Weer single, is het besmettelijk ofzo?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Weer single, is het besmettelijk ofzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 16:47

Goed, het lijkt wel een bokt-epidemie af en toe, ook ik ben dus sinds gisteravond weer single, voorlopig in elk geval maar waarschijnlijk permanent.
Het liep al een tijd niet echt lekker tussen ons, deels omdat ik eigenlijk degene ben die investeerde en hij degene die incasseerde, deels omdat het absoluut niet klikt tussen mij en zijn moeder. Zij vindt mij allesbehalve aardig Knipoog om het voorzichtig te stellen.
Nu zouden we zondag as. op vakantie naar Kroatie voor 2 weken, MET zijn ouders en de rest van zijn familie, en aangezien de spanning te snijden was de laatste tijd heb ik bedankt.
Met als gevolg een ultimatum van mijn vriend: Mee of uit. Aangezien ik er niet houd om ergens toe gedwongen te worden, EN ik het echt niet zie zitten om mee te gaan, heb ik toch besloten om thuis te blijven.

Eerst was mijn vriend heel radicaal, dan is het over. Nu hebben we de afspraak gemaakt om na de vakantie eens met een deskundige te praten over waar het mis is gegaan, en van daaruit zien we verder. Maar voorlopig is het dus over, ik breng straks de auto weg (die is van hem). En ik lever de sleutels in van het huis waar we samen zouden gaan wonen, toen alles nog in orde was...

Het is vreemd, onwerkelijk... Ik ben naar het zuiden verhuisd om bij hem te kunnen zijn en nu dit... Ik wil hier echt niet meer weg hoor, dat niet, maar je gaat je toch afvragen, wat als...

Vanochtend werd ik door zijn moeder uitgemaakt voor alles wat lelijk is, ik was manipulatief, had ze alleen maar gebruikt 3 jaar lang, en ik kon nu op zoek naar het volgende slachtoffer, ik zou uiteindelijk toch alleen achterblijven, bladiebladiebla.... God wat was ik boos!!! Boos! Maar goed, ik ben kalm kunnen blijven...

Hoe nu verder? Ergens voelt het goed om weer helemaal zelfstandig te zijn, maar ik zal hem zo ontzettend missen.... Verdrietig

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:57

Als jullie echt bij elkaar horen en ervoor willen vechten (van beide kanten) dan zou het gerust wel goed kunnen komen. Maar dan zal er wel voor 200% voor gewerkt moeten worden. Zoals ik uit jouw verhaal opmaak vooral van zijn kant, maar dit is natuurlijk 1 kant van het verhaal en dat is moeilijk beoordelen als zijn kant niet bekend is...

Zo te horen klinkt ie een beetje een moeders kindje?

Tussen mij en m'n schoonmoeder boter het soms ook niet helemaal lekker, alleen ik heb met haar en zij met mij leren leven...

Wel goed dat je kalm bent gebleven (ik weet niet of ik dat gekund zou hebben) dat schijnt de beste manier te zijn. Gewoon ja knikken, jij weet toch wel beter...

Deze situatie komt erg veel overeen met die van mijn ex, die kon ook alleen maar incasseren en niets geven. Alles draaide om hem.
Ik heb er zelf toen een punt achter gezet. Ik mocht alleen nog maar met 'zijn' vrienden omgaan, want die van mij deugde niet. En hij bleef zeiken als ik naar m'n paard ging.

Sterkte, als jullie echt bij elkaar horen komt het wel goed. Zo niet is het ff doorbijten, maar dan zul je uiteindelijk gelukkiger wezen zonder hem...

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:14

Rot joh, erg is dat als je zo een schoonmoeder hebt.
Eerlijk gezegt vind ik het ook wel een beetje overdreven, dat hij je dwong.
Je gaat het daarvoor toch nog niet uitmaken??

In ieder geval sterkte en hopelijk helpt het als jullie goed praten

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:25

Lieve schat... Het zat er al aan te komen... In weet er niet zo veel zinnigs meer over zeggen... Ik hoop voor je dat dit de beste oplossing is...
Heel veel sterkte, je weet dat mn pb box altijd voor je open staat... Ach gut

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:28

Ik vind het dus absoluut niet respectvol om iemand zo voor het blok te zetetn. Wat is dat nou voor flauwekul?? MEE of UIT.. Waat haalt hij het vandaan??
Nou ik vind het terecht dat je niet bent gegaan. Hij zal moeten accepteren dat jij en zijn moeder niet samen gaan. Hij mag best met haar op vakantie uiteraard het is zijn moeder, maar daarom hoef jij niet mee.

Er zijn wel meer mensen (zeker meiden) die niet met hun schoonmoeder kunnen opschieten. Daar kan je toch volwassen mee om gaan?

Ik begrijp hel erg goed dat je nu echt rot voelt meid maar ik word gewoon plaatsvervangend kwaad op diie moeder en op hem. Als ouders heb je vind ik de keuze van je kind te accepteren tenzij ze met een of andere gestoorde psychopaat thuis komen.

Meis, natuurlijk zal je hem erg missen, maar nu is het voor hem tijd om te kiezen...Of voor jou gaan en accepteren dat je het contact met zijn moeder wil beperken tot verjaardagen .. en anders zou ik er niet meer aan beginnen meid.. Sorry klinkt misschien hard maar dit verdien je toch niet.
gun het maar wat rust koop een broot stuk chocola en huur alle films met Hugh Grant zet een pot thee en denk maar even lekker aan jezelf.
(PB-en mag altijd)
Sterkte!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:29

Haha ik ben ook weer single... ach heerlijk rustig toch Tong uitsteken

Doe het rustig aan en sterkte! Niet fijn zo'n schoonmoeder

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 17:34

Dankjulliewel Lachen

Het is idd nogal een mama's kindje, hij is 31 en woont nog thuis, alles wordt voor hem gedaan, heeft heel lang geen enkele verantwoordelijkheid hoeven dragen...
Hij had nogal wat 'aanpassingsproblemen', stoorde zich aan dingen van mij waarvan ik dacht: Verward Ik bedoel, niet uit eten willen omdat je vriendin haar bord niet leeg eet (met die hoeveelheden die ze in restaurants serveren zeker!) vind ik toch ietwat overdreven...

Daarnaast heb ik ME, en een aantal problemen van vroeger waarvoor ik hulp heb. Maar schoonmoeder-dearest vind dat ik me niet zo aan moet stellen, en gewoon moet doen zoals zij doet.... Echt, wat ik naar mijn hoofd kreeg geslingerd.... Ik werkte niet, ik zou werken wel een vies woord vinden, and so on and so on... Maar paardrijden kon ik wel, dat mocht dus ook niet, want dan kon ik ook een fatsoenlijke baan gaan zoeken... Dat heb ik trouwens ook al eens van mijn vriend te horen gekregen, maar hij was daar wat in bij aan het draaien.

Het zenuwachtigst ben ik voor dadelijk, moet ik haar de sleutels en autopapieren afgeven... Nagelbijten / Gniffelen

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 17:39

Justy schreef:
Dankjulliewel Lachen

Het is idd nogal een mama's kindje, hij is 31 en woont nog thuis, alles wordt voor hem gedaan, heeft heel lang geen enkele verantwoordelijkheid hoeven dragen...
Hij had nogal wat 'aanpassingsproblemen', stoorde zich aan dingen van mij waarvan ik dacht: Verward Ik bedoel, niet uit eten willen omdat je vriendin haar bord niet leeg eet (met die hoeveelheden die ze in restaurants serveren zeker!) vind ik toch ietwat overdreven...


WEGWEZEN!!!..

hier wordt je niet gelukkig van meid, je zal best om een goede reden om hem geven .. ik herken je situatie heeel erg .. en ik zou even lekker tijd voor mezelf nemen.

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 20:14

Ik heb net de auto en de sleutels afgegeven bij mijn ex-schoonmoeder, hij was weg... Wat een mens.... Als blikken konden doden dan typte ik dit nu niet.... Ze wist me nog wel even te melden dat ik volgens haar 'tot alles in staat ben'.. Verward Alsof ik een oud vrouwtje van haar rollator beroofd heb ofzo!! Maar goed, ik heb het gehad... Daar zet ik geen voet meer binnen...

Ik neem in elk geval even de tijd om bij te komen, die 2 weken dat zij op vakantie zijn heb ik in elk geval rust, en daarna zien we wel verder... Ik kom er toch wel.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:23

tuurlijk kom jij er meid!! je hebt het goed gedaan.
veel succes en geniet vanje rust.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:30

Justy, het spijt me dat ik dit zo bot hier neer zet, maar praten met een deskundige heeft GEEN ZIN.

Robert is tot 2 jaar geleden een enorm moederskindje geweest. Als ik zei dat Bokt blauw was en zijn moeder zei dat Bokt roze was, dan was Bokt volgens Robert roze. Ik kreeg na een ruzie zelfs te horen dat als ik haar bv de was zag doen, ik aan moest bieden om te strijken! Zijn moeder had zich bij hem beklaagd dat ik helemaal niets deed. Even ter info: ik was toendertijd 17 en hij 20/21 Scheve mond Ik heb tot vervelens toe te horen gekregen dat als ik het lef had haar zoon van haar af te pakken, ze ervoor zou zorgen dat ik bij de hele familie niet meer over de vloer mocht komen. Zo kan ik iig nog wel even doorgaan. De gesprekken die we gehad hebben met zijn allen hebben geen fluit geholpen, ze liet iedere keer zeer duidelijk merken dat wij fout zaten en zij goed.

Praten met een deskundige heeft gewoonweg geen zin, jouw probleem zit bij jouw schoonmoeder en die zal NOOIT veranderen. Zoals mijn therapeut een tijdje geleden zei: een schoondochter is NOOIT goed genoeg. Jullie problemen staan tussen jou en je vriend in, bewust, onbewust... Ze zijn er. Ik krijg niet het idee dat je vriend erg aan zijn moeder hangt, ik krijg een beetje het idee dat hij zich ook geen raad meer weet?

Ik weet niet goed wat ik je voor raad zou moeten geven... Wellicht helpen die 2 weken, ik hoop het voor je. Bij mij veranderde alles radicaal toen ik brak met Robert, toen sloeg hij ineens enorm om... Ik ben 10 maanden niet binnen mogen komen, maar mijn relatie met Rob was er nog. En dat is belangrijker dan de relatie met mijn schoonmoeder... Momenteel gaat het overigens best aardig bij Rob thuis, alhoewel ik nog steeds op mijn hoede ben. Dat zal nooit veranderen...

1 ding geef ik haar wel op een briefje: no way dat zij een sleutel krijgt als Rob en ik samen gaan wonen...

Pb me gerust als je wat van je hard wilt... Succes met deze enorm rottige situatie... Ach gut