze meestal wel in hun opzet.
Ik hoorde wel op het nieuws dat inderdaad niet eens bekend is wat het protocol is bij een dergelijke dreiging. In de regio Eindhoven waren zelfs hele politiekorpsen niet op de hoogte gebracht van de dreiging. Die hadden e.e.a. uit de kranten en van TV moeten vernemen!
Dat vond ik toch wel een beetje triest.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 11:18

Jeetje, ik zou ook wel schrikken denk ik! Zeker als je zo dichtbij Schiphol woont!
Maar wij als kleine burgertjes kunnen toch niks beginnen als ze echt terreur willen zaaien. Het enige wat we denk ik kunnen doen is ogen en oren goed openhouden en letten op zaken die niet helemaal pluis zijn. Zoals bijvoorbeeld een onbemande aktetas in een groot kantorenpand ofzo. Maar meer kan je niet doen denk ik.
Nou denk ik persoonlijk niet dat er op evenementen zoals de Kermis in Tilburg of Extrema Outdoor in Eindhoven veel zal gebeuren op terreurgebied. IK denk dat die groeperingen liever meteen een statement maken door "belangrijke" gebouwen te vernietigen.
Maar ja, je weet het niet... . Misschien gebeurt er helemaal niks en weten we d.m.v. een goede security deze dreiging te ondervangen en als ze wel slagen in hun opzet dan weet ik niet wat er gebeurt in onze samenleving.
Ik zit soms wel eens te denken waarom wij mensen elkaar toch altijd zo het leven zuur moeten maken. Onze planeet is al zo klein, het is zo jammer dat er zoveel ruzie en on-enigheid bestaat.
Het leven, zoals wij het kennen in ieder geval, is eindig... . Of word ik nou te filosofisch Knipoog
Deze wereldbol houdt een keer op met bestaan en we kunnen ervoor kiezen om elkaar massaal af te slachten maar we kunnen ook in respect met mekaar leven. Maar dit is slechts mijn romantische gedachte op het leven hoor. Ik weet ook wel dat dit waarschijnlijk alleen in mijn dromen kan... .

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 11:30

Avanti schreef:
Flikker al dat soort mensen gewoon nederland uit, verbied moskeen en dan gaan ze hier allemaal wel weg ( hoop ik).

Wat een poedersuikergeloof is dat zeg de islam, als je iemand dood ( een ongelovige hond zoals hun dat noemen Lips are sealed) kom je lekker bij Allah Lips are sealed:x


Ik denk niet dat je hiermee het probleem oplost. Hun geloof is in onze ogen onmenselijk op sommige gebieden maar dat is nu eenmaal hun geloof wat ze al duizenden eeuwen naleven. Dat zit er nou eenmaal in, al bij de geboorte. Dat kan je niet veranderen en dat moet ook niet maar ik vind wel dat er meer respect getoond kan worden naar andere geloven toe. Ik ben zelf helemaal niet gelovig maar heb heus wel respect voor het Moslim geloof al vind ik ook dat sommige "wetten" kant noch wal raken.
Wel ben ik van mening dat mensen die als "gast" in NL komen wonen en daar de mogelijkheden geboden krijgen om hun geloof te kunnen blijven naleven door moskeeen te bouwen e.d. wel het fatsoen mogen tonen dat ook het geloof en de gebruiken in het gastland gerespecteerd worden!
Een beetje aanpassing is wel op zijn plaats.
Maar door ze allemaal buiten te schoppen los je het probleem echt niet op hoor.

I recommend a psychoptherapist to clean up your brain


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten