Tips gevraagd voor huis bezichtiging

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Tips gevraagd voor huis bezichtiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 11:10

Ik ga dus zelf geen huizen kijken, maar ons eigen huis staat ongeveer
twee maanden te koop!

Aangezien de bezichtigingen op dit moment niet echt storm lopen. Willen mijn moeder en ik het huis zo goed mogelijk presenteren als er wel iemand komt. Zowieso wordt het huis natuurlijk helemaal opgeruimd en we zetten altijd verse bloemen neer, maar hebben jullie misschien
nog tips waar wij wat aan hebben.

Dus kom maar op met die tips

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:14

ik weet niet of je een tuin hebt? Zorg dat die er ook netjes uitziet.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 11:15

Nee alleen een oprit, waar onze auto's staan dus
daar kunnen we helaas niet veel aan doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:17

De geur van versgebakken appeltaart schijnt te helpen. Lachen

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 11:19

Ja maar ik kan niet zo goed bakken, braden en/of koken.
Dus de geur van een straks aangebrande appeltaart lijkt
me ook niet echt de bedoeling Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:23

De goede dingen aanprijzen, maar ook niet te overdreven.
maar veel meer eigenlijk niet.
het staat mensen aan of niet, kun je niet meer aan doen, dan dat jullie al doen vrees ik.
En de vraagprijs doet natuurlijk ook wel wat Lachen

Ik ben al vaak verhuisd en wat jij beschrijft is ook wat wij deden.
Soms was het huis snel verkocht andere keren stond het langer te koop.

Wij hebben nu ook ons eigen huis verkocht, eerste mensen, stond nog niet eens officieel te koop Haha!
En de 2e belde al op dat ze gehoord hadden dat ons huis in de verkoop kwam Lachen
van je stalgenoten moet je het hebben OK dan!
Wel een hele last van je schouders moet ik zeggen.

veel succes!!

CharazJarig

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:26

Vers fruit op de fruitschaal (ziet er altijd een stuk beter uit dan 2 bananen die helemaal bruin zijn Haha! )

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:31

Ik had altijd de bovenlichtjes open bij een bezichtiging, dan heb je lekker frisse lucht in huis (zeker als je huisdieren hebt).
Bij mensen die geen dieren hebben gooide ik de hondenmand even in de schuur.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 11:40

Charos schreef:
Vers fruit op de fruitschaal (ziet er altijd een stuk beter uit dan 2 bananen die helemaal bruin zijn Haha! )


Daar had ik nog niet eens aan gedacht!
Snel ff me moeder bellen, want de mensen komen om 1600 uur

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 11:58

Zorg dat het er lekker gezellig uit ziet, maar wel opgeruimd
Honden eventueel even bij de buren of zo ( is erg vervelend als je rustig wil kijken en er drentelt een dier om je heen).
Steek geen wierrook of geurkaarsen of zo aan. Niet iedereen houdt daar van.
Laat de mensen rustig kijken en bemoei je verder nergens mee.
Ik vind zelf niks zo vervelend als dat je rustig wil kijken en de mensen van wie het huis is vertellen je alles.
Toen wij naar ons nieuwe huis gingen kijken zaten de mensen in de tuin en konden wij rustig het hele huis doorlopen.
Succes.

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:00

Zorg ervoor dat t opgeruimd is. En niet te veel zooi overal.
Ik ben eens bij een 2 dezelfde woningen wezen kijken, de ene was t een zooitje, die mensen hadden iets van 5 kasten met boeken, alle meubels stonden heel dicht bij elkaar. De andere woning was dus precies even groot, maar leek veel ruimer, omdat t opgeruimd was en niet zo veel meubels had staan.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 12:04

inka schreef:
Zorg dat het er lekker gezellig uit ziet, maar wel opgeruimd
Honden eventueel even bij de buren of zo ( is erg vervelend als je rustig wil kijken en er drentelt een dier om je heen).
Steek geen wierrook of geurkaarsen of zo aan. Niet iedereen houdt daar van.
Laat de mensen rustig kijken en bemoei je verder nergens mee.
Ik vind zelf niks zo vervelend als dat je rustig wil kijken en de mensen van wie het huis is vertellen je alles.
Toen wij naar ons nieuwe huis gingen kijken zaten de mensen in de tuin en konden wij rustig het hele huis doorlopen.
Succes.


Sterker nog....... wij zijn nooit thuis als er een bezichtiging plaatsvindt Lachen
We kunnen ons heel goed voorstellen dat dat knap irri kan zijn.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:07

Zo zijn wij ook eenst bij een huis wezen kijken waar de poepluiers van de baby nog in de prullenbak op de baby kamer stonden. Het was een lucht om tegenaan te leunen. Bah.
Het was ook zo toen de makelaar de trap af liep zagen we het gips uit het plafon vallen.
En natuurlijk de buren niet te vergeten. Het was mooi weer dus die mensen zaten buiten. Deze buren waren echter nogal luidruchtig. Vooral de buurvrouw die hield nogal van zingen. Je zag de makelaar in elkaar kruipen, want het was echt niet om aan te horen. Ik vind het fijn om buren te hebben, maar ik wil ze niet dag en nacht horen.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:09

Flower schreef:
Sterker nog....... wij zijn nooit thuis als er een bezichtiging plaatsvindt Lachen
We kunnen ons heel goed voorstellen dat dat knap irri kan zijn.


Dat zou ik als kijker heel fijn vinden. Dan voel je je niet zo op je vingers gekeken.
Net als in de winkel. Als je een stap naar binnen zet en er vliegt gelijk een verkoopster op je af dan draai ik net zo hard weer om. Lips are sealed

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 12:11

Wat een ramp Inka........wilde je niet zo snel mogelijk dat huis uit
rennen !!!!!!
Wat een drama, gelukkig hebben wij geen kleine kinderen en wonen we in een huis wat nog geen jaar oud is (nieuwbouw dus) dus voor afbrekende plafonds ben ik niet zo bang.

Maar ik hoop zo dat dit de kijkers zijn die ons huis gaat kopen, want we wonen daar niet op ons gemak. Wonen nu in Nieuw Vennep terwijl we 16 jaar in Leiden hebben gewoont.

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:19

Flower schreef:
Wat een ramp Inka........wilde je niet zo snel mogelijk dat huis uit
rennen !!!!!!
Wat een drama, gelukkig hebben wij geen kleine kinderen en wonen we in een huis wat nog geen jaar oud is (nieuwbouw dus) dus voor afbrekende plafonds ben ik niet zo bang.

Maar ik hoop zo dat dit de kijkers zijn die ons huis gaat kopen, want we wonen daar niet op ons gemak. Wonen nu in Nieuw Vennep terwijl we 16 jaar in Leiden hebben gewoont.



Ach ja we hebben gelachen. Haha! Haha!
Je zag die makelaar steeds verder in elkaar kruipen. Hij begon heel enthousiast boven op zolder. Tegen de tijd dat we in het schuurtje waren had hij nog net geen tranen in zijn ogen.

Succes met je kijkers. Laat je het even weten ( ben niet nieuwschierig hoor.)

BenI

Berichten: 274
Geregistreerd: 09-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 12:23

Ik heb bij een makelaar gewerkt, hierbij dus enkele tips.

- Zorg dat je zelf weg bent tijdens de bezichtigingen. Dit maakt het voor de kijkers makkelijker om met de makelaar dingen te bespreken en ze hebben dan niet het idee dat ze op hun vingers gekeken worden.

- Zorg dat het niet te druk is, huis en tuin. Dit betekent niet te veel prullerarij etc. alles glad en strak. Hierdoor kunnen mensen veel beter hun eigen idee vormen (zoals zij het in zouden delen. Je kunt beter te weinig in de kamer hebben staan dan teveel.

- Opgeruimd, netjes en schoon houden.

- De tuin netjes en bijgehouden eruit laten zien. Vooral ruimtelijk dus er niet te veel in zetten.

Je hoeft maar 1 iemand te hebben die het koopt, alleen weet je niet hoelang je moet wachten op die persoon.

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 13:50

BenI schreef:
Ik heb bij een makelaar gewerkt, hierbij dus enkele tips.

- Zorg dat je zelf weg bent tijdens de bezichtigingen. Dit maakt het voor de kijkers makkelijker om met de makelaar dingen te bespreken en ze hebben dan niet het idee dat ze op hun vingers gekeken worden.

- Zorg dat het niet te druk is, huis en tuin. Dit betekent niet te veel prullerarij etc. alles glad en strak. Hierdoor kunnen mensen veel beter hun eigen idee vormen (zoals zij het in zouden delen. Je kunt beter te weinig in de kamer hebben staan dan teveel.

- Opgeruimd, netjes en schoon houden.

- De tuin netjes en bijgehouden eruit laten zien. Vooral ruimtelijk dus er niet te veel in zetten.

Je hoeft maar 1 iemand te hebben die het koopt, alleen weet je niet hoelang je moet wachten op die persoon.


Bovenstaande dingen hebben we altijd al gedaan en doen we nu
uiteraard weer. Het enige wat ik nu nog kan doen is hopen dat deze kijkers de toekomstige bewoners gaan worden.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 13:52

Schilderen wil ook vaak nog wel helpen. Hoeft niet eens uitgebreid, maar de plintjes, deuren & kozijnen etc...

Het zijn vooral de kleine dingen die het 'm vaak doen...

Kennis van ons die had z'n huis te koop staan voor 8 maanden, toen ie hier en daar een kwastje overheen haalde was het binnen een maand verkocht...

Verder ga ik mee met de andere tips (die van BenI zijn idd heel goed)..

BloemBloem

Berichten: 16578
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-04 14:20

Het is een nieuwbouw huis van nog geen 1 jaar oud.
We wonen er net....zo'n 7 maanden....alles is nieuw!

*keuken
*vloer
*badkamer....nou ja ga zo maar door

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:26

ik kan je geen tips geven, ons huis staat al 1,5 jaar te koop en niemand wil t hebben. wel al een paar kijkers gehad (eerste jaar 1 in totaal) laatste halfjaar stuk of 7. Hoorde laatst wel de tip om een cake te bakken, zo ruikt meteen je hele huis lekker en dat schijn mensen op hun gemak te stellen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 14:31

Tja, dan even volhouden en desdnoods de vraagprijs omlaag doen, want als alles volgens jou in orde is, vinden ze misschien de vraagprijs te hoog. Maar ik denkdat het belangrijkste is om geduld te hebben, het loopt de laatste tijd niet echt storm.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:39

Als je huis allang te koop staat wil het wisselen van makelaar ook weleens helpen omdat die op andere manieren adverteren

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:40

Sjimmy schreef:
Als je huis allang te koop staat wil het wisselen van makelaar ook weleens helpen omdat die op andere manieren adverteren

Inderdaad.
Gaan wij nu ook doen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 15:41

samantha23 schreef:
Inderdaad.
Gaan wij nu ook doen.


Mag dat zomaar? Die makelaar heeft nu al kosten voor jullie gemaakt, moet je dan niks betalen?