Auto probleem.. Wie weet er raad??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Auto probleem.. Wie weet er raad??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:21

Hey,

Ik kreeg vanmorgen niet zo'n leuk bericht van m'n garage.
De koppakking van m'n auto is gescheurd en waarschijnlijk is de kop ook kapot..
Grapje van ong. 700 euro wat ook nog 900 kan worden Verdrietig
Ik heb nu in 1 maand tijd al 2 X een nieuwe radiator er in laten zetten en die zijn alle 2 opgeblazen, ook de radiator die er al inzat, dus dat zijn er 3 deze maand Boos!

Ik heb nu 2 keuzes

1) naar de sloop brengen
2) laten maken

Ik ben mijn auto nog helemaal niet beu en heb er echt verdriet van dus naar de sloop brengen wil ik niet

Als ik hem wil laten maken kosten de onderdelen niet zo heel veel maar de mansuren wel, aangezien m'n moterblok eruit moet en daarna nog uit elkaar gehaald moet worden..

Nou zei mijn vriend vandaag dat ik misschien goedkoper uit ben als ik op de sloop een compleet motenblok haal en er die in laat zetten.. Dan is het minder werk aangezien het oude blok er dan alleen maar uit moet en de nieuwe erin..

De auto is het niet waard om er veel aan te besteden gezien de leeftijd (1991). Voor mij is hij het natuurlijk wel waard want het is echt een hele fijne wagen. Maar ik moet wel realistisch blijven want als ik hem in zou ruilen krijg ik er natuurlijk nooit zoveel terug als dat ik erin heb gestopt.

Wie heeft dit ook al eens meegemaakt en wat heb je toen gedaan??

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:27

Een nieuw motorblok er in zetten is te doen. Je moet alleen wel weten wat je doet en het is nog best wel wat werk.
Je radiator is zo vaak kapot gegaan vanwege je kapotte kop+pakking.
Mijn vriend heeft al 3 keer een andere motor in een auto gezet en die zei dat het wel te doen is en dat je dan ong. 300 euro voor het motorblok kwijd zal zijn.
Als je dus iemand kan vinden die dat motorblok zwart wilverwisselen ben je waarschijnlijk goedkoper uit.
Succes.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:36

Even tussendoor, de kosten zijn ook al snel 400 a 500 euro, ik heb hier een (verse) rekening liggen voor een nieuwe koppakking. 700 betaald, waarvan maar ruim 200 euro aan uren en een kleine 100 euro aan extra materiaal.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden van de defecten. Die radiater bv, 2 keer in een maand tijd... Dan vraag ik me echt af wat het probleem erachter is geweest.

Persoonlijk zou ik de koppakking laten vervangen. Je kunt weer een tijd vooruit... Het gevaar van sloopmotors is allereerst of ze uberhaupt lopen, en ten tweede dat je niet weet wat er mee gebeurd is. Er kan meer aan zo'n motor mankeren dan aan de jouwe mankeerd.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:37

inka schreef:
Je radiator is zo vaak kapot gegaan vanwege je kapotte kop+pakking.


Ja dat zei de monteur van de garage ook dat het daardoor kwam.. Ik had gisterenochtend mijn auto opgehaald (zat net een nieuwe radiator in) en was naar m'n vriend gereden, is ongeveer 5 km. Na een tijdje gingen we naar mijn huis, onderweg nog even geld gehaald toen we weer terug naar m'n auto liepen zei m'n vriend al dat er weer koelvloeistof onder de auto lag, dus ik kijken onder de moterkap.. Heel m'n steunbalk onder de koelvloeistof..
Garage gebeld "ja kan wel hoor ik heb namelijk een beetje ernaast geknoeid dus er is niks aan de hand. "
Wij weer rijden schiet ineens na 1 km de temperatuur omhoog, gelijk auto aan de kant. Stap uit en loop naar de voorkant.. Jahoor weer kapot Boos!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 23:41

Pervinco schreef:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de reden van de defecten. Die radiater bv, 2 keer in een maand tijd... Dan vraag ik me echt af wat het probleem erachter is geweest.


De reden is die koppakking en de kop. Daardoor komt er teveel druk op te staan en blaast de radiator op..

Het zijn er trouwens 3 deze maand.. De radiator die er al inzat ook namelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 00:44

Het is goedkoper een nieuw autootje te kopen. Dit is het begin van een hoop ellende.
Nu kun je er een nieuwe kop + pakking op laten zetten en volgende week begeeft het volgende deel het weer.

En blok van de sloop halen is niet verstandig, de meeste auto's gaan naar een sloop OF omdat ze een klapper gemaakt hebben (de BRUIKBARE technische delen zijn er dan al uit) OF ze zijn technisch verrot.

Ik zou gewoon opzoek gaan naar een leuk nieuw autootje. Het is nu mischien wat veel geld, maar op de langere termijn zul je goedkoper uitzijn.

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 08:33

Voor een auto van die leeftijd heeft het denk ik niet zoveel zin om een nieuwe motor erin te laten zetten. Je moet wel heel veel mazzel hebben wil je een motor vinden met niet al te veel kilometers. Vind je er al één dan betaal je er natuurlijk ook een goede prijs voor. Als je al besluit om er een nieuwe motor in te laten zetten dan zou ik dat door een officiele garage laten doen. Die hebben een zodanig netwerk dat ze vrij makkelijk aan een goede motor kunnen komen, maar nogmaals... daar betaal je dan ook weer voor Knipoog

Ik heb onlangs wel een nieuwe motor in mijn auto laten zetten (een mazda 626 diesel uit 1998 die 250.000 kilometer gelopen heeft). De koppakking lekte en na openen bleek dat er in 2 zuigers scheurtjes zaten. Reviseren bleek wel mogelijk maar de uren die daarin zouden zitten zouden meer kosten dan een compleet nieuw motorblok. Ik heb toen gekozen voor een nieuw blok. Dezelfde dag nog had mijn garagehouder een nieuw blok gevonden. Er is een speciaal netwerk waarop autobedrijven een advertentie kunnen plaatsen waarin aangegeven wordt dat ze bepaalde onderdelen zoeken. Dit motorblok bleek echter niet in orde te zijn en kon dus linea recta weer terug naar de sloop. Dat is ook het voordeel van een erkend bedrijf. Ik heb het gevoel dat ze net even wat meer moeite doen voor je om alles in orde te maken. Maar goed. Diezelfde dag nog kreeg hij een aanbieding van een nieuw blok. Dit was een blok uit 2001 met maar 37000 km op de teller. Kijk... dat moet je hebben... OK dan! dit geintje koste me echter wel 3150 eurootjes Bloos maar goed... ik heb daar wel weer een auto voor die minstens 4 jaar meegaat (ik rij ongeveer 50.000 km per jaar Knipoog ). Het lijkt een enorm bedrag, maar bedenk wel... voor 3150 euro heb je geen mazda 626 DiTD uit 1998 met 37000 km op de 'teller' Knipoog Dan zul je toch echt een stap terug moeten doen en dat was ik niet van plan. Ik wil mijn paard en trailer wel met een beetje degelijke auto kunnen trekken namelijk Knipoog

Maar goed... om een lang verhaal kort te maken... als ik in jouw situatie zou zitten dan zou ik iets meer geld uitgeven voor een nieuwere auto met minder km's waar je langer in kunt rijden dan in je huidige auto. Maarja... dat is mijn idee Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:17

Als die koppakking en kop het enige probleem zijn zou ik het eerlijk gezegt laten maken, voor de kop komt ca 100/200 euro erbij. Mijn Corsa is uit '95; Voor de 700 euro die ik nu in de koppakking gestoken heb krijg ik geen gelijkwaardige auto, en een stap terug wil ik ook niet. Wel heb ik besloten om niet dit jaar/begin volgend jaar een nieuwe auto te kopen, maar dat ik probeer door te rijden met deze totdat ik een lease-wagen krijg (over 3 jaar). Dan zijn we zo'n 150.000 km verder, dat moet ie aan kunnen... Ik vind 't iig zonde om nu een nieuwe auto te gaan kopen, ook omdat ik afgelopen winter al bijna 2000 euro in de motor gestoken heb vanwege een probleem dat nog steeds niet opgelost is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 12:18

Wat voor auto is het?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 13:33

Ja Tessebes, wat voor auto is het? Als het nu een Swift is ofzo, kan ik je wel verder helpen Lachen

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 15:17

Het is een Honda Civic..
Maar....... ik heb vandaag naar een andere auto gekeken en die heeft ook nog niet zoveel gelopen, en de prijs valt heel erg mee. Dus het word waarschijnlijk toch een nieuwe auto Knipoog

Ik zal vanavond wel even een foto plaatsen want ik moet nu naar m'n werk.

Heel erg bedankt voor de reacties OK dan!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:42

Citaat:
De reden is die koppakking en de kop. Daardoor komt er teveel druk op te staan en blaast de radiator op..

Het zijn er trouwens 3 deze maand.. De radiator die er al inzat ook namelijk..


Maar, als hun al 2 keer een nieuwe radiator erin hebben gezet. Waarom hebben ze dat dan niet eerder gezien?

(Ik las net dat je toch waarschijnlijk een andere auto aanschaft..)

Maar mocht dat niet zo wezen, dan zou ik is een praatje met ze gaan maken. Je heb tenslotte al 2 x daar een radiator laten vervangen terwijl hun hadden moeten zien dat het aan de koppakking en kop lag.
Misschien dat je zo wat kunt onderhandelen over de prijs, want als jij iedere keer trouw je autootje breng vinden hun het wel best. Spek je mooi hun kas Scheve mond

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:45

wel slecht ja dat ze zelfs bij de 3e radiateur niet verder dan hun neus hebben gekeken Boos!

iik denk ook dat je met een nieuwe auto goedkoper uit bent

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 16:02

sorry heb er geen verstand van maar mijn vriend is automonteur...Tong uitsteken

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 17:20

Ik heb zelf een aantal maanden terug mijn motorblok van mijn auto vast laten lopen.
Termostaat deed t niet, toen is hij overhit geraakt, maar door die warmte de slang van de koelvloeistof kapot gegaan en toen uiteindelijk de koppakking kapot. Verward
Dus de auto deed het niet meer. En zat van top tot teen onder de olie.
We hebben toen op de sloop een ander motorblok gekocht en die er zelf ingebouwd. En hij doet het weer als een nieuwe, rijd zelfs nog stukken beter!!
Maar dan heb ik het geluk dat ik nog wel mensen ken die handig met auto's zijn.
En mijn auto is ook van 1991, en voor mij is het wel de moeite waard geweest en voor dat geld van de reparatie had ik geen nieuwe/andere kunnen kopen. Niet in dezelfde staat dan.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 22:23

Malibu schreef:
Maar, als hun al 2 keer een nieuwe radiator erin hebben gezet. Waarom hebben ze dat dan niet eerder gezien?
Spek je mooi hun kas Scheve mond


Ja ik vraag me eigen ook af waarom dat ze het nu pas hebben gezien. Ik heb ook besloten om een andere garage te nemen, omdat VOOR ik hem daar bracht was er nooit wat met m'n Civic.
In februari heb ik hem daar APK laten keuren en sindsdien is er altijd wel wat mee... Zelfde met de vorige auto van m'n ouders. Dat was een Opel Astra en die schokte als hij warm was.. Ze hebben bij die garage echt heel veel eraan gedaan echt honderden euro's erin gestoken maar het probleem bleef..

Ik zal nu even de foto's uploaden van m'n waarschijnlijk nieuwe auto Haha!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-04 23:10


Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-04 13:27

Ik heb een tijd lang steeds oude aoto's gereden, op een gegeven moment werd ik er wat makkelijker in; auto kapot? Naar de garage. Auto nog een keer kapot? Nog 1 kans. Derde keer? Dag auto, dan is hij gewoon op op die leeftijd en dan rol je van de ene in de andere reparatie, en gaat hij echt alleen maar geld kosten. Bovendien heb je een steeds grotere kans dat je langs de kant van de weg komt te staan.