Keuringsdienst van Waarde; interessant programma

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 14:16

Die van die wereld gerechten heb ik ook gezien.
Daarvoor heb ik een aflevering gezien dat ging over het maken van brood tussen de fabieks brood en de echt warme bakker.
Idd een heel leuk programma.


Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:53

Tessebes schreef:
[i]
Mensen denken over het algemeen; "Hoe donkerder het brood, des te gezonder het is". Dat blijkt dus nu absoluut niet zo te zijn. Wanneer een brood erg donker is, komt dat door de toevoeging van verbrand mout. Mout wordt ook gebruikt als basis voor donker bier. Verbrand mout, wat door de meelfabriek wordt toegevoegd om brood die mooie donkere kleur te geven, is -schrik niet- kankerverwekkend, zo blijkt uit de documentaire. Het mooie donkerbruine brood wat in de schappen ligt is veelal witbrood met een kleurtje.



Ja klop allemaal.
Ik werk zelf in een bakkerij en sinds die uitzending ben ik het wel gaan merken, is best wel grappig eigenlijk.
En sommige klanten zeiden er ook bij dat ze die aflevering gezien hadden.

Donkerder als volkoren kan je het brood eigenlijk niet maken alleen door toevoegingen van.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 09:55

Oja en over duur betalen gesproken.
Mijn vriend heeft vroeger in een groente inpak fabriek gewerkt waar de delfde groenten/salade naar de Aldi en zowel naar het van der valk hotel gingen.
Drie keer raden waar je dus meer betaald voor je salade.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-04 10:58

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het erop neer komt dat het niet uit maakt waar de spullen vandaan komen.
Alleen voor een bekende naam betaal je meer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, ComscoreBot, friezenfan2, GoogleAdsense, kwita, Lynnepinny, MissBambi, Mutti, noordje, ryukapple, Sabine, Stybba, Unit, Wonderstruck, xPabloBokt en 70 bezoekers