'stiefmoeder' die alles verpest...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

'stiefmoeder' die alles verpest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-04 23:14

Zucht...

Sorry voor dit lange verhaal maar had even behoefte om het te vertellen.
Misschien komt het ook niet helemaal over, kan nog wel 100 minpunten aan die vrouw opnoemen maar dat zal ik maar achterwege laten Knipoog

Het gaat over de vader en *stiefmoeder* (wat een verschrikkelijk woord) van mijn vriend.
Dat is echt een vervelend egoistisch mens. Dat vind ik niet alleen maar dat vinden er meerdere met mij. Niet erg op zich, zo vaak hoef je haar niet te zien Haha! maar het begint toch wel rottige vormen aan te nemen.

Een paar maandjes geleden is mijn vriend uit huis gegaan, hij heeft een flatje voor zichzelf gekocht.
Er moest daar veel worden opgeknapt en zoveel tijd was er niet, hij moest gewoon werken, op zondag mag er geen lawaai gemaakt worden etc. je kent dat wel.. het duurde dus een heel poosje voor het er daar bewoonbaar uitzag.
Hij had een datum genoemd wanneer hij er waarschijnlijk in wilde trekken. Zn pa had een aantal keer geholpen, maar eigenlijk was het net nog niet 'af' genoeg zeg maar.
Op 'de dag' moest er nog een hele muur geschilderd worden en de vloer voor 3/4 nog gelegd worden.

Zn pa had een bakkie gehuurd en heeft een hele dot zooi naar zijn huisje gebracht. We dachten dat hij daarna wel ging helpen met de vloer, maarnee hij vertrok gelijk naar huis om zn garage op te ruimen Verward Verward
(waarschijnlijk op commando van haar)

Ok, wij bleven daar keihard werkend achter, want hoe kan je normaal leven in een huis op je ondervloer
Zn oudtante (75!) heeft een heleboel lopen schoonmaken (ondertussen vloekend op 'dat mens' dat de boel opnaaide wat ze volgens haar al jaren deed) en ik lopen verven en mn vriend lopen zagen.

Zn oom was zo aardig om met zijn bestelbus 2x op en neer te rijden om nóg meer spullen op te halen terwijl zijn pa en aanhang lekker thuis de garage aan het opruimen was

's Avonds terug naar het ouderlijk huis gereden om zijn kleren op te halen, dat was allemaal nog daar in een klerenkast (dachten we).
Komen we binnen, 'hoi' was de enige opmerking. Niet 'hoe is het gegaan', of 'is het af' of zo...
Overigens was de voordeur bijna gebarrikadeerd met overgebleven spullen. Ze stonden nog net niet buiten.

Boven de kleren halen, dachten we nog. Ja idd, maar niet uit de kast. Maar in vuilniszakken gestopt!!!

Hij naar beneden, verhaal halen. Hij vroeg of hij iets misdaan had ofzo dat zijn spullen als grof vuil in zakken waren gepropt. Zíjn spullen, die gewoon in een gangkast lagen, heb je een gangkast alla minuut nodig als je niet minstens hoogzwanger bent?!?!

Kijkt ze schaapachtig richting pa die haar dan moet redden... Clown
Die durft zn mond niet open te doen als hij partij moet kiezen. Nee er was toch niets mis mee? En hij had nu eenmaal die datum genoemd, het moest nu maar eens echt zo zijn dat hij overging en ja, alle spullen moesten persee gelijk mee. Logisch nietwaar

Niet meer van ze gehoord. Pa is nog 1x langgeweest omdat hij eerder beloofd had wat af te timmeren. Hij vond dat mn vriend het verkeerd gedaan had, hij beschuldigde hun van dingen die zeker niet zo waren.
Mn vriend was het daar, uiteraard naar mijn mening, niet mee eens.

Vandaag zijn verjaardag. Alle familie kwam even langs, zo ook mijn ouders. Maar zijn pa en vriendin.... niets laten horen. Hij zit er echt erg mee wat ik me zeker kan voorstellen. Mijn ouders en ik vinden het ook ontzettend kinderachtig. Maar je doet er niets aan.
Hij heeft initiatief getoond, heeft ze gebeld een keer of 5 deze week om ze uit te nodigen. Gsmst omdat zn pa dus niet opnam....
Ik baal echt heel erg voor hem. Moet er niet aan denken dat mn ouders zich zo gedragen tegen je.
Je bloedeigen vader die partij kiest voor zn vriendin ipv voor zijn zoon. Boos!

Boos kan ik me er om maken.... Scheve mond

Het komt vast vaker voor dan ik denk, maar het lijkt me echt heel erg, volgens mij voel je je dan echt alleen, een beetje 'verstoten'.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-04 23:40

Ja lijkt me allemaal niet echt leuk. Maar 'it's out of your hands'

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 02:26

Ik heb zoiets meegemaakt met m'n eigen vader! Mijn ouders zijn 4 of 5 jaar geleden uit elkaar gegaan. Mijn "stief"moeder heeft daarvoor gegzorgd.
Namelijk: Toen zij en haar man uit elkaar gingen, zocht zij steun bij mijn moeder. Lachen Nou ja, je denkt als jullie beide kinderen (in dit geval mijn zusje en haar dochter) bij elkaar in het voetbalteam spelen, dan kan het vast geen kwaad om iemand op te vangen. Nou mijn *toen die tijd, NAIËVE* moeder liet haar vaak bij ons komen, kookte voor haar, hielp met verhuizen, met schoonmaken enz.. Lachen Totdat die vrouw, want zo noem ik m'n stiefmoeder nou eenmaal. Kan namelijk geen beter woord voor der bedenken. Allemaal negatieve dingen over mijn vader begon te vertellen. Volgens haar was hij Lui, langzaam, nooit op tijd, had 2 linker handen, was Surinaams enz. Ze heeft mijn meoder een soort minderwaardigheidscomplex aangepraat, en op deze manier zitten stoken tussen m'n Pa en Ma. Stoom uit je oren

Eindstand kwam mijn vader steeds later thuis. Hij noemde het wel: OVERWERKEN! Schijnheilig
Bleek dat hij die vrouw aan het helpen was met klussen in der nieuwe huis, en zij vond het niet nodig om mijn moeder daarover in te lichten, want vriendinnen zijn er voor mekaar heeft ze gedacht. Terwijl ze toch echt gezegd heeft dat mijn vader 2 linkerhanden heeft. Verward

Op een gegeven moment ouders uit elkaar, en begon mijn vader steeds meer te achterhouden voor mij en me zusje. Hij was bijna nooit meer thuis of op z'n werk wanneer we hem belde. Hij zat altijd bij haar, en die vrouw claimde mijn vader zo erg dat hij ALTIJD wel voor haar kinderen klaar moest staan.
Ze heeft ons op een gegeven moment duidelijk gemaakt dat wij ONZE vader niet meer mogen lastig vallen wanneer hij bij haar thuis zit, want wij moeten er ons bij Neerleggen dat hij nu 2 andere kinderen heeft. Huilen

Toen ik dat hoorde verdween echt de grond onder me voeten vandaan, heb wel dagen lopen janken. Ben dan wel 17 en m'n zusje bijna 16, maar het is best hard als JOUW bloedeigen vader, vader MOET spelen over 2 kinderen die niet eens van hem zijn. Verdrietig
Die vrouw heeft het contact tussen mijn vader en m'n zusje en mij alleen maar verslechtert, door echt verder te gaan met het stoken.

Ze heeft mijn vader wijsgemaakt dat mijn zusje en ik als DE arrogantste en meeste verwende kinderen van de buurt gezien worden, want wij kregen altijd merkkleding en we kregen gewoon vaak een cadeautje van onze ouders. Lachen Misschien waren we verwend qua materialen, maar qua karakter en houding zou je ons *denk ik Schijnheilig , maar daar moeten andere maar over oordelen. Bloos* NIET arrogant noemen.
En eindstand NU, 4/5 jaar later lopen die kinderen in Prada, Burberry, Replay, Diesel, Dkny, Bottichelli's enz.

Daarnaast zorgden ze altijd dat wij nooit met onze vader rustig een zomervakantie op vakantie konden, en ook niet op wintersport. We hebben in 4 jaar tijd, 2 zomervakanties en 1 wintersportvakantie doorgebracht.!!

Maar ben er steeds meer aan gaan wennen dat hij niet meer voor ons klaarstaat, maar mijn zusje en ik hadden en hebben nog steeds een hele lieve moeder, en we hebben het goed met z'n drietjes zo. Eigenlijk viertjes, maar mijn Stiefvader, waar ik erg goed mee kan opschieten *LOL* woont niet bij ons thuis. Lachen

Sorry voor mijn lange berichtje!! Bloos Maar ik heb dus hetzelfde als jouw vriend eigenlijk. En wens hem via deze weg veel sterkte ermee, en hoop, maar ik weet bijna zeker dat hij heel veel steun aan jou heeft!! OK dan!

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 08:42

Jeetje ja, dat is nog een stapje erger...
Gelukkig heeft de vrouw in deze questie zelf geen kinderen. Het idee alleen al, arme kinders...

@ Heike: Nee ik bemoei me er ook niet mee, dat lijkt me absoluut niet verstandig. Maar vind het wel heel vervelend en heb geen idee hoe ik me op moet stellen als ik ze weer eens zie, wat nu al een hele tijd geleden is...

audrey007
Berichten: 324
Geregistreerd: 01-12-03
Woonplaats: nigtevecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:19

this ook niet te geloven is het niet je schoonmoeder maar een stiefschoonmoeder nog erger dus................

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:52

Mijn moeder is overleden en toen kreeg mijn vader iets met een vrouw waarbij de stiefmoeder van sneeuwitje nog een schatje bij was. mijn zus woonde nog thuis maar die werdt er al snel uitgewerkt. Vervolgens ging ze bij hem wonen en 2 weken later kon ik het huis niet meer in want mevrouw had besloten dat er overal nieuwe sloten op moesten!! Elise ik herken alles wat je schrijft maar je kunt er niets aan veranderen zolang zijn vader voor haar kiest. Wij hebben het jaren zo moeten aanzien hoe mijn vader zich volledig liet leven door deze Gruwelda de Ville en niks heeft geholpen. Haar laatste stunt was wel dat ze na het overlijden van mijn vader, de spullen van mijn ouders direct heeft"veiliggesteld bij iemand anders" en zodoende hebben wij geen enkele tastbare herinnering aan onze ouders omdat "de erfenis" verdwenen was. Steun je vriend en blijf zijn vader uitnodigen, maar leef je eigen leven.

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:55

Bha, klinkt heel vervelend! Ik denk dat je al heel veel kunt doen voor je vriend om er voor hem te zijn, hem te laten voelen dat er wel mensen zijn die onvoorwaardelijk voor hem gaan en zich niet laten beïnvloeden door anderen. Verder kun je er niets aan doen... laat dat mens gewoon... just smile and nodd... jij hebt niets met haar te maken! Misschien een idee om (stiekem) iets leuks te regelen voor zijn vader en je vriend?! Desnoods dat jij misschien een dagje "gezellig" gaat winkelen met dat mens... wie weet kun je daar heel veel mee doen?

(ik roep maar wat in me opkomt, gelukkig heb ik geen ervaring met dit soort dingen... voor degenen die hier wel mee te maken hebben, heel veel sterkte toegewenst!)

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 09:57

Aiai, zo zie je dat mannen behoorlijk onder de plak zitten en zich laten indoctrineren door de nieuwe vriendin.

Lijkt me vreselijk dat je vader geen contact meer met je opzoekt.

In ieder geval heel veel sterkte ermee!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:20

Amondi, dat lijkt mij echt vreselijk!
Ik ken wel een soortgelijk verhaal, er waren heel veel erfstukken ivm geldgebrek zijn die allemaal verkocht. Door de bloedeigen moeder... soms vraag ik me wel eens af: dat zulke mensen bestaan?! 't Lijkt mij echt heel vreselijk om daar min of meer midden in te zitten...

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 10:40

Ik begrijp dit dus echt niet!

Als je voor een man kiest die kinderen heeft dan is het toch juist jouw taak om te zorgen dat die kinderen gelukkig zijn, ze hebben meestal al genoeg meegemaakt?!
Jeetje ik hoop echt dat mijn ' stief' kinderen (blijft een rotwoord) nooit zoiets over mij zeggen maar dan moet ik wel zelf zorgen dat ze ook geen reden hebben om zoiets te zeggen, ik hou van de kinderen alsof ze van mezelf zijn.

Heel veel sterkte en vooral ook voor je vriend, je kan er alleen maar voor hem zijn Ach gut

kwak

Berichten: 90
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 11:04

Ik heb ook zo iets meegemaakt met me vader , waar door ik hem nu denk zo'n 7 jaar al niet meer heb gezien of gesproken. Het lijkt wel of zijn vriendin de macht over hem heeft of zo. Boos! Ik weet niet wat het is. Haar kinderen zijn alles en zijn eigen kinderen kent hij geloof ik niet meer. Stoom uit je oren

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 11:07

Hij laat het niet zo merken maar vind het toch behoorlijk erg (logisch). Hij heeft heel de dag de hoop gehad dat ze opeens zouden verschijnen Verdrietig
Maar die hoop had ik eerlijk gezegd niet eens..
Hij had ze een aantal keer gebeld en zn pa heeft niet 1x gereageerd..

Maar bedankt allemaal... steunen doe ik hem zeker, ik sta helemaal achter hem. Ik mocht dat mens sowiezo al niet, maar nu heeft ze het echt verne*kt.

Dat neemt niet weg natuurlijk dat zijn pa even fout is in dit geval. Je zoon zou toch voor jezelf moeten gaan.. tenminste zo denk ik erover...

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 12:35

precies er zijn er 2 fout zowel zijn vader als die vrouw, ik heb precies t zelfde en dat terwijl ik al jaren niet meer thuis woon, krijg ook de ene belediging en verwijten na de andere naar mijn hoofd, van haar tuurlijk dus dat pik in in 1ste instantie al niet maar dat mijn vader het toestaat maakt me nog kwaaier, slappe zak vind ik m dan!

nu wonen zij niet naast de deur (zo'n 2500 km verderop) dus is het voor mij iets makellijker om een streep onder dat contact te zetten, hoewel ik de woorden niet eens in mijn mond heb hoeven halen.

weet dat mijn vader er verdriet van heeft net zoals ikzelf ontzettend veel, droom ook regelmatig van alles, zij zal waarschijnlijk n vreugdedansje aan t maken zijn want ze heeft wat ze wil; r man voor haar alleen zonder dat zijn 3 dochters ook nog n deel aandacht opeisen.

denk dat dat bij je vriend thuis ook zo is.

verzachtende woorden zijn er niet voor, tijd slijt de wonden wel n beetje.

richt je maar lekker op je nieuwe huisje met de mensen die duidelijk wel om je geven . Ach gut

succes

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 15:06

Ja het is helemaal niet leuk natuurlijk en vooral niet voor je vriend want hij raakt door iemand anders zijn vader kwijt. De vrouw heeft volgens mij geen flauw benul dat ze mensen aan het kapot maken is, en ze manipuleerd zijn vader waarschijnlijk heel erg. Ik denk dat het voor hem ook niet makkelijk is, maar hij kan altijd haar aan de kant zetten dat lijkt me makkelijker dan je zoon aan de kant zetten, maar goed ik weet ook niet wat er in die man omgaat.

Ik denk dat het voor jou zaak is dat je je er niet te veel mee bemoeid, anders krijg je straks nog meer scheve gezichten.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 17:56

Zijn vader zal moeilijk kunnen kiezen, de vrouw is de hele dag bij hem en anders zit hij alleen. Dat was ook het probleem bij mijn vader en heel veel mannen( zie alleen al de voorbeelden hierboven) durven dat niet aan. Elise nogmaals, ik kan je alleen sterkte en wijsheid toewensen, blijf beleefd en HOU DE EER AAN JEZELF. En je vriend zal nog veel boosheid en verdriet leren kennen, ik kan alleen met hem meeleven. Sterkte

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:07

He wat een lastige situatie. ja kan je er inderdaad niet mee bemoeien, maar af en toe je zo iemand toch even op willen bellen of even wakker willen rammelen. Helaas maak je het daar vaak erger mee...
Kan me voorstellen dat het lastig is ook voor jouw. Wees er in ieder geval voor je vriend. Misschien als hij er zelf over begint kun je hem naar zijn vader laten bellen (als hij dan niet boos meer is over de verjaardag en het wil) en soms werkt het om te zeggen Ik mis je... Daar kraak je de stiefmoeder niet mee af en een ouder moet daar toch bijna wel gevoelig voor zijn (al weet je het natuurlijk nooit) weet ook niet of je vriend zo'n persoon is, veel mannen zeggen dat soort dingen toch niet, maar wie weet... Zeg in ieder geval niks slechts over de stiefmoeder, dan zal de relatie waarschijnlijk alleen verslechteren.

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 20:21

Wat ik me afvraag is hoe het er aan toe ging toen hij nog wel thuis woonde? Deed ze toen wel normaal tegen jullie of was er toen al sprake van een wrok tussen je vriend en zijn stiefmoeder? Lijkt me echt een rotsituatie op deze manier, zeker als je eigen vader de telefoon niet meer opneemt. En wat is dat toch met stiefmoeders zijn ze zo jaloers dat ze willen stoken tussen de kinderen en hun eigen vader? Je weet vantevoren dat er een verleden bij hoort toch? En dat die kinderen er al eerder waren en dat die ook een rol in het leven van je man blijven spelen?
Ik heb gelukkig een hele leuke stiefmoeder gehad ben zelfs bij haar gaan wonen toen ze gingen scheiden.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-04 22:06

remi schreef:
Wat ik me afvraag is hoe het er aan toe ging toen hij nog wel thuis woonde? Deed ze toen wel normaal tegen jullie of was er toen al sprake van een wrok tussen je vriend en zijn stiefmoeder?


Zij deed niet normaal, ik had amper contact met haar en mijn vriend was echt (naar mijn mening) super tolerant.
Zij domineerde het huis, wat toen van zijn vader was en waar hij ook samen met zijn vader jaren gewoond heeft.
Als je een minuut te laat uit de badkamer was werd je er bijna uitgesleurd, je kon niet zomaar mee-eten (zeker ik niet want ik ben zon raar mens dat geen vlees eet en daar ga je toch zeker geen rekening mee houden 1x per 4 maanden ofzo), als hij vergat te zeggen dat hij niet mee-at op een avond dat hij dat normaal wel doet maakte ze de volgende dag geen eten, dat 'vergat' ze ook...
Op zondag ochtend als 99% van de wereldbevolking toch minstens tot half 9 op bed blijft liggen ging zij om 8u stofzuigen in de badkamer tegenover zijn slaapkamer. Als er visite was schonk ze drinken in voor haar familie, de overige familie moest maar door de rest bediend worden.
Moet ik doorgaan?? Haha!

Nee het is niet om te lachen en ik denk er steeds weer over. Ik zou daar echt allang bonje geschopt hebben. Ik kan niet tegen onrechtvaardigheid, maar mijn vriend heeft werkelijk waar altijd de lieve vrede willen bewaren. En dan krijg je op de laatste dag daar stank voor dank. Verdrietig

Ik weet niet wat ik zou doen als ik haar tegenkwam. Ik zou in ieder geval absoluut niet kunnen doen alsof er niets aan de hand is. Ik bemoei me er niet mee maar als ze mij mijn mening zouden vragen weet ik niet wat er gebeurd want in dat opzicht ben ik anders dan mijn vriend, ik kan heel goed verwoorden hoe ik erover denk, zeker als ik voor de volle 100% achter mijn mening sta...

Maar dat is nu niet ter sprake. Ik hoop eerlijk gezegd dat zijn pa opbeld en sorry zegt en dat het weer enigzins als voorheen wordt... voor hem hoop ik dat. Lovers

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-04 22:34

Ze heeft hem eigenlijk dus weggepest Boos! Wat een naar mens iets anders kan ik er niet van maken. Lijkt me verschrikkelijk om in zo'n situatie te zitten. Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat je vriend er mee kan leren leven. Het lijkt me beter om geen contact te zoeken laat het idd maar van zijn vader afkomen. Moet voor hem( je vriend) ook niet makkelijk geweest zijn allemaal ( het daar wonen met dat mens ) Als je eerst gewend was met z'n tweeen te zijn en dan komt er zo een kenau bij. Vraag me af of ze dan nu d'r zin heeft. En ofzo iemand eigenlijk wel gelukkig is met zich zelf kan het me niet voorstellen.

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 00:11

Ik snap die zogenaamde stiefmoeders nooit,mijn partner heeft ook 2 kids en komen hier iedere woensdag en om het weekend. Ze zijn 10 en 6 jr.
Ze hebben een moeder dus ik zal niet over ze moederen en ze komen uiteindelijk voor hun vader.
Hij is dan ook de bepalende factor voor de kids als ze hier zijn,ik bemoei me niet met bedtijden ect.
Ik vind het wel gezellig als ze er zijn .
Ach en ik ben natuurlijk de leuke vriendin van pa met een eigen paard Knipoog

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:17

Zo hoort het te gaan OK dan! En idd dat paard zal het wel doen Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 16:38

Ik ken het, en het doet pijn Scheve mond
De moeder van mijn vriend is 6 jaar geleden overleden en sindsdien doet zijn vader heel afstandelijk. Vooral toen Roel wat met mij kreeg werd het zonodig nog erger. Altijd moest het initiatief van Roel komen, nooit belde zijn vader zelfs eens op om te vragen hoe het ging. Nee, altijd moest Roel bellen, of langskomen. En als je daar dan was, was het altijd mot Scheve mond
Afgelopen verjaardag verscheen zijn vader ook niet op ijn verjaardag. Als Roel probeerde te bellen om te vragen waarom hij er niet was, drukte hij hem weg of liet hem gewoon overgaan.
Een week later horen we via Roel's broer dat Roel's vader geen contact meer wil met Roel. Omdat Roel niet de zoon was die hij van hem verwachte te zijn. En omdat Roel geen initiatief nam, en te weinig langskwam.

Kijk, het is niet mijn vader, maar ik vind dat Roel's vader ook best meer initiatief had mogen tonen. En altijd als wij daar waren kregen we meteen een snauw als we binnenkwamen en werd het mot tussen die 2. Ik snap best dat het dan op een gegeven moment gewoon niet meer leuk is om langs te gaan.

Om het even kort te zeggen: Roel heeft gewoon geen ouders meer over nu Verdrietig

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 23:02

Update..

Gisteravond had mn vriend afgeproken met een vriend van hem, die kwam eten.
Staan ze opeens voor de deur, pa en de vriendin...

Ze hadden express niets laten horen op zijn verjaardag Boos! Boos! Boos!
Ze vinden dus echt dat híj fout is geweest (hallo?!?! hij heeft alleen gevraag wat er aan de hand was toen ze zo raar deden die dag verder niets!) op de bewuste dag. Zij hebben niets misdaan. Ze wilden erover praten...
Nou gelukkig heeft mn vriend toen gezegd dat hij bezoek had en dat hij daarmee had afgesproken en niet met hun vandaag. Dus ze zijn even geweest en zijn weer weggegaan. Ik begreep er niet zo goed uit wat er nu precies gebeurd is maar het komt er dus wel op neer dat zij volgens mij echt geen excuses aan gaan bieden.

Nou ik ben zo boos op ze... maarja mijn vriend wil natuurlijk heel graag weer dat het 'normaal' wordt. Hij wil geen ruzie en ook niet met 'dat mens'. Hij is anders dan ik, zoals ik al zij, hij slikt gewoon bijna alles...

Ik begrijp wel dat hij zijn pa gewoon 'terug wil' en daar een hoop voor over heeft. Maar ben zo bang dat hij ze gelijk geeft om dat te bereiken, dat is wat ze wil Verdrietig

Inderdaad, dat je zo met jezelf kan leven?!

remi

Berichten: 1714
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 11:17

Hebben ze nu wel iets afgesproken? Ik denk dat je vriend toch wel blij was dat ze in elk geval wat hebben laten horen. Het is niet helemaal ideaal gegaan maar het contact is niet helemaal weg. Het blijft een rare en moeilijke situatie, maar ik kan me van je vriend wel voorstellen dat hij zeker zijn vader nog zal willen zien. En het zal ook wel schelen dat hij nu niet meer thuis woont.