Voor het eerst op kamers?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Voor het eerst op kamers?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 15:19

Het nieuwe schooljaar komt er weer aan en veel mensen die geslaagd zijn gaan denk ik ook binnekort voor het eerst op kamers.
Hebben jullie daar zin in of zie je er juist heel erg tegenop? Wat voor kamer heb gevonden (hoe groot enzo?) of nog niet.

En voor mensen die al langer op kamers zijn. Hoe waren jullie eerste weken op kamers? Klikte het metteen goed tussen de andere bewoners of niet? En hadden jullie heimwee naar huis of wilde je gelijk al niet meer naar huis komen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Elsjuhh

Berichten: 603
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:22

Ik woon in september ruim 2 jaar op kamers, ik heb eerst in onderhuur gezeten en mijn huisgenoten zag ik niet heel erg vaak en had er ook niet zoveel mee (waren allemaal ouder) Desondanks had ik het gelijk heel erg naar mijn zin, de eerste weken veel vriendinnen uitgenodiog om langs te komen en leuke dingen gedaan. Verder ben ik ook lid geworden van een studentenvereniging en was ik daar de eerste tijd ook leuk druk mee

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:31

Ik woon nu sinds een paar weken 'echt' op kamers Knipoog
Het bevalt me erg goed, het was mijn 1e instemming en was meteen uitgekozen, dus dat was enorm veel geluk.

Hier in huis zitten we met z'n 10-en, 5 meisjes en 5 jongens. Leuke verdeling en allemaal erg gezellige mensen Lachen

Het is niet zo dat ik nu niet meer naar huis wil, daar heb ik ook mijn dingetjes en vind het altijd leuk om mijn ouders, zussen en vriendinnen weer te zien.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:37

Ik ga in de loop van dit jaar ook op kamers in Rdam, dus ik ga dit topic ook zeker volgen Knipoog

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:38

Ik heb vanaf m'n 18e tot m'n 23e op kamers gewoond, 5 jaar dus. Van Goes naar Breda naar Tilburg naar Rotterdam. Tong uitsteken
Heb dus een hele hoop studentenhuizen gehad. Haha! T was een hele leuke tijd, echt waar.
Maar nu zou ik t niet meer kunnen.

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 16:47

Ik ben ingeloot voor utrecht, weet nog niet of ik daadwerkelijk ook ga beginnen dit jaar. Zoja, dan moet ik nog 'n kamer gaan vinden en daar zie ik verschrikkelijk tegenop. Zowiezo tegen dat hele op kamers gaan. *Brr* vind het doodeng.
En ja, dan heb ik ook nog de stad met de hoogste kamernood als studiestad. *joepie*
Ik ga liever terug naar de middelbare school geloof ik nooit gedacht dat ik dat zou zeggen Scheve mond

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:10

Ja, ik ga ook op kamers (in Wageningen) en heb ook al een kamer .
Een relatief hele grote, 18 m2 Cool . Met eigen wastafel en de rest is gemeenschappelijk, dat deel je met 4 anderen dus niet zo gek veel.
Ik ben nu druk bezig met inrichten. Omdat het gebouw waar ik inkom net nieuw gebouwd is woonde er dus nog niemand, iedereen is nieuw. Dat vind ik juist wel leuk . Heb nog niemand gezien van mijn toekomstige 'huisgenootjes', weet alleen dat het 3 jongens en 1 meisje zijn. Hoop wel echt dat dat gezellig gaat worden Knipoog.

Ik heb van de ene wel zin om in wageningen te gaan wonen omdat ik nog een jaar thuis nooit had overleefd (problemen met moeder) ,ik nu dichter bij mijn vriend ga wonen en het me gewoon ook wel leuk lijkt om op kamers te gaan. Van de andere kant is het natuurlijk doodeng , ik ken daar gewoon NIEMAND.

Ik ga er eind augustus echt in denk ik, iig met de introductie (20 tot 25 aug). Lijkt nog heel ver weg maar is eigenlijk al over een maandje Bloos! . Geen flauw idee of het me mee of tegen gaat vallen ..

unique

Berichten: 212
Geregistreerd: 04-10-01
Woonplaats: Lienden (gelderland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:21

Ik woon sinds 1 juni op kamers in Enschede en vind het echt super! Haha!
Ik blijf hier tot eind oktober, want dan is m'n stage weer afgelopen!
Heb m'n kamer trouwens gevonden op kamernet.nl, is echt een hele goede site!!!! Lachen
Ik heb ook echt geen zin om strax weer terug naar huis te gaan, al m'n vrijheid in 1x weer weg! Maarja, dat zien we dan wel weer!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 17:40

Ik woon nu bijna een jaar op kamers in Antwerpen. Het bevalt me goed, maar ik kom nog braaf elk weekend naar huis. Zo geweldig vind ik het studentenleven in Antwerpen niet, en hier thuis heb ik toch mijn vrienden en vriendinnen, ouders, neefje, broer, paardje niet te vergeten...
Ik ga dit jaar naar het tweede jaar, maar ben niet van plan om in de weekenden daar te blijven. Ik ga gewoon weer elk weekend naar huis Lachen.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:26

Ik woon een jaar op kamers in Den Bosch en dat bevalt prima. Heb een grote kamer met eigen douche, wc, balkon en kleine gang. Verder een gezamelijke woonkamer en keuken die ik met 7 anderen deel. Het is bij ons wel erg rustig omdat alle huisgenoten het druk hebben met studie, eigen vrienden en andere zaken. Niet altijd heel gezellig maar ik vermaak me prima heb er verder van niemand last. In het begin was het wel wennen maar nu kan ik doen wat ik wil. En ga in het weekend (vaak al donderdag) naar huis omdat ik daar nog veel te doen heb met ouders, familie, vrienden paard enz.

Resy

Berichten: 20
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Maastricht/ Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:41

Ik ga komend jaar ook voor het eerst op kamers (in Maastricht)...en ik heb vandaag een kamer gevonden Haha! ! 16m2 in een groot studentenhuis vlak over de grens in Belgie. gelukkig is er wel een goede busverbinding naar Maastricht. ik heb de kamer via kamernet.nl gevonden.
ik heb best veel zin om op kamers te gaan...

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 18:49

ik ga bij mijn opa en oma op kamers, is vet cool
heb er echt zin in,
betaal niet veel, mag het hele huis delen met ze
er wordt voor me gekookt, electriciteit zit er bij in

geweldig toch?

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 20:08

Ik ga ook volgend jaar op kamers in Driebergen en ik ben superblij met de kamer die ik heb gevonden! Het is bij een wat oudere vrouw thuis en dan heb ik met nog een andere jongen die naar dezelfde school als ik gaat de zolderverdieping voor ons tweetjes. Mijn kamer is ongeveer 3,5 bij 4 meter met een inbouwkast en een wastafel. Dan hebben we nog een eigen badkamer en een 'rommelhok' waar ook een ijskast voor ons staat. De kamer is zelf dus niet zo heel groot maar we hebben dus een hele verdieping met zn tweeën en dat is wel lekker ruim.

Ik was oorspronkelijk van plan een jaartje te werken/reizen en toen ging ik vrij opeens toch iets 'echts' doen dus het ging bij mij allemaal heel snel: toen ik had bedacht dat ik naar Driebergen wou had ik binnen 2 dagen opeens een kamer. Ik moest eerst wel erg wennen aan het idee (omdat ik er eigenlijk vanuit was gegaan nog een jaar min of meer thuis te wonen) maar nu heb ik superveel zin om op kamers te gaan