Wat eten voor/na het sporten?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Wat eten voor/na het sporten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 17:54

Sinds kort ga ik 3 keer in de week naar de sportschool.

Ik ga savonds om een uurtje of 7.. vaak heb ik ervoor al honger, maar als ik dan al eet dan heb ik na het sporten wéér honger (dat wil ik natuurlijk niet)
Daarom probeer ik om zoiezo na het sporten te eten, maar dat lukt niet altijd, ga nl niet sporten als m'n maag rammelt Knipoog

Wat kan ik nou tussendemiddag het beste eten zodat ik voor het sporten niet al sterf van de honger?
Of kan ik beter wel ervoor eten, maar wat is dan het beste zodat ik niet erna nog honger krijg?

Alvast bedankt!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:00

Wat mijn vriend meestal doet is ´s avonds voor het sporten 1 tosti, een bakje noodles of een boterham. Zo krijgt hij geen honger en wordt ook niet misselijk.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 18:02

Eet hij na het sporten dan nog? want 1 bakje noodles heb ik gister ook op voor het sporten, maar na het sporten moest ik weer wat eten...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 19:33

Voor het sporten eet ik een stuk fruit of een bakje yoghurt met banaan... Heel af en toe een cracker met kaas ofzo...
En na het sporten eet ik gewoon m'n avondeten of boterhammen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:20

denz schreef:
Eet hij na het sporten dan nog? want 1 bakje noodles heb ik gister ook op voor het sporten, maar na het sporten moest ik weer wat eten...


Soms wel, soms niet Tong uitsteken . Wat ook lekker is trouwens is yoghurt met cornflakes of van die chocopops! Dan heb je daarna ook geen honger meer !

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:31

Evergreen of een bakje yoghurt met banaan voor het sporten of na wat jij prettig vindt Lachen

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 23:34

Banaan is sowieso goed om voor het sporten te eten. Dat geeft energie. Het beste kan je tot 2 uur voor het sporten eten. Dus geen lege of volle maag. Over na het sporten, volgens mij maakt dat niet zoveel uit... tenminste niet dat ik weet

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:33

Van te voren neem ik wel eens een Mars. Ik hou helemaal niet van chocolade, maar bij te veel inspanning word ik anders wel eens duizelig.

pearl_tje
Berichten: 3759
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-04 15:37

Anders half uur voor je gaat sporten gaan eten... En na het sporten fruitdrink of een cracker..