Honden mishandeling!!!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-02 16:02

dat zijn inderdaad Greyhounds of galgo's. Mijn oom en tante hebben er ook 1, een galgo espagnol. ontzettend lief beest, ze hebben haar sinds ze 1/2 jaar is dus eigenlijk had ze nog niet veel ergs meegemaakt gelukkig.
het zijn echt geweldige honden, ontzettend lief voor kinderen ook.
ik heb een hele tijd terug ook zo'n docu gezien, de tranen sprongen me in de ogen. wat verschrikkelijk. Gelukkig is in Spanje de Stichting Greyhound in Nood die veel greys redt van zo'n afgrijselijke dood.
ik heb al besloten dat ik later ook een galgo neem. Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 09:59

Clautje schreef:
Ze blaffen zelden en trekken niet aan de riem. Een nadeel is dat ze in Nederland niet los mogen lopen vanwege hun jachtinstinct. Dat betekent dat u ze uitgelijnd moet uitlaten en, zoals bij iedere hond, een beetje dient op te passen met katten, kleine hondjes en konijnen, hoewel dat niet betekent dat ze per definitie niet samen gehouden kunnen worden met de genoemde dieren.



klopt wel, cleo (van oom en tante) is heel rustig lief en aanhankelijk maar trekt onwijs aan de riem Haha!
bij hun thuis hebben ze ook 2 katten en dat gaat prima samen en cleo loopt ook gewoon los als ze op t uitlaatveldje zijn. gaat geweldig

dusseh mensen: allemaal een galgo nemen! Lovers

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-02 10:14

maar dat zit nou eenmaal niet in die cultuur denk ik. in china eten ze toch ook hond?? die zien honden ook niet als huisdieren maar als vlees zoals wij hier koeien eten

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-02 21:24

Lyrik"]
[quote="Vanessa"][quote="Maaike schreef:
maar dat zit nou eenmaal niet in die cultuur denk ik. in china eten ze toch ook hond?? die zien honden ook niet als huisdieren maar als vlees zoals wij hier koeien eten


Ja, maar wij hangen die koeien toch ook niet levend op in een boom, of zagen die beesten gewoon leven open.

Dat die cultuur daar anders is... okay. Maar ik geloof nooit dat wanneer ik in die culturen geboren was dat ik ooit op deze manier met de honden om zou gaan. Dat zou ik dus niet over mijn hart verkrijgen.
[/quote]
ja dat is waar!!
wij behandelen die beesten nog een beetje met "respect".
[/quote]


ja dat is hier dus heel normaal. in nederland zijn we zover dat we doorhebben dat beesten ook gevoel hebben. in spanje dus blijkbaar niet. helaas.
en in china hangen ze ook geen honden in de boom, dus wat dat betreft gaat je vergelijking niet helemaal op. Spanjaarden zijn gewoon rare mensen moet je maar denken. wie martelt er nou een dier wat keihard voor ze gewerkt heeft, supermooi is en nog lief ook.
ik zal t nooit gaan begrijpen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-02 19:27

Lyrik"]
[quote="maaike schreef:
en in china hangen ze ook geen honden in de boom

nee maar ze slaan die beesten dood met een knuppel of een stok, en dan raspen ze die huid eraf, sommige leven dan nog!!
dat vind ik even erg hoor!!! Verdrietig Frusty Extreme duivel
[/quote]

ik heb ook nooit gezegd dat ik t niet erg vind! ik zou de laatste zijn die dat zegt! waarom denk je anders dat ik zo ontzettend vóór Stichting Greyhounds in Nood ben?? niet omdat ik t zo geweldig vind wat ze in spanje met die honden doen, echt niet! Maar ik snap wel dat het daar de cultuur is waarom ze zoiets doen, dat wil niet zeggen dat het mág. het is moeilijk om die mensen die dat doen bij te brengen dat honden ook gevoel hebben denk ik. daarvoor is stichting Greyhounds in Nood er ook, om die mensen dat duidelijk te maken en honden te redden

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __Sannne, _Patriesz, Ann, brittms, ComscoreBot, Cowboy55, GrapeshotBot, Kinke, komone, lanouska, lastig, lgw, Lipstick, MarjanB, noviceh, Nustice, Relserk, Schuur_, StalNollie, TheNovelist, Wiwabalia en 51 bezoekers