Uitgeloot :(

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Uitgeloot :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:07

De lotingsuitslag is bekend, en ik ben voor de derde keer uitgeloot voor diergeneeskunde in Utrecht.

Ik baal er echt van. Gelukkig kan ik in België gewoon door naar het tweede jaar, maar ik was echt veel liever naar Nederland gegaan...

Nou mijn bezwaarschrift maar opsturen.

Verdrietig

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:09

Dat is echt balen Scheve mond

Maar het was toch zo dat je áltijd het 2e jaar overal kan instromen? Of is dat alleen bij hbo?
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 09-07-04 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:09

Balen voor je zeg! Belgie is ook zo'n eind... Scheve mond
Echt jammer voor je dat het niet gelukt is, maar er komen natuurlijk zoveel aanvragen binnen...

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 18:11

Ow meis.... Wat poedersuiker voor je..... Ik leef echt met je mee. Maar probeer er nou maar gewoon wat van te maken in Belgie. Jij hebt het daar al zo goed gedaan (heel wat beter als mij), dus jij gaat het echt wel redden daar. En van dat 'was ik maar.......', daar heb je helemaal niets aan.
Sterkte in ieder geval...

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-04 18:26

verootjoo schreef:
Dat is echt balen Scheve mond

Maar het was toch zo dat je áltijd het 2e jaar overal kan instromen? Of is dat alleen bij hbo?


Ik weet niet hoe het zit, alleen dat dat bij Diergeneeskunde niet geldt omdat je anders op die manier (Via België en dan het eerste jaar halen) de loting kunt omzeilen. Verder verschillen de eerste jaren van de verschillende universiteiten nogal.

Ik baal echt. Maar ja, het scheelt me wel weer een jaar. (Ik probeer maar een beetje positief te blijven Scheve mond )

Mijn huisgenoot is wel ingeloot dus ik zit volgend jaar ook met iemand anders. En dat vind ik ook niet tof.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:04

Ik baal echt voor je Ach gut 3e keer ook, dus ook geen kans in te stromen in de 4e Verdrietig

Ik vind het wel een eer dat je mij zo'n leuke huisgenoot vindt Haha!
Maar je krijgt vast wel weer een leuke, huisbaas laat niet zomaar iemand binnen.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:12

He, wat balen voor je!
Hoe werkt dat, ga je het nu volgend jaar weer proberen?
Of heeft het op gegeven moment geen zin meer (omdat je dan al X aantal jaren in België hebt afgerond) en kun je het dan maar beter in België afmaken?

Wie weet valt het wel reuze mee met je toekomstige huisgenoot, succes met je studie volgend jaar Lachen !

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:23

klote!

maar toch nog veel suc6 in België

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 20:51

Wat vervelend zeg! Mijn vriendin is ook niet ingeloot voor geneeskunde. En de vriend van een andere vriendin ook al niet!

Maar succes verder nog in Belgie!

dell_1
Berichten: 1961
Geregistreerd: 17-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:42

Jah de kansen zijn gewoon zo klein. Hoe het met dierengeneeskunde zit weeti k niet precies. Maar met reguliere is je kans 5%...
Gewoon ervoor gaan in Belgenland! Komt vast goed Ach gut

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:44

Wat enorm jammer zeg, zo vaak geprobeerd, nog niet gelukt! Toch vind ik het knap dat je het kunt, in Belgie studeren. Ik zou echt niet weg kunnen van huis, geloof ik.

Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-04 21:45

Wat balen zeg! Ach gut

Maar 1 pluspuntje: je kan de studie doen die je leuk vind Knipoog

Ayasha
Blogger

Berichten: 57928
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:55

aah Balen meid!
Moet je nu een heel jaar zonder je ouders op kot? (buiten de vakanties)
of snap ik iets verkeerd?

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 00:58

Da's echt balen voor je zeg,
waarop baseren ze je loting nu dan?

Veel succes nu verder in België *knuffel*

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:13

Jeetje, dat is echt balen!
Ik weet een beetje hoe je je voelt, ikzelf heb dit jaar niet meegeloot (wilde niet weer die stress meemaken), maar vorig jaar werden carola en een andere hel goede vriendin wel ingeloot, en ik dus uitgeloot.
Vind het echt heel knap dat je het 1e jaar heb gehaald in Belgie, ik weet hoe moeilijk het is.
Heel veel sterkte daar..
(moet ik jou dan niet kennen, je zat dan waarschijnlijk bij mij in het jaar.)

Cealli: loting in gebaseerd op je eindcijfers van het VWO examen. Je hebt een aantal lotingsklasses, hoe hogere lotingsklasse je zit hoe meer kans op een plekje.

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 10:25

He wat klote!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:14

jeetje echt balen
Hopelijk lukt het wel in Belgie suc6!!

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 13:30

Jeetje, dat is echt balen zeg! Maar wel knap dat je in België door mag naar het tweede jaar!

Je kunt helaas niet 'zomaar' overstappen, mn ook omdat de eerste jaren nogal van elkaar verschillen. In mijn jaar is een meisje begonnen (in het eerste jaar dus) die in België ook al twee jaar had gestudeerd en die had minder vrijstellingen voor vakken dan iemand die twee jaar biologie in NL had gestudeerd. En die moest dus ook wel gewoon inloten.
Heel veel succes met je opleiding in België, je komt er daar ook wel hoor!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 15:02

Ook als je inmiddels al studeert?
Wazig, dat van die lotingsklassen wist ik inderdaad wel, maar dacht dat het wel zou veranderen Scheve mond

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:08

He? Is de uitslag al bekend? Hmm, dan ga ik zo ook maar eens voor de brievenbus liggen Scheve mond . Ben heel erg benieuwd.

Wel ontzettend vervelend voor je dat je bent uitgeloot. Dit is mijn eerste keer meeloten, dus ik mag nog 2 keer...

Heel vel succes in België iig. Is de studie daar wel 'n beetje leuk?

Gangster

Berichten: 1365
Geregistreerd: 07-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 17:56

Ik wist ook niet dat de uitslagen al bekend waren, ik zit ook te wachten op de loting voor diergeneeskunde.... Scheve mond Ben heel benieuwd, al hou ik er ook ernstig rekening mee dat ik uitgeloot ben!

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 18:27

Wat een reacties!! Bedankt!
In Belgie is het ook leuk hoor, maar veel zwaarder dus ik was veel liever naar Nederland gegaan. Ik studeer in Antwerpen (Vandaar dat ik niet bij jou in het eerste jaar zat Marina Knipoog ), dat is maar een uurtje met de trein voor mij, dus ik kan gewoon elk weekend naar huis.

De lotingsuitslag is bekend voor de mensen die zich voor 7 juli hadden aangemeld bij 'Mijn IB-groep'. En dat had ik dus gedaan. Het zou eigenlijk vandaag pas zijn, maar gister belde mijn huisgenoot dat het er al op stond. (Ze is wel ingeloot).
Ik denk, ik meld het even voor er een paar mensen nu heel wanhopig de hele dag voor de brievenbus gaan liggen Haha!
Woensdag komt de brief, voor degenen die zich niet bij 'Mijn IB-groep' hadden aangemeld. (En voor mij ook, de officieele bevestiging dat ik er weer niet door ben Scheve mond )

Laantje

Berichten: 2515
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:30

Aj......
Dat is inderdaad niet zo leuk om te horen nee!
Veel succes in Belgie dan nog in ieder geval! Lachen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-04 18:31

Heb je dan geen voordeel als je die studie in België kan afronden omdat het hier zwaarder is? Of is de leerstof hetzelfde maar zijn de examens moeilijker?

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-04 18:34

Daar kijken ze helemaal niet naar
De leerstof is niet hetzelfde (denk ik), maar het moeilijke van Belgie vind ik dat je maar 2x per jaar (en vanaf de 4e maar 1x per jaar) examens hebt. Je moet dus alles in je kop stampen. In Nederland wordt het een beetje gespreid.