Ik ben aangenomen bij de dierenambulance!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Ik ben aangenomen bij de dierenambulance!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 17:32

Het leek me wel leuk om ieder geval in de zomervakantie als vrijwilliger bij de dierenambulance te komen werken. Vanmiddag heb ik een tijd met 'de baas' die alles regelt zitten kletsen en dat was erg gezellig. Hij is ook nog maar 21, en we zitten qua interesses nogal op 1 lijn (dieren he Knipoog hij heeft ook paarden) dus we hadden nogal wat gespreksstof. Na een uur toch maar eens de formulieren enzo voor de verzekering enzo erbij gehaald, en toen hebben we alles geregeld. Ik ben per direct aangenomen bij de dierenambulance. Zaterdag m'n eerste werkdag, dan krijg ik ook m'n uniform. En nu werk ik daar dus 2 dagen in de week. Vind het echt zo cool Hyper! dus ik moest het even vertellen Haha!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:33

Gefeliciteerd!!
Dat lijkt me echt onwijs leuk! Heel veel plezier! Lachen

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:36

leuk!
ik heb er ook ooit eens voor gebeld,maar kreeg toen een andere echte baan aangeboden, en aangezien de dierenambulance vrijwilligerswerk was, was ik toch maar voor de betaalde fulltime baan gegaan

ik vind het dus ook vreselijk goed van je dat je dit werk gaat doen !

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:37

Super! Het ljikt mij ook heel gaaf om bij de dierenambulance te werken. Alleen ik studeer en heb dus erg weinig tijd. Nu heb ik vakantie maar ga ik toch ook liever voor de betaalde baan.
Maar het lijkt me echt geweldig werk. Wel heel zwaar, ik zie soms dingen op tv...
Maar gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:40

Gaaf zeg! Ik ga ook maar eens vragen in het asiel hier voor vrijwilligerswerk.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:50

Wat leuk!!
Wat ga je precies doen?

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:17

Wat leuk zeg!
ik vind het goed dat er mensen zijn die dat vrijwillig willen doen!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:24

Leuk Haha!
Lijkt me echt heel erg leuk, heel veel plezier.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 18:50

Kusia schreef:
Wat leuk!!
Wat ga je precies doen?


Het werk is heel verschillend, en we kunnen op een dag 5 keer opgeroepen worden, maar ook 25 keer.

Bij bijna alles waar hulp bij dieren nodig is kan de dierenambulance opgeroepen worden. Bijvoorbeeld paarden in de sloot, aangereden honden en katten, jonge dieren die hun moeder kwijt zijn opvangen, dieren die gewond zijn helpen, en dieren naar de dierenarts of het asiel brengen. Doodgereden dieren moeten wij van de weg halen en wegbrengen. Ook hebben we de bevoegdheid om mishandelde/verwaarloosde dieren in beslag te nemen. Als mensen geen vervoer hebben naar de dierenarts voor hun zieke dier kan de dierenambulance dat ook doen als er op dat moment geen noodgeval is.
Dus tja, je doet eigenlijk van alles wat met dieren te maken heeft... En het is 24 uur per dag bereikbaar, dus ook 's nachts.

Frank

Berichten: 5239
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Andijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:00

Leuk hee!
Gefeliciteerd.

Ik heb altijd gezegd, dat als ik tijd heb, ik dat ook wil gaan doen. Zo nuttig! Maar voorlopig heb ik het veel te druk met werk en een relatie in stand houden Haha!

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:24

leuk gefeliciteerd.Ik ging het ook vragen om te HELPEN maar daar moet je weer 16 voor zijn.
En ik ben 12 maar ik vind het zo leuk,weet iemand wat ik dan moet doen met dieren op deze leefdtijd.?????????????????

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:35

bizzylover schreef:
leuk gefeliciteerd.Ik ging het ook vragen om te HELPEN maar daar moet je weer 16 voor zijn.
En ik ben 12 maar ik vind het zo leuk,weet iemand wat ik dan moet doen met dieren op deze leefdtijd.?????????????????


misschien in het asiel helpen?

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:51

Moet je aan bepaalde eisen voldoen, Lindy? Ik zat er ook over na te denken (1 dag in de week of zo).
maar Thom is als de dood dat ik met alle zielige dieren thuis kom.... Haha!)

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:41

Ik heb jaren bij de DA Utrecht gewerkt!!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:41

(als vrijwilliger hoor, maar wel veel!!)

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 21:46

Goh dat is leuk, Gefeliciteerd en veel plezier Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 21:52

Elles, de belangrijkste eis is dat je je 100% in wilt zetten voor de dieren.
Het is fijn als je al de nodige kennis/ervaring hebt, maar als dat niet zo is leer je dat in de praktijk wel ontzettend snel. En je moet wel tegen gewonde en dode dieren kunnen, want vooral gewonde zielige dieren krijg je veel mee te maken.

Bij sommige dierenambulances moet je een dierenEHBO hebben. Deze heb ik nog niet, maar daar staat tegenover dat ik een opleiding diermanagement heb, en zelf ook veel dieren heb. Ik kan nu bij hen een cursus dierenEHBO volgen. Lachen

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:20

Oh wat leuk zeg. Gefeliciteerd, goed initiatief van je!
Ik wilde dat ook gaan doen voor erbij, er werden ook mensen gevraagd hier in Bussum, maar die man die die boel runt is zo'n ongelooflijke eikel en snap ook niet dat hij bevoegd is voor op de dierenambulance, want hij is keihard en behoorlijk agressief naar mensen..Ben half indisch, geen donkere vrouw om te zien, maar hij zei me aan de kant te gaan want zn hond is rasistisch, of ik de dode kat in zn tuin wilde leggen(het onweerde)..nou dan ben ik er al klaar mee..

Veel plezier en ook sterkte, want je zult ook vast erg nare dingen tegenkomen.

madonya

Berichten: 895
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:00

hoi, mijn ouders werken ook beide vrijwillig bij de dierenambulance hier in helmond, het is heel dankbaar werk, maar hou er rekening mee dat je ook verschrikkelijke dingen mee zult maken, ik heb mijn moeder vaak in tranen gezien hoor!!!!, maar je maakt ook hele leuke dingen mee hoor,
kijk eens een keertje op de site van mijn moeder www.dierenambulancehelmond.nl

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 23:04

Lijkt mij ook wel leuk, werken bij de dierenambulance. Misschien ga ik er ook wel vrijwilligers werk doen. als ik het mentaal aankan tenminste. Ik ben niet bestand tegen al te veel dierenleed, zeker niet als er opzet of onverschilligheid achter zit.

bizzylover
Berichten: 522
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:15

Kan je voor honden uitlaten ook 12 zijn ???

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:24

Verward
Ik geloof dat je dat niet bij de dierenambulance doet.
Daarvoor moet je bij een hondenuitlaatcentrum zijn, of een asiel Knipoog

Dyyy

Berichten: 5360
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 22:32

Gefeliciteerd! Heel veel plezier met je (bij)baan..

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:18

Leuk voor je joh!!!

Ik werk al 3 jaar bij de dierenambulance. Het blijft leuk werk. Als je denkt dat je alles wel heb gehad komt er wel weer wat nieuws.
Ik doe voornamelijk nachtdiensten.

Veel succes!!! OK dan!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 10:21

Cool dan ben je nu een collega van mij. In welke regio (welke ambulance) werk je?? Ik werk bij Dierenambulance Noord Limburg