digitale piano

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Resy

Berichten: 20
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Maastricht/ Nijverdal

digitale piano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 22:00

Ik speel nu zo'n 3 jaar fanatiek piano. Het probleem is dat ik binnenkort op kamers ga, en het dan dus niet mogelijk is om een 'echte' piano mee te nemen...
Heeft iemand van jullie ervaring met digitale piano's (liefst voor een redelijke prijs natuurlijk...)

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:32

Ik heb een digitale piano met 88 gewogen toetsen die met versterker en goede boxen een heel acceptabel geluid geeft. Voordeel is dat er een volumeknop op zit en je ook met hoofdtelefoon kan pelen zodat je niet teveel overlast veroorzaakt.. De verschillende piano's die het ding kan produceren zijn best van goede kwaliteit.
Nadeel is .. niet voor een redelijke prijs helaas. Die krengen zijn stervens duur. Je kan op marktplaats kijken daar willen nog wel eens mooie dingen tussen staan.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:08

Wij hebben er een met mazzel over kunnen nemen. Ik weet de technische gegevesn niet precies.
Wij hebben ook een antieke piano gratis gekregen. Die heeft wel een opknapbeurtje nodig.
Gewone pianos staan gratis af te halen op marktplaats. Moet je alleen wel vervoer hebben. En of dat past op je kamertje Verward

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:16

Gewone gratis piano's op marktplaats zou ik wel mee opletten 9 van de 10 keer is het klankbord gescheurd en doe je alle moeite met verhuizen niet voor een piano maar voor een stuk brandout, dat lijkt op een piano.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:48

je moet wel het kaf van het koren weten te scheiden natuurlijk maar er zijn echt onwetende mensen die er gewoon vanaf willen.

Wij hebben een antieke piano met een bronzen! (zwaaaaar) binnenwerk weten te krijgen.

Later heb ik via internet 2 originele piano kandelaars op de kop weten te tikken! (die waren van de piano afgehaald, vaak in de oorlog omdat die dingen geld opbrachten).

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:16

Maar een echte piano op kamer is net te doen denk. Zo'n digitale piano is ideaal vind ik. Oke het geluid van een echte piano is iets warmer maar om je oefeningen te doen en een leuk deuntje te spelen is zo'n digitaal ding perfect. En als je huisgenoten gek worden van studeren en vingeroefeningen zet je gewoon een koptelefoon op.