Wat te doen ? Buurvrouw voert buurtkatten.

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Wat te doen ? Buurvrouw voert buurtkatten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-07-04 23:52

We hebben hier in de buurt een vrouw wonen die allemaal voer in haar tuin heeft staan voor de buurt katten(ze heeft zelf 2 katten maar die mogen niet naar buiten), het voer is niet zomaar voer maar het 'duurdere' voer.

Een paar maanden geleden stond ineens die vrouw (hardstikke aardige vrouw) voor de deur met 1 van onze katten, er was iets mee. Verder vertelde ze me dat al haar katten bij haar kwamen eten en dat ze ook allemaal namen voor de katten had, ik vond het een beetje vreemd maar ja kan ook aan mij liggen natuurlijk Haha!.

Na die tijd kwam 1 van onze katten niet meer thuis, op een gegeven moment kwam de buurvrouw aan de deur met de vraag of we hem thuis wilde houden, ze had last van hem want ze kon de deur niet open doen want dan kwam hij binnen. Ik heb toen vriendelijk gezegd dat ze dat zelf heeft gedaan omdat ze hem voert. Heb toen ook verteld dat hij bij ons niet meer wilde komen. Toen vertelde ze dat hij van haar elke avond een lekkere zalmstick kreeg, ja daar kan ons voer natuurlijk niet tegenop !
Later vertelde ze dat ze dacht dat hij liever bij haar wilde wonen omdat hij niet meer naar ons kwam. We hebben hem toen met pijn en moeite 2 dagen binnen kunnen houden(hij viel ondertussen de andere beesten en ons aan), daarna is hij hem gesmeerd.

Nou kwamen we van de week aan de praat met een andere buurvrouw die dus hetzelfde probleem had met haar kat.

Er zijn dus nu meerdere mensen hun kat kwijt omdat iemand anders ze lekkerder voer geeft.

Is er iets wat we tegen die buurvrouw kunnen doen, ? Want eigenlijk pakt ze de katten van mensen af. Vriendelijk vragen of ze ze niet meer wil voeren helpt niet.

Ik kan nu wel kaviaar Vork in mijn tuin zetten en hopen dat hij komt maar ik denk niet dat het gaat helpen Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...



kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 00:00

Eigenlijk als je erover nadenkt is het echt heel erg fout !
Want ze pikt je kat af. Wat nou als ze hem straks niet meer voert ? Naar huis komt hij niet want dat wil hij kennelijk niet meer. Dan worden die katten allemaal zwervers.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 00:10

Pervinco schreef:
Dat ook. Ik heb die 2 straatkatten van me een maandje Royal Canin gevoerd, begon er eigenlijk mee dat mam 1 keer een bakje brokken buiten gezet had van de Perzen, echt niet dat ze mijn Kittekat nog aten... Na een halve week niet willen eten ben ik gezwicht en heb ik een zak RC gekocht, na een dikke maand was ik het echter beu. Ze zijn meer dan een week amper binnen geweest, zullen wsn geleefd hebben op vogels ed... Maar no way dat ze mijn goedkope brokjes aten.

Je hebt nu al 3 mooie argumenten:

- katten die niet meer thuis komen om te eten, als er iets met haar gebeurd en ze niet meer voert zwerven ze door de buurt;
- jullie (andere) buurvrouw heeft bij deze 2 katten die vanwege gezondheidsproblemen op een speciaal dieet staan;
- de katten die wel nog thuis komen eten krijgen de dubbele portie binnen en hebben een grote kans om zeer snel overgewicht te ontwikkelen met alle gevolgen van dien...



Denk niet dat ze naar die argumenten gaat luisteren, maar het ik kan het altijd proberen.

Elke avond met honden uitlaten roepen we de kat, vanavond hebben we hem dan voor het eerst in tijden gezien, toen hij ons zag was ie gauw vertrokken Bloos!, en dat terwijl we hem nooit wat hebben aangedaan ofzo.
Behalve dat we hem geen 'duur' voer hebben gegeven

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 00:14

Pervinco schreef:
Dan gaat de hele buurt 1 voor 1 dezelfde argumenten neerleggen... Dreig desnoods met het indienen van een klacht bij de gemeente of zo... Ik weet 't niet verder Scheve mond De enige die het hier ooit in zijn kop heeft gehaald om mijn katten te voeren was mijn vader (buiten dat bakje van mijn moeder bedoel ik dus). Toen hij na het vriendelijke verzoek dat niet meer te doen toch doorging met bijvoeren heb ik gezegt dat ie ermee moest stoppen en dat ik anders mijn katten binnen ging houden. Nu voert ie bijna niet meer Lachen

Is dat geen optie? Gewoon een weekje (iedereen) de katten binnen laten houden... Dan kan ze voer neerzetten tot ze een ons weegt.



Probeer jij maar eens 9 Bloos! (voorheen 10)katten binnen te houden Haha!
Ik geloof dat alle katten we bij haar eten, alleen deze zijn zo slim om ook thuis te komen eten Haha!
Alle katten zijn buiten katten, die van de andere mensen ook.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 00:25

De buurvrouw ging bij de dierenbescherming informeren of er wat te doen valt, maar dat denk ik niet.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 00:35

holly schreef:
De enige oplossing is, om met de andere eigenaren samen, eens aan te kloppen en vriendelijk vragen of ze ermee wil ophouden.
Ik denk dat dat het beste helpt.
Ze zal het waarschijnlijk niet verkeerd bedoelen, maar het zal wel betekenen dat de hele groep tegelijkertijd haar aan moet spreken, wil het stoppen.
Om iemand nu aan te gaan klagen vind ik ook zoiets.
Maak er gewoon een gezellig kopje koffie van met een paar buren, ja toch?
Laat ik het zo zeggen, ze is er lief voor, ipv dat ze met een schietijzer achter de katten aangaat.


Het is misschien wel hardstikke lief, ik zou het nooit doen hoor voor de kat van een ander.
En als er al een paar katten niet meer naar huis willen dan gaat er toch wel een lichtje branden ?

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 12:07

Desiree schreef:
Jullie moeten je katten gewoon in je eigen tuin houden en niet verder dan dat laten gaan. Dan is het probleem opgelost.



Ga jij maar proberen 9 katten in je tuin te houden. Verder doen ze niemand kwaad dus waarom zou ik ze in mijn tuin houden ? En hoe zou ik dat moeten doen dan ?

En kom dan niet met aanzetten met een antwoord als, het zijn jouw katten bla bla bla want dan kan je beter niet reageren !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 13:37

Desiree schreef:
Pfoeh, 9 katten is ook wel wat veel zeg! Misschien had je voor dat aantal wel beter niet in een woonwijk kunnen gaan wonen. om die reden (ik heb ook graag veel dieren) ga ik zelf ook de stad uit en buiten wonen met de buren op goede (lees verre) afstand.

Ze doen niemand kwaad nee, dat niet. Maar de dieren komen in andermans tuin waardoor andere mensen willekeurig er bij betrokken raken, in positieve zin zowel als in negatieve zin. Dat is de consequentie en die ken je. Daar kies je voor. Dus kies je ook voor de consequenties. Nu tref je iemand die veel met je kat op heeft, maar je hebt veel kattenhaters. Stel dat je zo iemand trof....... Wat zou je dan doen? Zou je je katten dan blootstellen aan een gevaarlijke situatie of zou je ze dan wel binnen houden?




Al had ik 50 katten en was in een woonwijk gaan wonen, dat moet ik toch zelf weten ?
Als je niks toe te voegen hebt aan waar het hier werkenlijk over gaat, reageer dan even niet.

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-07-04 22:06

Maar de buurvrouw lokt de katten.

Als er nou iemand lekker eten voor jou neerzet ga jij er toch ook heen ?

Verder ga ik maar nergens op in, wordt er een beetje moe van !

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, Avelienvd, batje, Bnet, daiswees, Fling, Googlebot, herous, HopeMyDay, ingetje3012, Jacquelinee_, Keldeo, Lalladidoo, maitestar23, Marilu, Mizora, ryukapple, sariba, Suliko, SuusvL, turtlelito, Xhiske, xPearl en 55 bezoekers