Ziekenfonds en declareren?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Ziekenfonds en declareren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 15:17

Het is ook wat zeg, tegenwoordig moet je de pil zelf betalen en daarna declareren bij het ziekenfonds.
(hoeveel mensen hebben daarmee besloten het dan maar zonder pil te doen?)
Nu heb ik van de week zitten puzzelen hoe ik dat formulier in moet vullen en tegen de tijd dat ik er gek van werd, maar gewoon op de bus gedaan.
Iemand misschien ervaring met de tijd die het gaat duren dat je ook daadwerkelijk je geld terug gestort krijgt?
(vgz)

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:25

*vraagt heit*
Een week of drie zegt hij.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:26

Moet je daar een formulier voor invullen? Verward

Ik weet niet anders dan dat ik als ziekenfondsverzekerde en als particulier verzekerde op dezelfde manier mijn declaraties indien: gewoon de originele dokters- of apothekersrekening opsturen naar de verzekering (wel maak ik altijd nog even een kopietje voor mezelf). Zet voor het gemak even je verzekeringsnummer bovenaan de rekening zodat men je sneller terug kan vinden in het systeem. Overigens heb ik ook altijd binnen drie weken het geld op mijn rekening, ongeacht of ik op dat moment ziekenfonds- of particulier verzekerd ben.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 15:29

Ja, daar moet je een formulier voor invullen.
Niet meer dan wat je wil declareren en daarbij gevoegd je apothekers bon.
3 weken? valt mee joh.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:12

Vreemd, ik ben ook verzekerd bij VGZ en hoef alleen de tandarts maar te declareren.
Apotheek (ook de pil Knipoog) wordt rechtstreeks met VGZ afgehandeld.
Wat snap je niet aan het declaratieformulier ?
Je moet je naam invullen, je geb.datum, en of het geld op jouw rekening gestort moet worden of aan derden (daar vul je in: overmaken aan mijzelf Knipoog).

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:14

Ik betaal ook niet voor de pil , gaat automatisch gelukkig , bij OZ Lachen

Ik heb hier wel nog een tandarts rekening liggen van een jaar geleden denk ik....moet ik toch maar eens opzoeken want geen idee hoelang je eigenlijk de tijd hebt om te declareren ? Bloos

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 16:31

Oscar schreef:
Vreemd, ik ben ook verzekerd bij VGZ en hoef alleen de tandarts maar te declareren.
Apotheek (ook de pil Knipoog) wordt rechtstreeks met VGZ afgehandeld.
Wat snap je niet aan het declaratieformulier ?
Je moet je naam invullen, je geb.datum, en of het geld op jouw rekening gestort moet worden of aan derden (daar vul je in: overmaken aan mijzelf Knipoog).


Dat ligt eraan welke verzekering je hebt.
Snappen wel hoor, maar sommige dingen moest ik even op puzzelen waar ik het terug kon vinden, maar goed ik denk dat het wel gelukt is. Tong uitsteken

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 16:49

Ik ben aanvullend verzekerd bij Groene Land Achmea, en ik krijg de pil dus nog gewoon vergoed.
ALs ik een declaratie indien moet ik gewoon de bon opsturen met een begeleidende brief, en dan krijg ik mijn geld netjes terug.